Prisman kauppakassin asiakkaat!
Kertokaa, miten olette onnistuneet tilaamaan noutopisteille kassit? Olen yrittänyt eri vrk aikoina, heti keskiyön jälkeen, jopa aamuyöllä, aamuisin... ne ovat aina täynnä sillä sekunnilla, kun uusi noutoaika on sinne ilmestynyt. Prismaan olen saanut tilattua noudon, mutta ikävää, kun pitää lainata auto sitä varten. Tämä ei siis ole valitusvirsi, olen onnellinen, että meillä on ylipäänsä ruokaa. Mutta onko jokin taikatemppu, jolla voi ennustaa, milloin vapaa noutoaika ilmestyisi nettiin? Eivätkä varmasti ilmesty samaan aikaan joka päivä, sillä olen niitä bongannut sieltä eri aikoihin. Tästä on tullutkin minulle lintubongausta vastaava harrastus näinä aikoina, enkä yhtään "lintua" ole vielä bongannut :D
P.S. kuulun riskiryhmään, siksi tämä on minulle tärkeä asia
Kommentit (32)
Eikö millään muulla kaupalla ole vastaavaa palvelua? Oletko katsonut oman kuntasi sivut? Nyt useassa kunnassa on aloitettu kaupungin tarjoama palvelu, jossa soitat kaupungin antamaan palvelunumeroon, kaupungin työntekijä käy tekemässä ostokset ja tuo ne kotiin tilauslistan kanssa. Kaupunki maksaa ostokset kaupalle ja laskuttaa niistä asiakasta. Todella hieno juttu.
Tämmöinen palvelu on olemassa jos haluaa kotiinkuljetusta: https://www.gubbekassi.fi/
Ei ole mitään kokemusta tuosta eikä muuta tietoa mutta ajattelin vaan mainita.
On tosiaan ruuhkautunut ihan mielettömästi täällä pienemmilläkin paikkakunnilla. Äsken vilkaisin yhden tuotteen saatavuutta, ja oli mennä kahvi väärään kurkkuun, kun seuraavat kauppakassin noutoajat olivat toukokuun alussa. Piti kiireellä tehdä siis tilaus ensi kuulle.
Viimeksi kun tein tilauksen viime kuun lopussa, noutoaika oli noin viikon päässä tilauspäivästä. Nopeasti on "eskaloitunut" tämä nettishoppailu!
Kiitos kaikista kommenteista ja neuvoista!
Ihmettelen edelleen tätä yhtälöä: Toissa iltana noutoajat olivat ilmestyneet reilusti ennen puoltayötä (ja olivat jo täynnä). Nyt eilen illalla kukuin yhteen asti yöllä, mutta eivät olleet tulleet siihen mennessä. Ja sitten seitsemän aikoihin aamulla olivat jo tulleet ja täynnä.
Tosissaanko 2-3 aikaan aamuyöstä ihmiset valvovat ja tilaavat ruokakasseja? Toisaalta joku ilta tulevat ajat aikaisemmin verkkoon, mistä niitä tietää kärkkyä? Tämä palvelun oikukkuus ei kannusta asiakkaaksi. Harmi vain, kun Prisma on ollut hintatasoltaan kukkarolle sopiva.
Katson noita muita ruokapalveluita nyt. Jospa sieltä lykästäisi.
Voimia kaikkien päivään, yhdessä tästäkin selvitään!
ap
Meillä tämä on todellinen ongelma, sillä meidän Prisman verkkokaupassa voi tilata vain ennakkomaksulla ja se ei onnistu kuin korkeintaan viikon päähän. Liekö syynä se, että katevarausta ei voi tehdä kuin korkeintaan viikoksi? Onneksi Sokos Herkusta vielä on saanut valmiiksi kerättynä, mutta sieltä täytyy käydä kuitenkin noutamassa kassit kaupasta sisältä. Nyt sain tänä aamuna tehtyä onneksi viikon päähän tilauksen Prismaan.
Mulla on siis yleensä aina kaksi tilausta aktiivisena, eli noudot pari kertaa viikossa. Uusi tilaus tehdään aina edellisen noutamisen jälkeen sinne viikon päähän, vaikka muutaman päivän päästä olisi seuraava jo odottamassa keräilyä. Ja muokkailen tilausta aina keräilyä edelliseen iltaan asti, kun tarkentuu, mitä kulloinkin oikeasti tarvitaan.
Tsäkällä. Eikä ole riippuvainen siitä yritätkö yöllä vai keskellä päivää.
Kävi mielessä, voiko sama ihminen varata monta hakua samalle viikolle, kun ei riitä aikoja mihinkään? Kai ihmiset tajuavat sentään tilata kerrallaan reilumman satsin?
K-kauppojen palvelu toiminut itselläni paremmin. Tosin parin viikon päähän sielläkin meni pahimmillaan. Nyt olisi saanut 10 pv. päähän ja pienestä k-marketista jopa kerran katsoessani olisi saanut 2 pv. päähän.
Menin eilen illalla katsomaan klo 23.55, olisiko noutoaikoja viikon päähän lauantaille. Ei oltu vielä lisätty. Sitten vilkaisin uudelleen klo 00.15, ja ajat oli lisätty sekä olivat jo täynnä. Tulipa vaan tämä keskustelu mieleen. En keksi muuta syytä kuin että ihmiset paljon kauempaakin kuin meidän omalta alueelta niitä nyt noutavat, sellaiset joilla ei ole lähimailla omaa noutopaikkaa. Lisäisipä Prisma niitä, mutta eivät taida ehtiä kysynnän tahdissa. Jäisivät sitten paikat tyhjiksi, kun pandemia hellittää.
