Miksi Suomessa ei jokainen käytä hengityssuojainta?
Voiko niistä olla oikeasti puute vai mistä on kysymys.
Täällä ei näe ketään jolla suojainta ei ole ja ilman suojainta, käsien desinfiointia ja kuumeen mittausta ei pääse sisään minnekään, ei edes kioskiin.
Kotiovellakin tuo proseduuri monta kertaa päivässä.
Kommentit (58)
Apteekeista ja netistä loppu. Olen nähnyt omatekoisia maskeja. Minä ostaisin kertakäyttöisiä, jos löytäisin. En ravaa jatkuvasti ulkona
25 kpl pakkaus riittäisi kuukaudeksi.
Kasvojen peittäminen EI kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Erityisesti toinen oppositiopuolueemme on vahvasti sillä kannalla.
Singapore tarjoaa jokaiselle kansalaiselleen uudelleenkäytettävän maskin. Entä Suomi?
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa he ovat jo aiempien virusepidemioiden takia lähes jokainen varautunut.
Ennen koronaakin nimittäin oli täysin arkipäiväinen näky Aasiassa se että iso osa ihmisistä pitää maskeja julkisilla paikoilla kulkiessa.
Sen suhteen he ovat olleet edelläkävijöitä. Nyt kun paska osui tuulettimeen niin lähes kaikilla oli jo varastossaan kotona kunnolla maskeja. Tämähän on tulevaisuutta meilläkin, koska kun taas tilanne normalisoituu niin toivottavasti jokainen älyää hankkia niitä maskeja kotiin ihan rauhan aikana.
Valmistautukaa rauhan aikana. Kotivarat ja kaikki wcpaperi varat kuntoon.
Niinpä eli jos suojat auttaisivat valtavasti niin koko epidemian ei olisi edes pidennyt puhjeta tai levitä Aasiassa. Mutta eihän sekään talttunut siellä missään ilman todella järeitä eristämistoimia.
Suoja vähentää tartunnan saaneen edelleen tartuttamista.
Siksi vapaiden maiden hallitukset ovat pitäneet huolta, että niitä on todella halvalla tai ilmaiseksi kaikille.
Sosialismissa kuten suomi suojaimia ei riitä edes työntekijöille vanhainkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen peittäminen EI kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Erityisesti toinen oppositiopuolueemme on vahvasti sillä kannalla.
Suomen kulttuuri 😁.
Kas kun ei DDR:n
Vierailija kirjoitti:
Siksi vapaiden maiden hallitukset ovat pitäneet huolta, että niitä on todella halvalla tai ilmaiseksi kaikille.
Minä olin aina kuvitellut että se on juuri sosialismia jossa valtio pitää huolen että kansalaiset saavat tavaroita halvalla ja vapaassa markkinataloudessa markkinat päättävät mitä on saatavilla ja millä hinnalla...
Vierailija kirjoitti:
Ei oo eikä tuu, ainakaan pariin vuoteen.
Ellei joku Fiskars tms ala tekemään kasvomaskeja.
Jos nämä Marimekot sun muut välittäisi Suomesta, he alkaisivat tuottamaan nyt maskeja ekslusiivisesti suomalaisille.
"Elinkeinoministeri Mika Lintilän mukaan valmistelut kotimaisen tuotannon aloittamiseksi ovat jo pitkällä."
Vierailija kirjoitti:
Apteekeista ja netistä loppu. Olen nähnyt omatekoisia maskeja. Minä ostaisin kertakäyttöisiä, jos löytäisin. En ravaa jatkuvasti ulkona
25 kpl pakkaus riittäisi kuukaudeksi.
Höh, minä tilasin netistä ja nyt niitä minulla on. Mutta jos laitan tähän mistä niitä voi tilata, minut joko haukutaan muumimammaksi tai joksikin mainostädiksi. Tai heti tämä ketju poistetaan.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aina kuvitellut että se on juuri sosialismia jossa valtio pitää huolen että kansalaiset saavat tavaroita halvalla ja vapaassa markkinataloudessa markkinat päättävät mitä on saatavilla ja millä hinnalla...
Sosialismissa on aina pula kulutustavaroista, ei suinkaan vapaissa yhteiskunnissa.
