Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen valtavan ahdistunut kun en pääse Helsingistä pois pääsiäiseksi!

Vierailija
08.04.2020 |

Tää krstaloasuminen on yhtä helvettiä.
Istua täällä kopissa!
En näe sukulaisiani.
Perinteisesti oon aina mennyt kotiseudulle.
En ole varma pystynkö menemään rajan yli vai kokeilenko vaan.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo poistunut Uudeltamaalta luvatta 2 kertaa yhtä pikkutietä pitkin. Kolmannella kerralla jäin kiinni, mutta olin jo miettinyt valmiiksi mitä sanon poliisille ja vältyin sakoilta, kun ne uskoi että kuvittelin olevani oikealla asialla. En kuitenkaan uskalla yrittää enää uudestaan. Menen siis pääsiäiseksi Nuuksioon telttailemaan muutaman kaverini kanssa. Eihän se vastaa pääsiäistä sukulaisten luota, mutta enpähän joudu olemaan yksin kotona Helsingin harmaudessa.

Vierailija
42/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jotkut maksavat satoja tuhansia betonikopista, näkymänä asfalttipiha, jos sitä nyt pihaksi voi edes sanoa kun se on autopaikka.

Ikuinen velkavankeus.

Miten rajoittunut mieli pitää olla, että ihan julkisesti väittää näin? Oletko sä käynyt tsekkaamassa jokaisen helsinkiläisen ikkunoista näkymät? Onko maalaiset siis näin tyhmiä :D?

No näkeehän sen kun kulkee. Jos et tiennyt, nykyään rakennetaan ahtaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo poistunut Uudeltamaalta luvatta 2 kertaa yhtä pikkutietä pitkin. Kolmannella kerralla jäin kiinni, mutta olin jo miettinyt valmiiksi mitä sanon poliisille ja vältyin sakoilta, kun ne uskoi että kuvittelin olevani oikealla asialla. En kuitenkaan uskalla yrittää enää uudestaan. Menen siis pääsiäiseksi Nuuksioon telttailemaan muutaman kaverini kanssa. Eihän se vastaa pääsiäistä sukulaisten luota, mutta enpähän joudu olemaan yksin kotona Helsingin harmaudessa.

Rohkea.

Vierailija
44/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkea.

Pakkohan elämässä on ottaa välillä riskejäkin.

Vierailija
45/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkea.

Pakkohan elämässä on ottaa välillä riskejäkin.

Samaa mieltä. Olen katsonut karttoja sillä silmällä.

Vierailija
46/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jotkut maksavat satoja tuhansia betonikopista, näkymänä asfalttipiha, jos sitä nyt pihaksi voi edes sanoa kun se on autopaikka.

Ikuinen velkavankeus.

Eipä täällä kaikki asustele noin. Meillä omakotitalo ihan mukavalla näkymällä, aurinko paistaa tähän terassille nytkin kivasti. Jos kelejä piisaa, niin pääsiäisenä voi korkata grillikauden. Harmi että vanhukset eivät pääse kylään vaikka asutaankin samassa kaupungissa.

Vierailija
47/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet näitä junan tuomia maalaisjuntteja. Oletpa itsekäs, elämäsi kaatuu siihen, että yksi pääsiäinen ei nyt mene suunnitelmiesi mukaan. Aika naurettavaa. Kasva aikuiseksi.

Ai jumalauta ottaa päähän tämä junantuomista maalaisjunteista puhuminen. Ap selvästikin joutuu käytännön syistä asumaan Helsingissä, eikä se tee hänestä mitenkään huonompaa. Ymmärrän hyvin tilanteensa. Itse olen onneksi 20 vuodessa ehtinyt löytämään viihtyisän asuinpaikan täältä, eikä ole tarvetta päästä täältä minnekään, mutta kaikkien kohdalla näin ei ole.

Vierailija
48/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen velkavankeus.

Eipä täällä kaikki asustele noin. Meillä omakotitalo ihan mukavalla näkymällä, aurinko paistaa tähän terassille nytkin kivasti. Jos kelejä piisaa, niin pääsiäisenä voi korkata grillikauden. Harmi että vanhukset eivät pääse kylään vaikka asutaankin samassa kaupungissa.

