Ryhdyin tekemään aloitteita itse miesten suuntaan, lunta tulee tupaan joka kerta
Olen eronnut ja ollut 3 vuotta yksin, jotain miehiä on ollut välillä. Päätin sitten, että nyt riittää ja olen alkanut itse aktiiviseksi miesten suhteen. Olen laittanut esim. viestiä, hakeutunut juttelemaan tai muuten osoittanut kiinnostusta.
Ne miehet joita tapailin vetäytyvät heti, jos sanon, jotain että oli kivaa tai kaipaan seuraa. Nyt nämä uusimmat kyllä eka vastaa kiinnostukseen ja saattaa syntyä jotain pientä flirttiä tai viestittelyä. Tapaamisia ei kuitenkaan koskaan ehdoteta ja jos itse yritän asiaa siihen suuntaan, ei löydy innostusta. En ahdistele ketään tai ole päällekäyvä.
Missä vika?
Olen hoikka, 40v, ei lapsia, ulkoisesti ihan viehättävä nainen. Kavereiden mukaan en esim. haise pahalle tai muuta outoa. Miehet sanovat usein että olen fiksu ja mukavaa seuraa, ja mulla on myös aika paljon miehiä kaverina.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Pannarissa olin aktiivinen. Laitoin aloitteen kaikille miehille, jotka vaikuttivat kiinnostavilta ja joiden kriteereihin mahduin. Suurin osa ei koskaan edes vastannut, ne jotka vastasivat, kirjoittelivat hetken mutta oli alusta asti selvää, ettei kiinnostus heidän puoleltaan ollut suurta. Sitten kun ilmoitin, että aion poistaa ilmoitukseni mutta minuun saa yhteyden sp-osoitteesta x, yksikään ei kirjoittanut. Ja siis ei ollut kyse viikkojen tai edes yli viikon kirjoittelusta eli siitä, ettenkö olisi ollut valmis myös treffeille.
Todennäköisesti kiinnostuksesi osui samoihin miehiin mitä muillakin naisilla
Just näin, kuten yksi aikaisempi kommentoija sanoi. Ei saa olla liian saatavilla ja liian suorasukainen. Se useimmiten lässäyttää tunnelman. Näin se vaan on. Vähän sama kuin jos mies sanoo uudelle tuttavuudelle haluavansa tässä suhteessa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Pannarissa olin aktiivinen. Laitoin aloitteen kaikille miehille, jotka vaikuttivat kiinnostavilta ja joiden kriteereihin mahduin. Suurin osa ei koskaan edes vastannut, ne jotka vastasivat, kirjoittelivat hetken mutta oli alusta asti selvää, ettei kiinnostus heidän puoleltaan ollut suurta. Sitten kun ilmoitin, että aion poistaa ilmoitukseni mutta minuun saa yhteyden sp-osoitteesta x, yksikään ei kirjoittanut. Ja siis ei ollut kyse viikkojen tai edes yli viikon kirjoittelusta eli siitä, ettenkö olisi ollut valmis myös treffeille.
Niin? Olisiko siis ollut parempi olla laittamatta kenellekään viestejä? Koska en kai minä viestejä laittaisi sellaisille, joista en itse ole yhtään kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytymisenhän piti olla kirosana. Miehillekin toitotetaan ettei kannata tyytyä, vai koskeeko kehoitus vain miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Olisiko siis ollut parempi olla laittamatta kenellekään viestejä? Koska en kai minä viestejä laittaisi sellaisille, joista en itse ole yhtään kiinnostunut.
En ottanut kantaa siihen miten pitää toimia. Selitin vain mistä kokemasi todennäköisesti johtuu ettet vahingossa yleistäisi sitä kaikkia miehiä koskevaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen aina silmät ymmyrkäisinä näitä kertomuksia aktiivisista naisista. Mikähän ihme siinäkin on, että tällainen komea mies Suomen pääkaupungista ei ole koskaan saanut ensimmäistäkään aloitetta naisilta? Omasta mielestäni se ei enää ole edes mahdollista. Se on järjenvastaista ja täysin selittämätöntä, mutta niin vain on. En sinänsä viitsi enää edes stressata asiasta, kunhan silloin tällöin ihmettelen että missä ne kaikki aktiiviset naiset ovat piilotelleet.
Ja ei, ei ole erityisesti minun tehtäväni nähdä yhtään enempää vaivaa asioiden eteen. Vaikka mies olenkin.
Nämä on joskus vähän henkimaailman juttuja. Mulla on keskieurooppalainen miespuolinen ystävä. Kyllä, hyvin komea. Ehkä jos hakemalla hakee vikaa, niin pituus on "vain" 175 cm, tosin itselleni ei mitään väliä, mutta osa naisista ehkä unelmoi 20 senttiä pidemmästä miehestä. Joka tapauksessa, hän ei ole koskaan ollut yksin - ja hän ei ole koskaan itse tehnyt aloitetta. Viimeisen 10 vuoden aikana hänellä on ollut kymmeniä naisia (ehkä satoja) ja hän on yleensä mennyt vain baariin ja katsonut kuinka monta naista tulee iskemään, ja lähtenyt sitten parhaan mukaan sinä iltana. Häntä isketään myös kun olemme yhdessä ulkona, vaikka siis meidän välillämme ei mitään olekaan, mutta olen esim. tanssinut hänen kanssaan ja siihen väliin on tupannut nainen takapuoltaan hinkuttamaan häntä vasten.
Sitten minulla on toisesta eurooppalaisesta maasta myös erittäin hyvännäköinen mieskaveri, vähän pitempi ja kaikin puolin tyylikäs, sosiaalinen ja hauska tyyppi. Hänellä on ollut nainen viimeksi viisi vuotta sitten ja kukaan ei tunnu kiinnostuvan. Miksi? Mielestäni molemmat ovat yhtä komeita ja jos näkisin kumman tahansa baarissa, ajattelisin wow mikä mies. Miksi kukaan ei ole edes jutellut jälkimmäiselle kaverille? En todellakaan pysty selittämään tätä.
Liittyy ehkä jonkknlaiseen varmuuteen olla oma itsensä. Vaikea mitata, kaikki eivät sitä edes huomaa, mutta se vaistotaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni nainen kuvittelee olevansa maapallon lahja ihan kaikille miehille?
En usko, että moni kuvittelee, mutta jos lukee keskustelupalstoja, saa kuvan, että monella miehellä on naisenkaipuu.
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa varmaan jahdata. Ex-hoito sanoi monien tykkäävän vaikeasti tavoiteltavista naisista eikä kuulemma itekään yritä liian helppoja tai iholle tulevia. Okei, jätkät haaveilee netissä omatoimisista naisista ja kuitenkin haluavat saalistaa. Wtf?!
Mulla on vahva epäilys, että aloitteellisesta naisista haaveillessa kyse on niistä naisista joiden saalistukseen ei omat rahkeet riitä ja jolle ottajia on jonoksi asti. Nämä siis haaveilee, että se oman naismaun ruumiillistuma ja unelmien jumalatar tulisi ja valitsisi juuri hänet kaikkien halukkaiden miesten joukosta. Vähän siis kuin harlekiinihömpässä, mutta käänteisesti. Ei se aloitteellinen nainen-haaveilu tosiaan kohdistu siihen omantasoiseen tavisnaiseen, ehei, vaan sellainenhan on aloitteellisena ainoastaan epätoivoinen tyrkky jolle kelpaa kuka vaan ja jota ei todellakaan voi kelpuuttaa kuin korkeintaan kertapanoksi.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vässykkämiehet haluavat, että nainen tekee aloitteen. Miehekkäämmät haluavat itse vähän jahdata. Ei sitä "vaikeasti tavoiteltavuutta" tarvitse naurettavuuksiin viedä, mutta ihminen ei usein arvosta sitä, minkä saa helposti. Pätee myös ihmissuhteisiin.
Tee jatkossa niin, että otat miehiin kontaktia vain katseella ja hymyllä. Odota, että mies tulee itse juttelemaan ja hoitaa ehdotukset (esim. treffipyynnöt). Älä ole liian saatavilla äläkä sano heti, että oli hirveän kivaa ja kaipaan sitä ja tätä. Ole vähän salaperäinen (älä vedä överiksi) mutta kuitenkin lämmin. Äläkä jää roikkumaan.Nyt kun vielä joku kertoisi että miksi tuon pitäisi olla joku naisten etuoikeus. Leikkiä vaikka mitä ja odottaa passiivisena. Miksi vain naisille?
Naisilla on jo muutenkin isompi taakka kuin miehillä, emotionaalisesti ja konkreettisesti. Naisilla on hankalampi elämä. Miksi naisten pitäisi hoitaa aloitteen tekeminenkin? Että miehet pääsisivät tässäkin helpommalla? Ehei.
