Lääkärit kertovat miten käyvät kaupassa
Jatkuvasti sanotaan ettei haahuilua kaupassa. Miten perheellinen käy sitten nopeasti? Nappaat vanhentuneen leivän, ryppyisen juustopaketin, äkkiä perunat ja porkkanat ja sitten juosten väärän kokoiset vaipat kärryyn...
Kommentit (3)
No minä lääkärinä käyn ihan normaalisti. Pidän vähän turvaväliä hyllyllä, jos se edellä olija ei nyt ihan parkkeeraa siihen minuuteksi. En käytä kertakäyttöhanskoja enkä suusuojusta. Koitan olla yskimättä. Kassalla laitan ostokset hihnalle niin, ettei pakkaushomma mene vierekkäin edellisen asiakkaan kanssa. En käytä niitä kapuloita ostosten välissä. Kaupassa käynnin jälkeen käytän käsidesiä. Kotiin päästyä pesen ensimmäisenä kädet.
Eihän siellä nyt mitään paniikkihössötystä tietenkään tarvitse harrastaa. Mutta se turha haahuilu, katselu ja shoppailu-hengailu kannattaa nyt jättää sikseen.
Itse käyn kaupassa n. 1 - 2 kertaa viikossa kaupassa, toinen niistä kerroista on semmoinen että hoidan myös äidin kauppa-asiat. Minulla on kaupassa aina lista, jonka yritän kirjoittaa myös semmoiseen järjestykseen, että en joudu kulkemaan kaupassa ristiin rastiin. Käytän jotakuta tutuista kaupoista, jotta en joudu suotta sekoilemaan vieraassa kaupassa etsimässä tarvitsemiani tavaroita. Koska olen lääkäri, ja saatan oikeastaan koska tahansa olla itse oireeton kantaja, käytän maskia, siis suojatakseni muita asiakkaita ja henkilökuntaa. Lisäksi maski näköjään myös suojaa itseäni siltä osin, että ne hölmöt, jotka eivät turvavälistä tajua muuten mitään, väistävät maskinaamaista (varmaankin arvelevat että tuolla se korona jo on). Ja käsihygieniassa olen tietysti hyvin tarkka.
Ei kannata juosta, koska se kasvattaa ilman (virusten) virtausta keuhkoihin (ja ulos).