Salaisuus on se, että ihmiset varaavat ne paikat heti, mutta täydentävät tilauksen myöhemmin.
Ei tule meidän Prismassa klo 3, vaan eri aikoihin, mutta aina "yöllä".
Vierailija kirjoitti:
03 aamuyöstä aukeaa uudet ajat aina.
Lähiruokaa saa kotiovelle asti toimitettuna. Valikoimissa mm lihaa marjoja leipää munia....Toki vähä kalliimpaa kuin marketista ostettu ruoka.
En oo koettanut tota noutokassia, vaan saada kotiinkuljetusta ja siinä on kanssa melkoinen säätäminen. Ne ajat tulee puoliltaöin, mutta ohjelma ei anna mennä eteenpäin, koska katevarausta ei voi tehdä. Sitten aamulla ne on yhtäkkiä täynnä ja alkavat täyttyä kyllä siinä heti puolen yön jälkeen. Kukaan ei suostu kertomaan miten ne sen tilauksensa saa läpi.
Tänään sain tuurilla jonkun peruutusajan viikon päähän. Vaikuttaa siltä, että jotkut varailee noita huvikseen ja peruuttelee sitten ylimääräisiä, joten sitkeällä kyttäämisellä saattaa löytää sen tyhjän ajan.
Olis kyllä tosi kiva, jos ne noutokassien ja kotiinkuljetusten tilaajat viitsisi miettiä ostoksiaan ees sen viikon kerrallaan, että niitä aikoja riittäis muillekin. Mä koetan nyt saada kuukauden ruoat kerralla, jos siellä ees on hyllyissä mitä keräillä, niin ei mun takia tukkeudu palvelu.
Mä olen inva ja olen käyttänyt ruoan verkkokauppaa jo monet vuodet. Yritän tilata kerralla noin kuukauden tarpeisiin sapuskaa ja muita päivittäistuotteita.
Nyt tein vaan niin, että napsin tilauksen valmiiksi johon kului aivan tuhottomasti aikaa koska palvelu tökki koko ajan. Välillä sivut menivät tilaan "ei vastaa", välillä heitti ulos kokonaan. Pätkimisen takia en voinut olla varma, menikö tuote nyt tosiaan ostoslistalle vai ei. Se hidastutti tilauksen tekemistä entisestään.
Lopulta kun olin onnistunut saamaan ostoslistan kutakuinkin kattavaksi, etenin vaan toimitussivuille. Mainittakoon, että tässä vaiheessa taas lensin ulos. Sitten vain etenin toimitusaikaan asti ja "valittavana" oli aika kuuden päivän päähän! Eli viime sunnuntaina tein tilauksen ja toimitusaika on tänään lauantaina.
Tämä on todella ikävää. Toisaalta ymmärrän toki, että tässä eritystilanteessa on ruuhkaa, mutta minulla ei ole vaihtoehtoa. Jotenkin soisin, että olisi joku "invakaista" meille jotka emme edes kauppaan pääse vaikka haluaisimme.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen inva ja olen käyttänyt ruoan verkkokauppaa jo monet vuodet. Yritän tilata kerralla noin kuukauden tarpeisiin sapuskaa ja muita päivittäistuotteita.
Nyt tein vaan niin, että napsin tilauksen valmiiksi johon kului aivan tuhottomasti aikaa koska palvelu tökki koko ajan. Välillä sivut menivät tilaan "ei vastaa", välillä heitti ulos kokonaan. Pätkimisen takia en voinut olla varma, menikö tuote nyt tosiaan ostoslistalle vai ei. Se hidastutti tilauksen tekemistä entisestään.
Lopulta kun olin onnistunut saamaan ostoslistan kutakuinkin kattavaksi, etenin vaan toimitussivuille. Mainittakoon, että tässä vaiheessa taas lensin ulos. Sitten vain etenin toimitusaikaan asti ja "valittavana" oli aika kuuden päivän päähän! Eli viime sunnuntaina tein tilauksen ja toimitusaika on tänään lauantaina.
Tämä on todella ikävää. Toisaalta ymmärrän toki, että tässä eritystilanteessa on ruuhkaa, mutta minulla ei ole vaihtoehtoa. Jotenkin soisin, että olisi joku "invakaista" meille jotka emme edes kauppaan pääse vaikka haluaisimme.
Laita palautetta kaupalle, jos vaikka järkkäisivät tommosen kaistan. Tätä on ollut kyllä jo vuosia sitten kun toi palvelu starttasi. Eräs läheinen käytti sitä, kun ei enää pystynyt käymään ees taksilla kaupassa. Sitten erään juhlapyhän alla jäi ilman ruokia kun kansa tilas isommat ostokset kotiinkuljetuksella, ettei tartte itte siellä kiertää. Eli joku vakkaripalvelu olis kyllä paikallaan ja pientä rajoitusta ettei niitä ruuhkatilanteessa vois varailla montaa kertaa viikossa.
Palkkaisivat lisää väkeä, aivan uskomatonta jos joutuu toukokuuhun asti odottamaan ostoksiaan!
Ei kukaan ilmeisesti halua antaa mitään vinkkejä niille jotka kilpailevat samoista ajoista heidän kanssaan 😅 Itsekin yritin kysellä missä Prismassa olisi eniten tuotteita jäljellä mutta ei siihenkään kukaan vastannut 😂
Mutta jossain vapaita aikoja kyselleelle oli vastattu, että kannattaa katsella klo 2-3 yöllä kun uusia aikoja lisätään, en tosin enää muista mikä kauppa oli ja taisi koskea kotiinkuljetuksia. Toivottavasti onnistut ”bongaamaan linnun”! 😅