Vässykkämiehet saavatkin jäädä yksin. Mieheyteen kuuluu testosteroni ja aloitteellisuus, tekeminen, toiminta, rohkeus. Siittiö menee munasolun luo, ei päinvastoin.
Lähinnä ihmettelen että missä palstan miehet luuraavat, kun katsoo tuonkin kommentin peukkuja. Tuollainen nollaviesti saa kannatusta, huh huh.
En ymmärrä, mistä puhut. Ikinä ei ole nainen tehnyt aloitetta ainakaan minulle. Toki voi olla, että pitkät katseet ja ujo hymyily olisi tulkittavissa naisen aloitteeksi, mutta suoraan ei siis ole lähestytty. Itse olisin hämmentynyt, jos niin kävisi, mutta riippuen tyypistä, niin en toki pakkeja suoralta käsin antaisi. Riippuu toki siitä "kemiasta", jos sitä ei ole, niin sitä ei ole.
Ehkä olet vain törmännyt vääriin miehiin?
Vierailija kirjoitti:
No tää lähestyminen just korona-aikaan ei ehkä ole kaikkein fiksuin idea?
Se on kahden viikon karanteeni ja sitten vasta sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottanut kantaa siihen miten pitää toimia. Selitin vain mistä kokemasi todennäköisesti johtuu ettet vahingossa yleistäisi sitä kaikkia miehiä koskevaksi.
Ainakin se kertoo, että ihan tavismiehillä ilmeisesti on vara valita. Kyse nimittäin oli todellakin tavismiehistä, ei leukakirurgilentäjistä. Mutta sitähän tällä palstalla ei uskota vaan täällä ne lyhyenlännät, tanakat miehet tavallisissa ammateissaan muuttuvat jättileukaisiksi miljonääreiksi ja NHL-pelaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa varmaan jahdata. Ex-hoito sanoi monien tykkäävän vaikeasti tavoiteltavista naisista eikä kuulemma itekään yritä liian helppoja tai iholle tulevia. Okei, jätkät haaveilee netissä omatoimisista naisista ja kuitenkin haluavat saalistaa. Wtf?!
Näin se menee. Olen kuullut ja nähnyt satoja valituksia siitä miten naiset ei tee aloitteita, tosiasia on että miehet ei kestä sitä että naiset tekee aloitteen, suurimmalle osalle tulee paniikki ja tunne että valta on lipsunut omista käsistä jonnekkin muualle. Sama seksin suhteen: Miehestä tulee impo jos nainen on aloitteellisempi kuin mies. Miehet ovat ihan älyttömän tekopyhiä kaikessa mikä koskee naisia ja parisuhteita tai seksiä.
On poikkeuksiakin, mutta näitä poikkeusmiehiä on n. 10% kaikista miehistä. Ja voit olla varma että ne miehet on kiikutettu papin puheille jo parikymppisinä ja niistä pidetään kaksin käsin kiinni joten eivät pääse edes kierrätykseen.
Lopeta aloitteiden teko ja ryhdy vaikeammaksi naiseksi.
Itse olen 37v nainen enkä ikinä ole tehnyt aloitetta, päinvastoin ja silti on aina miehiä pörrännyt ympärillä. Uskon että se naisen ”saalistaminen” on iso osa koko pokausprosessia miehille. Kuka haluaa kumppanin joka on heti lämmin ja heittää housut pois kun sormia napsauttaa? Alitajuisesti mies tajuaa että tekisit niin muidenkin kanssa ja kiinnostus lopahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen tapaus oli kaverin tuttava, jonka tapasin juhlissa. Hän vaikutti kiinnostuneelta siellä, mutta ei oikein saanut sanaa suustaan, tuijotteli vain intensiivisesti ja hymyili. Laitoin sitten itse viestiä liittyen asioihin, joista siellä oli juteltu. Hän vastali ensin innokkaasti ja kyseli kuulumisia, mutta sitten viestittely hiipui parin viikon päästä, enkä ala häntä tietenkään vainota tai pommittaa. Aina käy näin. Meillä oli yhteistä juteltavaa viesteissä, mutta en sitten ilmeisesti ollut tuttavuuden arvoinen. Nyt tietenkin tunnen itseni ihan idiootiksi ja pelkään, että törmään häneen jossain.
