Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myynkö koiranpennun Helsinkiin?

Vierailija
08.04.2020 |

Ajattelin kysyä "yleistä mielipidettä" koiranpennun kauppaan liittyvässä asiasssa.
Minulla on siis koiranpentuja myynnissä, ei niitä tarvinnut edes ilmoitella missään, ostajat löysivät pennut kotisivujeni kautta. On suosittu rotu.

Yhden pennuista halusi varata tosi kivan oloinen perhe Helsingistä ja lupasin pennun heille koronasta huolimatta. Pentujen luovutus olisi kahdeksanviikkoisena 6.5. Uudenmaan eristys kaiketi päättyy 19.4.? Itse asun keski-Suomessa.

Varausmaksun otan yleensä silloin kun pentua tullaan katsomaan, aina en ota sitä ollenkaan. Tässä tapauksessa en kehdannut koronarajoitukssen vuoksi pyytää varausmaksua, vaikka ajattelin, ettei perhe välttämättä pääse pentua etukäteen katsomaankaan.

Pennusta on muitakin kiinnostuneita perheitä, yksi myös tosi kivan oloinen täältä lähempää. Olivat pettyneitä, kun sanoin pennun menevän Helsinkiin.

Laitoin Helsingin perheelle eilen videoita koiranpennuista, he eivät ole kommentoineet niitä mitenkään. Samoin eivät ole kommentoineet sähköpostia, missä lupasin pitää pentua kaksi viikkoa yli luovutusiän, jos koronatilanne niin vaatii.

Nyt minua onkin alkanut arveluttamaan tämä helsinkiläinen perhe. Toisaalta ymmärrän tämän poikkeustilanteen, eihän voi olla varma uudenmaan eristyksen pituudesta. Mutta ärstyttää, kun en tiedä, ovatko he ottamassa pentua vai eivät. Yleensä videoista tulee ihastuneita kuittauksia, eikä hiljaisuutta.

Kehtaisiko laittaa heille mailia tai soittaa? Tietävät kyllä, että pennusta on muitakin kiinnostuneita. Olenko törkeä, jos pyydän varausmaksun? Teenkö perheelle oharit? Ärsyttävää...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin muutaman päivän perheen yhteydenottoa, sitten laittaisin uudestaan viestiä, jossa pyytäisin olemaan asap yhteydessä jos pennun vielä haluavat.

Vierailija
2/4 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei sovi kaupunkiin eikä kaupunki koiralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni poliisi on antanut viedä koiria rajan yli myyntitarkoituksessa tai tehdä kaupat rajalla (rinnastetaan elinkeinoon). Toki voi myös pyytää voiko joku muussa tarkoituksessa läänin rajaa ylittävä ihminen kuljettaa pennun samalla. Olen myös törmännyt ilmoitukseen, jossa joku henkilö kauppasi palveluna koiranpentujen kuljettamista kasvattajilta ostajille Uudenmaan rajan yli. En siis usko, että pentua on mahdotonta saada luovutusikäisenä Helsinkiin. 

Toinen asia on sitten se, haluatko myydä pennun perheelle, jos heidän innostuksensa tuntuu hiipuvan. Totta kai kehtaat kysyä heiltä, ottavatko pennun. Sanot ihan suoraan, että pentuja on kyselty paljon, joten et pidä miettijiä listalla vaan varmat varaajat pääsevät etusijalle. Mikäli eivät vastaa vaikka 1-2 päivän aikana, voit ilmoittaa, että nyt kävi niin, että kiinnostuksen puutteesta johtuen pentu on nyt varattu toiselle perheelle. 

Kovin pitkään ei voi kumpaakaan perhettä pitää löysässä hirressä, vaan ratkaisu pitäisi tehdä aika nopeasti, ja kasvattajallehan se päätöksen teko kuuluu. Olen itse ollut tilanteessa, jossa kasvattaja ei viikkoihin saanut päätettyä, kumpi meistä halukkaista saa mieleisensä pennun. Minä olin ilmoittanut kiinnostuksestani ensin mutta sitten kasvattajan kaveri ilmoitti haluavansa pennun myös. Kasvattaja olisi halunnut antaa pennun kaverilleen, muttei saanu sanottua sitä minulle suoraan, vaan manipuloi minua eri tavoin. Lopulta tuli niin kurja olo koko keissistä, että totesin että luovun varauksestani. Nykyisen koirani kohdalla olin pitkässä yövuorossa, kun kasvattaja ilmoitti että pennut ovat syntyneet ja meile olisi pentu. En vastannut heti, ja kyllä hän hätyytti minua varsin pian uudestaan, koska pentuihin oli jonoa. Ymmärrän sen oikein hyvin. 

Vierailija
4/4 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa lopettaa yhteydenpito

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi