Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä ainuttakaan imistä/perhettä, joka olisi kotona etätöissä koronhan vuoksi?

Vierailija
08.04.2020 |

Silti heistä ja heidän ongelmistaan jatkuvasti jauhetaan. Kuinkahan suuri prosentti suomalisista nyt oikeesti on kotona?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat vielä työpaikalla käyvät tuttavani ovat lääkäreitä.

Vierailija
22/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tunne ketään joka EI olisi tällä hetkellä etätoissä. Ihan riippuu siitä millaisessa "kuplassa" elää. Ymmärrän toki silti ihan hyvin että iso osa ihmisistä joutuu käymään toissä (fyysisesti) kuten normaalistikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan tuttavapiiristäni ainoa, joka tekee töitä kotoa virustilanteen vuoksi. Olen projektiassistentti.

Vierailija
24/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaahan mitä TE etätyöläiset teette, työssäkäyviä nyt on jo lueteltu.

-sh

Taloushallintoa, markkinointia, sijoituskonsultti, suunnitteluinsinööri, toimistotyöntekijä löytyy lähipiiristä.

Vierailija
25/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnän asiantuntijatehtäviä. Hyvin pystyy etänä tekemään.

Vierailija
26/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään etätöissä olevaa. Tiedän toki.

Vierailija
27/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaahan mitä TE etätyöläiset teette, työssäkäyviä nyt on jo lueteltu.

-sh

Olen eräässä asiantuntija-/konsultaatio-organisaatiossa töissä, me kaikki työntekijät teemme nyt etätöitä. Työ on normaalisti tavallista toimistohommaa + tapaamisia, jotka hoidetaan nyt videoyhteydellä. Muita etätyöläisiä lähipiirissäni ovat mm. pari markkinointi- ja mainosalan työntekijää, opettaja, kouluttaja, tulkki... Nyt ei tule enempää mieleen.

Vierailija
28/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole pelkkiä etätyöläisiä jotka ovat nyt poikkeuksellisesti kotona. Paljon on myös lomautettuja.

Omassa lähipiirissä etätöitä tekevät it-alan ihmiset.

Vierailija
29/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun meillä tuli työssä suositus siirtyä etätyöhön, kiinteältä työpisteeltä yli 70% ihmisistä siirtyi etätyöhön ja maanlaajuisesti yli puolet ihmisistä on työpaikallani etätyössä. Itse olen tehnyt hommia etänä jo kolme viikkoa ja jatkuu ainakin huhtikuun loppuun. Paikkakunnalle on povattu koronahuippua jonnekin toukokuun puolen välin jälkeiselle ajalle, joten voi olla että etänä ollaan jopa toukokuun loppuun saakka, ellei satu niin, että mies (töissä tehtaassa, jossa etätyö ei luonnollisesti onnistu) joutuu lomautetuksi, jolloin pitää ehkä palata tietoturvasyistä toimistolle. Kaksiossa ei ole kauhean yksityistä. Mieluummin kuitenkin työskentelen kotona, koska tein positiivisen raskaustestin pari viikkoa sitten ja näiden satunnaisten kuvotusten kanssa on vähän mielekkäämpää olla kotona, jossa pääsee tarvittaessa pitkälleen ja vähän kätevämmin vessaan kuin toimistolla.

Toisekseen ei tee mieli altistua muille taudeille, kun on ollut jo valmiiksi viimeiset 2 viikkoa flunssassa (ja kun sanon flunssassa, tarkoitan flunssaa enkä koronaa). Immuniteetti kuitenkin raskauden takia alhaalla, josta vähän kertoo jo sekin että miehen nuha kesti 3 pv, mutta minä jouduin niistämään ja rykimään kaksi viikkoa. Jos en olisi ollut etätyössä, olisin ollut sen 2 viikkoa joko saikulla tai palkattomalla, koska toimistolle ei saa mennä hengitystieinfektio-oireisena, mutta etätyössä tuli sinniteltyä, vaikka fiksumpaa olisi ehkä ollut vaan levätä. Jotenkin vaan moraali ei anna periksi jäädä saikulle pelkän nuhan ja (nuhasta johtuvan) yskän takia, kun työvälineet löytyy kotoa, vaikka työteho olisikin kärsinyt.

Myös tuttavia on etätyössä, toinen tulkkifirmassa ja toinen vakuutuspuolella. Tuolla aiemmin oli kärjistetty, että vain korkeakoulutetut on etätyössä, mutta parempi yleistys olisi, että ne, jotka tekevät työnsä tietokoneella tai puhelimessa, ovat etätyössä. Aika monet asiakaspalvelussa eri aloilla työskentelevät, joiden ei ole pakko olla kasvokkain asiakkaiden kanssa tekemisissä, ovat myös siirtyneet puhelinpalveluun.

Vierailija
30/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan etänä molemmat, mies lääkäri ja minä opettaja alaluokalla. Mies tekee etälääkärin hommia nyt, ei ole eturivissä sairaalassa. Mies kuuluu riskiryhmään ja meidän perheessä 3 muutakin riskiryhmäläistä.

Etätyötä tekee niin moni lähipiiristä kun vaan voi. Toki kaikkea ei voi tehdä etänä tietenkään.

Vierailija
31/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuna ollaan molemmat tällä hetkellä. Etätyötä ei voi tehdä. Ei ole tarpeeksi töitä tällä hetkellä joten kotia passittivat molemmat. Eri aloilla olemme.

Vierailija
32/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme avokin kanssa molemmat etänä, ollaan oltu kohta kuukausi 100% kotona työskentelyn varassa. Valkokaulusammateissa, asiakaskontaktit skypellä tai puhelimitse. Käytännössä työt toimii ihan kuten toimistoltakin, toki ei asiakkaita tapaa naamatusten tässä kohden.

Vierailija
33/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työkaverit ja asiakkaat etänä, it-ala

Vierailija
34/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista, nimittäin minä en tunne ketään, joka EI olisi etätöissä kotona! Onkphan paikkakunnalla eroa? Olen helsinkiläinen,missä päin ap asuu?

Vierailija
35/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki mun tutut tekee töitä etänä.

Vierailija
36/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurin osa kavereista tekee etätyötä, yksi kaveri on hoitaja ja käy siis töissä. Tutut raksamiehet käy edelleen töissä. Oma mies nyt lomautettuna ja pari kaveria myös ja itse olen työtön, yksi kaveri juuri irtisanottiin. 

Vierailija
37/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun uutisen mukaan noin miljoona on etätöissä. Meidänkin perheestä kaikki 4 on.

Vierailija
38/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden, joka käy työpaikallaan. Hänkin saisi olla halutessaan etätöissä. Meillä kaikki sukulaiset ja kaverit on etätöissä kotonaan, pari nuorta kyllä jäi ilman töitä pätkähommistaan.

Vierailija
39/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä 2 x DI etähommissa ja teini etäkoulussa. Molempien aikuisten kaikki tiimin jäsenet ovat etähommissa.

Vierailija
40/52 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka tekisi etätöitä. Tosin asutaan maalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme