Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja lähettää päivittäin Wilmassa listan tehtävistä ja siinä se

Vierailija
08.04.2020 |

Miten voi olla mahdollista, että saa tuollaisesta yli 3000 euron kuukausipalkan monen kuukauden ajan. Itse teen 8 tuntia etätöitä, josta 4-5 tuntia etätapaamisissa ja palavereissa. Illalla sitten opetan kahdelle 1-3-luokkalaiselle päivän asiat ja autan matikassa, äikässä, ympässä, askarteluissa jne. Törkeää vedätystä opettajilta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Ei ole minkäänlaista etäopetusta, ainoastaan lista tehtävistä Wilmassa. Opetan itse lapselle kertotaulua ja jakolaskua oman työni ohessa ja opettaja kuittaa palkan.

Ymmärrän, että opettajilla on kiire, mutta ei mikään muukaan ammattiryhmä voi siirtää työtään toisten tehtäväksi ja jatkaa itse palkan nostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, ja minullakin on kolme lasta nyt kotona. Etätuntien pito tällä porukalla on ihan mahdotonta. Laitan joka päivä Wilmaan hyvän ohjeistuksen ja autan kyllä tarvittaessa. Emme me pahaa tarkoita, mutta kannattaa muistaa, että monet opettajat ovat myös itse vanhempia.

Vierailija
4/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4lk lapsella joks päivä lukujärjestyksen mukaan tunnit etäopetuksena.

Mielestäni joku läjä tehtäviä wilmaan laitettunaei todellakaan ole opetusta. Eikä siihen käy syyksi omat lapset. En minäkään voi hoitajana tokaista että sori, en tee töitäni nyt kun mulla on nää omat lapset tässä.

Vierailija
5/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillähän on asiat hyvin. Meillä opettaja pitää etäopetustunteja ja vaatii paikallaoloa jo kahdeksalta aamulla. Mieluummin toimittaisiin oman aikataulun mukaan valmiin tehtävälistan kanssa ja elettäisiin meille sopivan rytmin mukaan.

Vierailija
6/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimitaan myös näin. Opettaja kyseli, kaipaisimmeko video-opetusta. Ei missään nimessä! Koneet on jo käytössä vanhemmilla ja vanhemmalla koululaisella. Ei yhtään enää aikataulutettuja hommia lisää tähän kuvioon! Juuri sopiva tapa mielestäni nyt tehdä hommia.

Vierailija
7/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä valittajilta tuntuu unohtuvan, että nyt eletään poikkeusaikoja. Nyt ei vaan voi saada ihan kaikkea sitä mitä ennenkin. Kaikki on kovilla ja tehdään mitä pystytään. Armoa nyt vähän tähän hommaan. Tällä toisten haukkumisella ja jäkätyksellä ei päästä mihinkään.

Vierailija
8/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teillähän on asiat hyvin. Meillä opettaja pitää etäopetustunteja ja vaatii paikallaoloa jo kahdeksalta aamulla. Mieluummin toimittaisiin oman aikataulun mukaan valmiin tehtävälistan kanssa ja elettäisiin meille sopivan rytmin mukaan.

Tästä sen huomaa, että teki niin tai näin, niin aina on joku, joka ei tykkää.

Itse pidän ma, ke ja pe etätunnit tärkeimmistä aiheista. Muuten lähtee tehtäväohjeistukset aamulla. Toki olen Teamsin ja whatsapin päässä 8-15 päivystämässä ja auttamassa.

Etätunteja on haastava pitää, kun perheissä samaa konetta käyttää useampi oppilas.

Vierailija
9/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimitaan myös näin. Opettaja kyseli, kaipaisimmeko video-opetusta. Ei missään nimessä! Koneet on jo käytössä vanhemmilla ja vanhemmalla koululaisella. Ei yhtään enää aikataulutettuja hommia lisää tähän kuvioon! Juuri sopiva tapa mielestäni nyt tehdä hommia.

Koneen saa koulusta lainaan. Ja aikataulu ei ole kyllä huono juttu, meillä teinit nousee viimeistään klo 9 ylös koulutunnille, hommat on tehty klo 12 ja sitten voi hoitaa harrastuksen omatoimijuttuja tai tehdä ihan mitä vaan, vaikka maata sohvassa ja rapsutella koiraa. 

Vierailija
10/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja, ja minullakin on kolme lasta nyt kotona. Etätuntien pito tällä porukalla on ihan mahdotonta. Laitan joka päivä Wilmaan hyvän ohjeistuksen ja autan kyllä tarvittaessa. Emme me pahaa tarkoita, mutta kannattaa muistaa, että monet opettajat ovat myös itse vanhempia.

Jos et pysty töitäsi tekemään lasten kanssa, heidät pitää laittaa päiväkotiin työpäivän ajaksi, vaikka olisit etätöissä.

Meillä on 5 lasta täällä kotona (1 alle kouluikäinen). Etäpalaverit hoidetaan ja koululaiset ovat etätunneilla mikrofonilliset kuulokkeet päässä. Välillä on useita teams oppitunteja ja palavereja yhtäaikaa. Itse opiskelen laulua, joten omat etätunnit pitää sopia niin, että ne häiritsisivät muita mahdollisimman vähän.

Vierailija
11/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko miten paljon apua alakoululainen tarttee koneen käytössä? Tarkoittaisi sitä, että aikuisen pitäisi olla koko ajan lapsen kanssa koneen äärellä. Juuei.

Vierailija
12/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä rehtoriin ja vaadi etäOPETUSTA. Siitä palkka maksetaan nyt poikkeusaikanakin.