Tervetuloa aloitteellisten ihmisten maailmaan :) Kokemuksesi kuulostavat täysin normaaleilta eli ei ole syytä häätääntyä millään tavoin.
On todella hienoa, että teet aloitteita myös miehille, mutta valitettavasti tulet tuntemaan itsesi idiootiksi vielä monen monta kertaa mikäli jatkat valitsemallasi tiellä. Tämä on ikävä kyllä se aloitteentekijän riski joka on vain kannettava ja todella suurelle osalle miehistä sitä täysin normaalia treffikulttuuria. Tsemppiä joka tapauksessa, ja toivottavasti jatkat yrittämistä etkä lannistu muutamista (kymmenistä) pakeista!
Juu, on luotaantyöntävää, jos joku sanoo kaipaavansa seuraa. Liialla halki poikki pinoon -suoruudella ei kannata rikkoa hyvää fiilistä ja jännitettä. Vaikuttaa siltä, että menet asioiden edelle, herkkyys puuttuu. Älä niin yritä pitää kaikkia naruja käsissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla otti korvaan tuo kun sanoit että kaipaat seuraa. Itse en naisena ainakaan lähtisi sellaisen miehen kelkkaan joka sanoisi noin. Kuulostaa siltä että olet epätoivoinen ja kuka tahansa kelpaisi.
Ensinnäkin, jos ikää on 40 v naisella, niin miehen pitää olla joko jo isä tai vapaaehtoisesti lapseton. Jos tapaat esim. 45-vuotiaan miehen, niin on täysin mahdollista, että hän on etsimässä jotain 25-35-vuotiasta naista jonka kanssa hankkia kolme lasta. Näin se vain menee miesten kohdalla. Itsekin tiedän yhden nelikymppisen miehen, joka nyt olisi valmis perustamaan perhettä, mutta minä tuskin kelpaisin vaikka olen pari vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni nainen kuvittelee olevansa maapallon lahja ihan kaikille miehille?
Siksi koska (yleistettynä) naiset OVAT kuin lahja miehille, ja se on etuoikeus päästä naisen läheisyyteen. Ihan biologisesti ajatellen. Naiset ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samat kokemukset. Olen 37v. enkä ole koskaan saanut aloitteita miehiltä, siis minkäänlaisia. Joten nuorena olin itse aktiivinen, koska muuten ei mitään tapahtunut.
99% aloitteistani torjuttiin heti. Aloitteella tarkoitan selkeää ilmaisua kiinnostuksesta tehdä jotain yhdessä - joko suoraan kutsu esim. kahville tai drinkille, tai tilan antaminen miehelle esim. sanomalla, "let me know if you want to get together sometime" (asun ulkomailla, siksi englantia). Ja nyt joku tulee inisemään, että kysyit vääränlaisilta miehiltä. Olen 15 vuoden aikana yrittänyt tutustua aivan kaikennäköisiin, -kokoisiin, -maalaisin. Tuntemattomiin ja kavereihin ja kavereiden kavereihin. Hiprakassa (humalaan en juo) ja selvinpäin.
Se 1% joka reagoi positiivisesti ensimmäiseen yritykseen, tapasi kerran tai kaksi ja siihen se sitten jäi. Sanoipa joku jopa että on outoa kun nainen pyytää ulos. Ok, ei sopinut hänelle. Mutta kun ei kenellekään? Ja sitten kuitenkin palstat on täynnä haaveita, että voi kun edes kerran nainen tekisin sen ensimmäisen siirron??
Kolme vuotta sitten lopetin aloitteiden teon ja siitä lähtien olen ollut täysin yksin. Olen normaalipainoinen, kurvikas ja pukeudun naisellisesti. Ei mitään vaikutusta. AP - en siis osaa auttaa, kun en todellakaan ymmärrä missä mättää...
Minkälaisia ohjeita luulisit saavasi tältä palstalta mikäli olisit mies joka valittelisi sitä että 99% tekemistäsi aloitteista johtaisi pakkeihin? Näitä ketjuja on täällä nimittäin aika paljon.
Et ehkä halua kuulla tätä, mutta jos tosiaan 99% alotteistasi johtaa muutamien lauseiden aikana pakkeihin, niin lienee selvää, että lähestymäsi miehet eivät yksinkertaisesti koe sinua viehättäväksi ja tästä johtuen eivät ole kiinnostuneita tutustumaan yhtään sen lähemmin.