Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko todellakin niin että ihminen jolla ei ole lainoja eikä vakuutuksia on nolo?!

Vierailija
07.04.2020 |

En ymmärrä minulla on valtava määrä rahaa säästössä. Koskaan en ole yhtään mihinkään kuluttanut rahaa ja elän Visa Electronilla, sillä olen myös matkustanut maailman ympärille.

Kuka se nolo tässä on? Olen vapaa ja nukun yöni hyvin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ymmärtänyt että ilmaiseksi asutaan vain mummolassa. Siellä on turva  kun mummo laittaa makarooni lootaa ja leipoo pullaa. Sähköä,  lämpöä ja vettä riittää. Kahvia mummoilla aina on  vielä vanhoja tarjouksia. Meidän  perheestä   yksi asui mummolassa 10 vuotta, se oli oikeesti noloa, työtön aviomies ja lapsikin. Ei heiltä kuitenkaan kulunut rahaa mihinkään. Ehkä sinulla on niin vanha auto ettei siihen saa omaa  Kasko- vakutusta. Eihän köyhillä yleensä ole vakuutuksia vaan se Visa-elektron turvaa tuo. Tuskin sinulla on  mummolakaan.  Aloitus oli aika epäselvä  kuten jatkokin. Mitä tarkoittaa : matkustaa maailman  ympärille. ? Oletko juonut hanaviiniä liikaa ?  Selvä et taida olla.

Tuhlurien defenssit iskee päälle. Sähköstä ja vedestä, asumisesta kaikki maksavat. On kuitenkin eri asia lyhentää lainaa parilla sadalla kk kuin parilla tonnilla. Aika nykyaikaisia autoja saa alle 5000, täytyy kuitenkin tietää autoista jotain jotta tietää mitä ostaa. Ei tarvitse maksaa merkkikorjaamosta kun paljon voi näihin vielä vaihtaa itse. Miksi maksaa hirvreää hintaa kaskosta, jotta turvaa hirveän hintaisen auton? Mielummin sijoitan. Pöytä toimii tarkoitukseensa yhtä hyvin, maksaa siitä usean satasen uutena tai 20e käytettynä. Yksi hyvä puoli ihmisten kuluttamisessa ja kertakäyttökulttuurissa on: vähän käytettyä tavaraa löytyy paljon ja halvalla.

Mummojen opit kunniaan, monet elivät aika fiksusti ja ekologisesti kun sitä nyt miettii.

Vierailija
42/46 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoolaisella on rahaa kuin roskaa ja mainittu maksuhäiriöisten visa electron.

Useimmilla on, koska kaikki ei tykkää kantaa luottokorttia mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi saa kuvan, että olet matkustellut ilman matkavakuutusta. Se on kyllä noloa. En ymmärrä sitäkään, miksei hanki itselleen kotivakuutusta, eihän kaikki vahingot ole omaa syytä vaikka niistä joutuu maksumieheksi.

En ole aloittaja, mutta samassa tilanteessa - ei ole lainoja eikä vakuutuksia.

En ole hankkinut kotivakuutusta, koska se on vähän kuin lottoamista: pidemmän päälle häviää. Jollakinhan vakuutusyhtiön pitää elää, ja sillä ne elävät, että vakuutus tulee ottajalleen todennäköisesti kalliimmaksi kuin maksettavat vakuutuskorvaukset.

Mieluummin pidän nekin rahat itselläni ja sijoitan sopivaksi katsomiini kohteisiin ja maksan sitten omasta pussista, jos jotain vahinkoa sattuu. En kyllä edes tiedä, mitä ei-itseaiheuttamaani voisin joutua maksamaan.

Esim. tulipalossa kiinteitön palovakuutus ei korvaa sinun irtaimistoasi. Jos sinulla ei ole kotivakuutusta, joudut itse ostamaan kaikki huonekalusi, tavarasi, vaatteesi jne. uudestaan.