Vierailija
13/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa lukujärjestyksen mukaan koulu ja jokainen tunti alkaa nimenhuudolla teamsissa. Opettaja ohjeistaa tai opettaa ihan siinä, näin menee lukuaineet. Muut aineet kuvataan tai videoidaan, tehtävien palautus asap.

Lapset kuvailee että on rankempaa kuin normikoulu. Välitunnit jää pitämättä, luovat tehtävät vie aikaa ja niihin tarvikkeiden etsiminen vie myös aikaa. Liikuntasuositukset mitataan tai kuvataan. 6 luokkalaisella sujuu hyvin, osa tehtävistä on kuitenkin vanhemman valvottavissa, palautus kuitenkin klo 15.00 mennessä, mahdotonta välillä.

3 luokkalainen ei osaa itsenäisesti seurata päivän kulkua ja opettajan ohjeistus välillä vajavaista. Hänellä hankaluuksia aloittaa itsenäinen työ vaikka hyvä on koulussa.

Hetken vielä voin olla lasten tukena täällä mutta en usko että tulee sujumaan kunhan jäävät keskenään.

Vierailija
14/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäopetuksesta sinulle kuitenkin maksetaan täysi palkka. Et voi "hoitaa" omia lapsiasi työaikasi puitteissa.

Itsekin olen koko päivän etäyhteydessä oppilaisiin ja oman lapseni opettaja pitää etätunteja lukkarin mukaan, joissa lasten paikallaolo on samalla tavalla pakollista kuin lähiopetuksessakin.

En kyllä ymmärrä, miksi reksinne antaa työaikana hoitaa omien lasten kouluhommia. Ainakin opetusvelvollisuustunnit pitäisi olla yhteydessä omiin oppilaisiin.

Vierailija
15/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajat eivät tee opetusrinkiä, joissa jokainen opettaja opettaisi muutaman oppitunnin pituisen jakson/kappaleen per kouluaine ja nauhoittaisi opetushetken?

Tämän jälkeen jokaisesta oppitunnista olisi nauhoite, jonka koululainen voisi teamsissa tms. katsoa silloin kun oppitunti on merkitty lukujärjestykseen.

Jakamalla koulukirjan sisältö useammalle opettajalla, jokaisen opettajan ei tarvitsisi tehdä omaa nauhoitusta jokaisesta kappaleesta, vaan muutama nauhoite per opettaja riittäisi.

Sitten olisi vielä päivässä joku kyselytunti jolloin opettaja saavutettavissa, ja voisi kysella epäselviä asioita.

Vierailija
16/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä rehtoriin ja vaadi etäOPETUSTA. Siitä palkka maksetaan nyt poikkeusaikanakin.

Työsopimuksessani ei mainita mitään etäopetuksen pitämisestä. Rehtori saa vaatia mitä huvittaa.

Vierailija
17/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko miten paljon apua alakoululainen tarttee koneen käytössä? Tarkoittaisi sitä, että aikuisen pitäisi olla koko ajan lapsen kanssa koneen äärellä. Juuei.

Ei mun alakoululainen ole tarvinnut yhtään apua koneen käytössä. On vielä koti-mäkki eikä koulun tuttu pc. Sai avattua omat wilma-tunnuksensakin ihan itse.

Vierailija
18/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opettajat eivät tee opetusrinkiä, joissa jokainen opettaja opettaisi muutaman oppitunnin pituisen jakson/kappaleen per kouluaine ja nauhoittaisi opetushetken?

Tämän jälkeen jokaisesta oppitunnista olisi nauhoite, jonka koululainen voisi teamsissa tms. katsoa silloin kun oppitunti on merkitty lukujärjestykseen.

Jakamalla koulukirjan sisältö useammalle opettajalla, jokaisen opettajan ei tarvitsisi tehdä omaa nauhoitusta jokaisesta kappaleesta, vaan muutama nauhoite per opettaja riittäisi.

Sitten olisi vielä päivässä joku kyselytunti jolloin opettaja saavutettavissa, ja voisi kysella epäselviä asioita.

Tätä nauhoitteiden käytön puutetta minäkin olen ihmetellyt! Ei olisi monimutkaista kuvata vaikka kännykkäkameralla vartin pätkä, jossa opetetaan se tunnin asia ja annetaan tehtävät. Nyt kirjoitellaan pitkiä tehtävänantoja ja kopioidaan kirjojen tekstejä, lähetellään viestejä ja ilmoituksia sinne sun tänne ja hukutaan niihin viesteihin kun kun jokainen oppilas ja parhaimmillaan vanhempikin kysyy "että siis mitä" ja kaikille vastataan erikseen...

Vierailija
19/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei alakoululaista ole ihan jossain patterin takana pidetty, niin peruskäyttö pitäisi sujua ihan diginatiivin taidoilla.

Oma ipana koodasi jo kolmosella englanniksi yksinkertaisia HTML-sivuja. Neljävuotiaana hän sai Googlella etsittyä itsenäisesti Angry Birdsin selainpohjaisen pelin ja pelattua sitä.

Minun ei ole tarvinnut tehdä _yhtään_mitään_ kolmen etäopetusviikon aikana hänen kanssaan koulujuttuja.

Lapsille kannattaa elämässä opettaa muutakin kuin jalkapalloa ja tanssikursseja.

Vierailija
20/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarvitse :D Kouluissa käytetään tietokoneita jo ekalta luokalta alkaen, ei ne nyt tässä poikkeustilanteessa minään uusina välineinä tule

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi