Olen valtavan ahdistunut kun en pääse Helsingistä pois pääsiäiseksi!
Tää krstaloasuminen on yhtä helvettiä.
Istua täällä kopissa!
En näe sukulaisiani.
Perinteisesti oon aina mennyt kotiseudulle.
En ole varma pystynkö menemään rajan yli vai kokeilenko vaan.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut maksavat satoja tuhansia betonikopista, näkymänä asfalttipiha, jos sitä nyt pihaksi voi edes sanoa kun se on autopaikka.
Ikuinen velkavankeus.Miten rajoittunut mieli pitää olla, että ihan julkisesti väittää näin? Oletko sä käynyt tsekkaamassa jokaisen helsinkiläisen ikkunoista näkymät? Onko maalaiset siis näin tyhmiä :D?
No näkeehän sen kun kulkee. Jos et tiennyt, nykyään rakennetaan ahtaasti.
Et ainakaan mun asunnossa ole käynyt katsomassa näkymiä. Tällä hetkellä tosin olen käymässä vanhempien asunnossa ja istuin äsken parvekkeella ja katselin merelle. Tuli vähän kuuma kun aurinko porotti. Omassa asunnossa näkyy puisto ja metsää.
-eri
Mitä yhdestä pääsiäisestä. Nyt maltetaan yksi pitkä viikonloppu, niin kenties voitaisiin edes juhannuksena olla normaalimmin. Vielä ei ole edes kesä.
Uusimaa on ihan syystä erotettu muusta Suomesta. Siellä on valtava epidemia muuhun maahan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhdestä pääsiäisestä. Nyt maltetaan yksi pitkä viikonloppu, niin kenties voitaisiin edes juhannuksena olla normaalimmin. Vielä ei ole edes kesä.
Uusimaa on ihan syystä erotettu muusta Suomesta. Siellä on valtava epidemia muuhun maahan verrattuna.
Miten niin yksi pitkä viikonloppu? Kauemmin tätä kestää. Uudenmaan ja muun Suomen ero ei ole tasoittunut. Itse siirryin muualle kirjoille.......
ettekö te viihdykkään niissä itu hippien kahvioissa tai ruiskun vaihto pisteissä. eikö se ole juuri sitä kulttuuria jota meille junteille kauppaatte
Ryhdistäydy, elämässä On suurempiakin murheita. Pääsiäisiä tulee taas, kunhan nyt tästä ensin selvitään.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on kun lentomatkustajat ensin toivat sen tänne ja sitten kaikki 1,6 miljoonaa uusmaalaista teljettiin rajojen sisälle ottamaan virus vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset muka pääse? Senkus lähdet, ei pikkuteitä kukaan valvo. Junallakin pääsee, kokemusta on.
No tänään kyllä ainakin oli poliisit Tikkurilan kohdalla junassa. (Hki-Mli-Kouvola 13:19 juna) ja tarkastivat syyn.
Joskus Hkiin takaisin tullessa ei ole junassa ollut tarkastusta.
Mitä ne kysyy? Tarviiko olla jotain todistusaineistoa näyttää? Tarviiko näyttää junalippu että minne on menossa?
Mun piti todistaa että asun Kouvolassa (Palasin töistä Hgistä) Ote väestörekisteristä (screenshot)/tai vuokrasopimus tms.
Ei junalippua kysytty, konnari kysyy omia aikojaan eikä välitä mihin menet.
Eikö sitä nähny muka kouvolatukasta. Poliisi käyttää kertomansa mukaan tilanneharkintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on kun lentomatkustajat ensin toivat sen tänne ja sitten kaikki 1,6 miljoonaa uusmaalaista teljettiin rajojen sisälle ottamaan virus vastaan.
Tismalleen näin
Vierailija kirjoitti:
No arvaapas kun siellä asuu 1,67 miljoonaa ihmistä ja sumpussa!
Tottakai silloin sairastuneitakin on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Helsingistä pois pääsee. Lähes 100km suuntaansa voi pyöriä.
Niin kyllä voi. Mihin sitä lähtis?
Vierailija kirjoitti:
Junia ja bussejahan ei tarkasteta, kun ne ovat ns työmatksliikennetyä. Eli junaan vaan ja lähetä loput matkatavarat perässä postissa...
En ottaisi mokioita mukaan ollenkaan.
Vain ruisleipää voipaperiin käärittynä.
Oletteko huomanneet, että tosi monelle on ongelma kun ei pääse pois Uudeltamaalta, harva valittaa siitä ettei pääse Uudellemaalle 🤭
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että tosi monelle on ongelma kun ei pääse pois Uudeltamaalta, harva valittaa siitä ettei pääse Uudellemaalle 🤭
Itse asiassa äsken ei taaskaan tarkastettu Uudellemaalle tulevaa junaa (käyn täällä töissä).
Mutta toiseen suuntaan kontrolli pelaa
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat ja näyttäisi olevan muillakin sama ongelma. Iltapulun mukaan yksi jo yritti väkisin läpi ja poliisi provosoi rikkeestä suuren sirkuksen joka päätyi taserin tärinään.
Tarkoitatko sitä orimattilalaista kuusikymppistä juoppoa, vai ketä?
Voi kunpa raja olisi kiinni elokuulle. Ei tarvitsisi kiroilla niitä päättömästi pyöriviä tientukkijoita, jotka ovat tulleet maakunnista "isolle kirkolle".
Pääministeri sanoi juuri, että saarto loppuu todennäköusesti siihen 19.4 eli sitä ei aiota jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa raja olisi kiinni elokuulle. Ei tarvitsisi kiroilla niitä päättömästi pyöriviä tientukkijoita, jotka ovat tulleet maakunnista "isolle kirkolle".
Sanna Marin sanoi äsken, että raja todennäklisesti aukeaa normaaliksi jo runsaan viikon päästä sunnunaina.
Mun piti todistaa että asun Kouvolassa (Palasin töistä Hgistä) Ote väestörekisteristä (screenshot)/tai vuokrasopimus tms.
Ei junalippua kysytty, konnari kysyy omia aikojaan eikä välitä mihin menet.