Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvosuojan kanssa lähikauppaan ja luullaan hulluksi

Outo_lintu
07.04.2020 |

Nyt se sitten tuli tehtyä eli tänään näin iltapäivälehden lööpin " näin koronavirus tarttuu lähikaupassasi" ja kun olin sinne juuri menossa niin vetäisin huivini koko kasvojen peitoksi. Vain silmät jäivät näkyviin. Kaupassa myyjät selvästi säikähtivät, joten huhuilin suojan alta " en ole sairas, vaan suojaan itseäni". Tein siinä sitten pienet ostokset ja kuulin valtavan aivastuksen hyllyn takaa, siellä kaupan oma poika, sellainen tukityöllistetty hyllyttäjä varmaan pärskäytti kunnolla. Eli jos hän on hyllyttänyt tavarat, niin niissä on sitten sitä itseänsä (koronaa). Nyt alkaa jo mitta täyttyä, siitä on kuukausi, kun viimeksi kävin rauhassa ostoksilla isossa marketissa. Onko teillä kokemuksia kasvosuojan käytöstä ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä viimeksi kaupassa, vain yhdellä miehellä oli huivi kasvojen edessä. Ajattelin itse seuraavalla kerralla tehdä saman, että huivilla peittää nenän ja suun, vaikka kuinka ihmiset möllöttäisivät kuin hullua.

Vierailija
2/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luulot ovat omassa päässänne! Tehkää ne ostokset rivakkaan tahtiin ja kotiin.

Itse siellä pälyilitte kaikkia ja varmistitte, että teidät huomattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aikaisemmin nautin käydä ruokaostoksilla kerran viikossa, sai rauhassa katsella ja kerätä ostoksia. Nyt juosten läpi kaupan ja jos joku idari on jumittunut jonkun hyllyn eteen, niin siinä oleva tuote jää sitten ostamatta. Kyllä tämä alkaa jo sapettaa. Pääsiäinen oli ennen ruokajuhla, kuten joulukin, saas nähdä tänä vuonna miten käy. Pyytäisin, että huomioisitte kaupoissa kanssa ostajat ja pitäisitte ne s..tanan turvavälit automaattisesti. Kiitos. ap

Vierailija
4/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita rintaasi lappu "Käytän kasvosuojaa suojatakseni JUURI SINUA!"

Ja alle vähän pienemmällä: "Jos näet lukea tämän, olemme liian lähellä toisiamme."

Vierailija
5/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niqabi päähän niin helpottaa.

Vierailija
6/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä herää huoli mielenterveydestä kun täysin rauhallisessa ostostilanteessa, turvavälit huomioiden täysin tunnistamattomaksi naamioitunut eukko hyppii hullun lailla sinne ja tänne. 

Ei lie huolta koronakuolemasta, kyllä sydäninfarkti korjaa tai verisuoni katkeaa päästä ennen sitä noilla stressitasoilla!

Vierailija
7/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko ne, että luulevat sinua hulluksi, vai luulitko niiden luulevan, että sä luulet niiden luulevan sun olevan hullu?  Miten sen asian kanssa nyt oikein on?

Vierailija
8/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne vain totesi tosiasian.

Vierailija
9/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en poistu asunnosta ilman FFP3-maskia, ja joo - on katseita kyllä tullut. Nykyisin huomattavasti vähemmän kuin epidemian alkuvaiheissa, ja loppupelissä arvotan terveyteni tärkeämmäksi kuin muiden ihmisten mielipiteet. Kuulun siis riskiryhmään nuoresta iästä huolimatta, eikä tee mieli ottaa selville mitä korona tekisi sillä pelkkä tavallinen keuhkoputkentulehdus voi viedä sairaalaan. En tosin käy lähikaupassakaan, mutta ruokatilauksia / apteekkien lähetyksiä on välillä käytävä noutamassa...

Sanoisin että kaupassa käyminen ilman minkäänlaista suojusta (edes huivia) on tässä tilanteessa vastuutonta, oireetonkin voi tartuttaa...

Vierailija
10/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikit akat ei onneksi ihan kaikesta täällä vielä määrää vaikka kyttäys onki huipussaan!

Vierailija
11/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noin 1,5kk suojattuna kaupassa. FFP3 hengitysmaski, kumikäsineet ja suojalasit. Katseita on tullut, vihamielisiä ja pelokkaita, mutta ei sillä ole mitään väliä kun ei mua kiinnosta mitä muut ajattelee minusta.

Vierailija
12/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä herää huoli mielenterveydestä kun täysin rauhallisessa ostostilanteessa, turvavälit huomioiden täysin tunnistamattomaksi naamioitunut eukko hyppii hullun lailla sinne ja tänne. 

Ei lie huolta koronakuolemasta, kyllä sydäninfarkti korjaa tai verisuoni katkeaa päästä ennen sitä noilla stressitasoilla!

Ei mua stressaa käydä suojattuna kaupassa päinvastoin itseasiassa. Kukin tyylillään.

Vierailija
13/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä stadissa itsensä suojaavia näkyy jo melkein kaupassa kuin kaupassa. Tuskinpa täällä enää kukaan tuijottaa.

Vierailija
14/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontrollifriikit akat ei onneksi ihan kaikesta täällä vielä määrää vaikka kyttäys onki huipussaan!

Marin on määräävä ja kontrollifriikkikin. Määrää sinuakin.

Vierailija
15/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin xxlstä tuubihuiveja 1,50e. Kestää pesun 60 asteessa. Alan käyttää oikeaa suojainta heti kun löydän kaupasta.

Eilen Triplassa nenänkaivaja yritti pummata rahaa. Tuli tahallaan tosi lähelle.

Vierailija
16/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pitäis silmätkin suojata. Jos joku aivastaa lähellä tai päin näköä, niin silmien limakalvoilta ne pöpöt sitten menee eteenpäin. Minkäs teet?

Vierailija
17/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä olen miettinyt jos lähden pyörällä kauppaan, niin pitää varmaan pöllyävän hiekan jne vuoksi laittaa huivi ja suojalasit. Viime kerrallakin pöläytti kaupan parkkiksella niin ettei seuraavaa autoriviä nähnyt.

Mutta edelleen olen vähän epävarma että olisiko ne riisuttava kauppaan mennessä ettei herätä mitään kielteisiä reaktioita.

Vierailija
18/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaksi kertaa jo käynyt oikean hengitysmaskin kanssa kaupassa, ja tämä on pieni kunta. Ei ole kukaan kytännyt tai huudellut mitään.

Vierailija
19/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia maski aiheuttaisi negatiivisia reaktioita, onko tämä joku palstan sisäpiirivitsi?

Pandemia riehuu, hölmö on se joka ei suojaudu.