Itsekin ajattelin suunnata takapihalle aurinkoa ottamaan, sääliköön siellä maalla jos se heitä ilahduttaa.

Vierailija
49/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sidos tänne, muutoin olisin jo muuttanut.

Täällä ei ole omaa pihaa, kaikki on julkista tilaa.

Vierailija
50/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotiseutu on Helsingissä. Ei ole mökkiä tai sukulaisia. Olen kesät talvet kerrostalossa.

Vierailija
51/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingistä pois pääsee. Lähes 100km suuntaansa voi pyöriä.

Vierailija
52/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junia ja bussejahan ei tarkasteta, kun ne ovat ns työmatksliikennetyä. Eli junaan vaan ja lähetä loput matkatavarat perässä postissa...

Vierailija
53/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muka pääse? Senkus lähdet, ei pikkuteitä kukaan valvo. Junallakin pääsee, kokemusta on.

Tämä. Matkustin lähijunalla Helsingistä Riihimäkeen eli rajan yli. Kukaan ei kysellyt mitään. Riksusta sitten pääsi eteenpäin.

Vierailija
54/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset muka pääse? Senkus lähdet, ei pikkuteitä kukaan valvo. Junallakin pääsee, kokemusta on.

Tämä. Matkustin lähijunalla Helsingistä Riihimäkeen eli rajan yli. Kukaan ei kysellyt mitään. Riksusta sitten pääsi eteenpäin.

Sitten pitäisi vuokrata auto Riihimäeltä, hankalaksi menee ja kalliiksi tulee.

Vierailija
55/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi vuokrata auto Riihimäeltä, hankalaksi menee ja kalliiksi tulee.

Menevät hän junat ja bussit Riksusta eteenpäinkin.

Vierailija
56/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tänään kyllä ainakin oli poliisit Tikkurilan kohdalla junassa. (Hki-Mli-Kouvola 13:19 juna) ja tarkastivat syyn.

Joskus Hkiin takaisin tullessa ei ole junassa ollut tarkastusta.

Vierailija
57/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä rajoitus loppunee jo 19.4. Rajan yli pääsee myös tietyillä perusteilla koko ajan, kannattaa googlata ne.

Ei taatusti lopu. Ero Helsingin ja muun Suomen tartuntamäärissa repeää koko ajan.

Vierailija
58/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, että täällä pitää asua, jos ei viihdy. Itse Hgissä syntyneenä ja ikäni pk-seudulla asuneena en henk.koht. kärsisi ollenkaan, vaikka Uudeltamaalta poistuminen kiellettäisiin ikuisiksi ajoiksi :D

Riippuu aika paljon elämäntilanteesta. Me ostimme viime syksynä mökin ja nyt tämä saarto vtuttaa tosi rankasti. Vuosi sitten meillekin olisi ollut herttasen yhdentekevää vaikka rajat olisi olleet kiinni kuukausikaupalla.

Vai vituttaa saarto, mutta ei korona. Saarto johtuu juuri siitä, kun ihmiset eivät hahmota, että mikä on varsinainen ongelma.

Vierailija
59/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä ei kertakaikkiaan ole minkäälaista mielenmalttia eikä itsehillintää. Koronakriisissä itketään sitä ettei päästä maalle pariksi päiväksi. Toiset pöllöpäät yrittävät väkisin tunkea poliisin valvonnasta rajan läpi.

Haluaisin uskoa että nämä ovat enimmäkseen vitsejä täällä palstalla, koska jos totta, niin kyllä suomalaisista saa huonon käsityksen.

Vierailija
60/78 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tänään kyllä ainakin oli poliisit Tikkurilan kohdalla junassa. (Hki-Mli-Kouvola 13:19 juna) ja tarkastivat syyn.

Joskus Hkiin takaisin tullessa ei ole junassa ollut tarkastusta.

Mitä ne kysyy? Tarviiko olla jotain todistusaineistoa näyttää? Tarviiko näyttää junalippu että minne on menossa?