Muistan suomen ystävyysmaat Neuvostoliiton ja DDR.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa riittää suojaimia ja käsidesiä 80 miljoonalle kansalaiselle ja vajaalle 13 miljoonalle expactille.
Maksavat muuten 10 bathia 3 kappaletta, elikkä 9 eurosenttiä kappale.
N 44
Surin
Kiinalaiset suojaimet on jääneet jo monessa maassa kiinni kelvottomasta laadustaan.
En usko että 9 sentin "suojaimet" loistavat laadullaan.
Kuulin, että suomessa ei mitata edes kuumetta kaikilta kauppaan kotiin jne. mennessä.
Ei ole ihme että ei ole homma hanskassa.
N. 52
Singapore
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa riittää suojaimia ja käsidesiä 80 miljoonalle kansalaiselle ja vajaalle 13 miljoonalle expactille.
N 44
SurinKiinalaiset suojaimet on jääneet jo monessa maassa kiinni kelvottomasta laadustaan.
Parempi sekin kuin ei mitään niinkuin isänmaassa.
Mummo Keuruulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 44
SurinKiinalaiset suojaimet on jääneet jo monessa maassa kiinni kelvottomasta laadustaan.
Voi voi, onhan se parempi olla ilman suojainta kokonaan.
Odotellaan vaan kun aletaan saamaan kalliimpia suojaimia, kyllä ne vanhukset joutaa kuolemaan. Onhan niihin sosialisteilta vielä rahakin lainaamatta.
AP on aivan oikeassa. Mutta kun niitä maskeja ei ole missään! Olen monena päivänä yrittänyt netistä etsiä ffp3 hengityssuojainta, mutta ei vaan ole Suomen kaupoissa tällä hetkellä.
Verkkokaupasta ja Puuilo myymälöistä löytyy:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismissa on aina pula kulutustavaroista, ei suinkaan vapaissa yhteiskunnissa.
Muistan suomen ystävyysmaat Neuvostoliiton ja DDR.
Se on ihan eri asia. Vapaassa markkinataloudessa ei edelleenkän ole valtion asia huolehtie joidenkin tuotteiden saatavuudesta. Se on sosialismia vaikka se miten sosialismissa toimi usein huonosti. Mutta oli siellä aina sinkkiämpäreitä ja limppuja tarpeeksi, kapitalismissa niistä sattaa olla ajoittain pulaa jos kysyntä kasvaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, että suomessa ei mitata edes kuumetta kaikilta kauppaan kotiin jne. mennessä.
Ei ole ihme että ei ole homma hanskassa.
N. 52
Singapore
Mittaamalla kuume kaikilta saadaan kuormitettua terveydenhuoltoa niilla sadoilla tuhansilla tavallista nuhakuumetta sairastavilla. Edes selkeitä korona-oireita saaneilta ei testeissä löydy koronaa kuin noin 5% testatuista tapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä ei ole saatavilla huolimatta siitä, että Sanna Marin toisteli moneen kertaan Suomen olevan "hyvin varautunut".
Jos ihmiset ovat hamstranneet ne kaupoista, niin mitä Marin sille voi? Ja jos Usalaisten eläkefirmouen omistamat yksityiset eivät ole varustaneet Suomen pisteitä, eivätkä edes nyt tuota Suomen pisteisiin suojia, niin sekään ei ole Marinon syy. Ne firmat ei edes maksa veroja Suomeen. Ovat täysin kapitalistia ja vinkuvat Suomen säädöksistä. Nyt käänsivät kelan ja huutavat Suomen valtiota apuun kuin paraskin kommunisti.
Mikä tahansa kasvojen edessä voi ehkäistä partikkeleita pääsemästä hengitysteihesi. Sitä kautta voi myös altistua vähemmän ja täten sairastua miedommin, kuin sellainen joka altistuu todella pahasti ja pitkään.
Vaikka pelkkä kasvoille nostettu t-paita nimittäin ehkäisee dramaattisen suuresti verrattuna siihen että ei ole mitään. Se voi olla sen ero, että sairastat koronan vakavasti tai miedosti.
Joten laittakaa niitä huiveja kasvoille - se on nyt sosiaalisesti hyväksyttyä ja älykkyyden merkki.