Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei osteta mansikoita

Vierailija
08.04.2020 |

Jos eivät palkkaa suomalaisia töihin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin kesätöissä mansikkatilalla ja samaisella tilalla oli vanhempi opettajarouva venäjältä töissä. Hän kertoi että muutaman kuukauden mansikanpoiminnalla tienaa enemmän kuin koko vuotena opettajana, kyllä kannatti tulla suomeen.

Raskasta hommaahan se oli, ja harvoin sää olisi ollut optimaalinen että homma olisi helpottunut.

Vierailija
22/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse poimimassa tilalta jos tarvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia ei saada tarpeeksi töihin kun makaaavat mieluummin sohvalla.

Työstä ei voi maksaa alle elämiseen tarvittavaa rahamäärää.

Vierailija
24/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä jonnekin tilalle jos saan lomautusajan palkan päälle verottomana korvauksen työstä.

Pitääkö paikkansa että poimijoiden kesken ryypiskellään ja paneskellaan kaikki yöt?

Vierailija
25/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top Sukari tässä vaan moi!

Mä ostan 120 eurolla mustikoita viikossa

mums mums..repikää siitä

Vierailija
26/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siitä oli juttua, että viljelijät voisivat lennättää omalla kustannuksella mansikanpoimijat tänne. Ei helvetti, sieltä vaan pahimmilta tautialueilta tänne tautia levittämään ja sairaanhoidon paikkoja viemään. Toiseksi, ei kai kukaan usko, että viljelijät lentoja maksaisi, tottakai ne peritään palkasta. Siinä voi jäädä tuntipalkka miinuksen puolelle.

Jää mansikat ostamatta, jos ei pääse tiloilta itse keräämään.

Vierailija
27/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhansittain on kuulemma tullut hakemuksia. Eilen oli uutisissa.

Vilkaisepa niitä Baronan sivuja, joista oli puhe. Siellä on ensin tehtävä "hakemus", jotta näkee työpaikkailmoitukset tarkemmin. Esimerkiksi sijaintia ei muuten tiedä kuin paikkakunnan tarkkuudella. 

"Hakemusten" määrä ei siis kerro muuta kuin työpaikkoja katselleiden määrän. 

Vierailija
28/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pidä mansikoista.

Vierailija
29/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta MINÄPÄ aion ostaa mansi- ja mustikoita sekä myös ome-, peru- ja porkkanoita!

Vierailija
30/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhansittain on kuulemma tullut hakemuksia. Eilen oli uutisissa.

Vilkaisepa niitä Baronan sivuja, joista oli puhe. Siellä on ensin tehtävä "hakemus", jotta näkee työpaikkailmoitukset tarkemmin. Esimerkiksi sijaintia ei muuten tiedä kuin paikkakunnan tarkkuudella. 

"Hakemusten" määrä ei siis kerro muuta kuin työpaikkoja katselleiden määrän. 

Yllättävää jos kyseessä Barona. Kysehän on puljusta joka rikastui mátúbisnéksellä. Voitot mulle, haitat sulle.

Piti oikein kooklettaa mitä nyt ja ei tarvinnut pettyä.

https://www.ka nsa lain en.fi/va staa nott obisne ksesta-tunnettu-luo na-oy-tekee-nyt-koronabisnesta/

Vierailija
31/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puolu- ja herukoita voi ostaa.

Vierailija
32/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki yrittäjät, joilla on yritystoiminta jäissä, töihin siitä.  Mutta mieluumminhan he jäävät sohvalle makaamaan. Nyt on hyvä aika lunastaa puheet siitä, että eivät ole työnvieroksujia vaan yhteiskunnan ylläpitäjiä. 

Vierailija
33/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjasta oli uutisissa jo aiemmin, että mansikkatilat eivät saa työntekijöitä ulkomailta (Marokosta ja olikohan Bulgaria tai Romania) ja toisaalta kysyntä on hiipunut, mutta ei kerrottu, miksi ihmiset eivät nyt osta mansikoita. Koronan pelossako? Ja oliko kyse siitä, että espanjalaiset eivät osta mansikoita vai että vienti ei vedä Espanjan pahan tautitilanteen takia.

Vierailija
34/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme viime vuosina käyneet itse poimimassa mansikat tilalta, joka käyttää kausityövoimana lähiseudun nuoria. He eivät majoita kesätyöntekijöitä, vaan järjestää lähikaupungista kuljetuksen aamulla tilalle, ja iltapäivällä tilalta takaisin kaupunkiin. Eli työntekijät käyvät päivittäin kotoa käsin töissä siellä mansikkatilalla.

Vierailija
35/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme viime vuosina käyneet itse poimimassa mansikat tilalta, joka käyttää kausityövoimana lähiseudun nuoria. He eivät majoita kesätyöntekijöitä, vaan järjestää lähikaupungista kuljetuksen aamulla tilalle, ja iltapäivällä tilalta takaisin kaupunkiin. Eli työntekijät käyvät päivittäin kotoa käsin töissä siellä mansikkatilalla.

Ihan huippujuttu! Muutkin saisi ottaa mallia tästä. 

Vierailija
36/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ymmärrätte, että poimijoille maksetaan poimituista kiloista eikä tuntipalkkaa? 

Vierailija
37/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että poimijoille maksetaan poimituista kiloista eikä tuntipalkkaa? 

Toki. Tämä ei siltikään selitä sitä miksi heidät piti tuoda juuri nyt pahimman epidemian aikaan Suomeen. Tässä uhrattiin niin työntekijöiden kuin kansalaisten terveys, eikä unohdeta pienten paikkakuntien toivetta ettei kuntaan tulisi ulkopuolisia sairastelijoita. Mihin heidät viedään, jos alkavat oireilemaan? Yhtäkkiä he saavat käyttää paikkakunnan sairaalaa kun taas kiinteistöveronsa maksanut mökkeilijä on vieläkin paholaisesta seuraava.

Vierailija
38/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjasta oli uutisissa jo aiemmin, että mansikkatilat eivät saa työntekijöitä ulkomailta (Marokosta ja olikohan Bulgaria tai Romania) ja toisaalta kysyntä on hiipunut, mutta ei kerrottu, miksi ihmiset eivät nyt osta mansikoita. Koronan pelossako? Ja oliko kyse siitä, että espanjalaiset eivät osta mansikoita vai että vienti ei vedä Espanjan pahan tautitilanteen takia.

Espanjan mansikkakauden sesonki on jo aikapäivää ohi.

Vierailija
39/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille tiloille pääsee itse keräämään omat mansikkansa edullisemmin. Menen tänäkin vuonna ja ei ole raakoja eikä mätiä laatikossani.

Vierailija
40/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just räyhäsin siskolle, etten varmasti osta enää suomalaisia marjoja torilta. Virolaiset on yhtä hyviä ja saa vieläpä paljon halvemmalla. Vaikka voihan se olla, ettei ensi kesänä voi lähteä edes torille (kuulun riskiryhmään, nyt 4 viikkoa sisällä). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi