Mitä tekisit, jos saisit tietää, että olet immuuni koronalle?
Jos tulisi mahdollisuus käydä vasta-ainetestissä, ja sieltä tulisi tulos, että sinulla on koronan vasta-aineet, eli et voi (enää) sairastua covid-19 tautiin, mitä tekisit?
Itse lakkaisin tilaamasta ruokia kotiin kuljetettuna, ja lähtisin ihan itse ruokakauppaan.
Jos meidän eskarilainen saisi saman tuloksen, odottaisin, että hänen yskänsä helpottaa ja sitten hän saisi mennä päiväkotiin puolipäiväisesti. 2 luokkalaisen kanssa tulisi vakavasti harkintaan hänen siirtymisensä lähiopetukseen.
Vaikka koko meidän perhe saisi positiivisen tuloksen koronan vasta-ainetestistä, emme ryntäisi heti suvun vanhuksia tapaamaan, koska emme voi olla varmoja, etteikö joku voisi vielä levittää tautia. Siksi odottaisimme vielä muutaman viikon. {Jonkun tiedon mukaan tauti tarttuu jopa 5 viikon ajan. (Mistä laskettuna? Tartunnasta? Oireiden alkamisesta? Oireiden loppumisesta?)}.
Kommentit (24)
Käyn nytkin töissä ja kaupassa normaalisti. Elämäni ei muuttuisi mitenkään. Paitsi jos saisin immuniteetin lisäksi myös lomaa ja rahaa, niin sitten voisin matkustaa ja tehdä jotain vapaaehtoistöitä.
Ei muuttaisi mitään, koska saattaisin silti tartuttaa tautia omalla toiminnalla muihin.
Vaikka olisi itse immuuni ja vaikka todettaisiin, ettei levitä tautia omasta elimistöstään, niin pitää silti muistaa, että jokainen kosketus levittää pinnoilla mahdollisesti olevia viruksia eteenpäin ja lisää muiden tartuntariskiä. Myös immuunien pitäisi huolehtia käsihygieniasta.