No, kaikki tavarani ovat suunnilleen kirpputorilta. Niillä ei juurikaan ole rahallista arvoa (tunnearvoa kyllä, mutta sitä vakuutus ei korvaa). Joten olen mieluummin ilman vakuutusta. Kirpputorilta saa halvalla uuden käytetyt, jos tulee tarvis. Aika epätodennäköistä kyllä, että tuollaista tulipaloa edes tulisi.

Hauskaa miten ihmisen omaisuus on näissä tapauksissa suunnilleen arvotonta mutta silti hänellä on niin paljon rahaa että korvaa tuosta vain romuttuneet autot, sairastumiset ulkomailla tai minkä tahansa vahingon.

No sillähän sitä rahaa juuri jää säästöönkin, kun ei alituiseen ole shoppailemassa uutta! Esim. sohva jolla nyt istun, on yli 30 vuotta vanha ja silloinkin käytettynä ostettu. Ei huvita koko ajan olla hommaamassa "uutta ilmettä" kotiin. Enkä matkustele ulkomailla (ammattiliiton jäsenetuna on kyllä matkavakuutus) enkä omista autoa.

Vierailija
44/46 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainojen kanssa nyt ihan sama. En vain ymmärrä miten ihminen pystyy tai uskaltaa elää ilman vakuutuksia. Toki joissakin tapauksissa miettiä onko järkevämpää olla puskuria vahinkojen varalla vai hankkiakko se vakuutus.

Vierailija
45/46 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanalainen.

Minullakaan ei ole yhtään velkaa, kotivakuutus kyllä löytyy. Mutta meilläkin suurin osa tavaroista on kirpputoreilta/käytettynä haalittuja kauniita vanhoja tavaroita. Valitettavasti viralliset tahot ei niiden arvoa kuitenkaan tunnusta, joten se siitä.

Minullakin on Visa electron, en koskaan osta lainaksi, joten pärjään sillä ihan hyvin. Miten se että "olisin kuten kaikki muut pankkikortilliset" tekisi minusta paremman ihmisen? :D

Säästöjä on jonkin verran. Minusta on vapauttavaa olla olematta sidottu yhtään mihinkään!

Olen kolmekymppinen ja nainen.

Vierailija
46/46 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainojen kanssa nyt ihan sama. En vain ymmärrä miten ihminen pystyy tai uskaltaa elää ilman vakuutuksia. Toki joissakin tapauksissa miettiä onko järkevämpää olla puskuria vahinkojen varalla vai hankkiakko se vakuutus.

Vakuutuksia ei kannata ottaa, ellei ole perehtynyt siihen, mistä maksaa. Niitähän ei ole kehitetty altruistisesti ihmisten turvaksi, vaan ovat bisnestä. Eli selvitys, mitä kattaa, mitä voi sattua mihin ei itse voi vaikuttaa, miten kalliiksi tulisi. Jos on tarpeeksi puskuria ei voi menettää mitään, jos vahinko realisoituu, siitä selviytyy. Jos ei realisoidu, jää varat itselle, toisin kuin vakuutuksessa. Ennen jopa saattoi saada hyötyä vilpillisesti, mutta tämä on minimoitu tarkemmilla rajauksilla ja tutkinnalla. Pitää tosissaan olla huonoin mahdollinen tuuri kyseessä, omilla mokelluksella ei korvauksia enää heru. Kaikki muihin vaikuttavat riskit on yhteiskunnan toimesta pakkovakuutettu. Toki voi miettiä, mikä rahallinen arvo on mielenrauhalla, voihan siitäkin maksaa, ettei tarvitse itse varautua. Lotto on ihan hyvä vertaus. 1 miljoonasta hyötyy oikeasti kun nakki napsahtaa, muut vaan maksavat. Ja veikkaus hyötyy.

Älkää siis kuvitelko, että vakuutusmaksu auttaa, jos ette ole huolehtineet palovaroittimien toiminnasta myös tai olette itse asentaneet pesukoneen. Tai itse ryttäätte autonne ajovirheellä, sakkojen lisäksi maksatte korjauksen itse. No, ainakin omavastuu säästyy kun ei mene vakuutuksesta (vitsi).