Ukrainasta aiotaan lennättää jopa 1500 kausityöläistä
Rajoituksista ollaan valmiita poikkeamaan sen vuoksi. Suomesta ei löydy osaamista työhön.
Onko tuo ainut syy, vai halvemman työvoiman palkkaaminen?
Kommentit (69)
Suomesta ei löydy osaamista samaan hintaan.
Jos on ennenkin inhottanut suomalaisten maajussien ja muiden maatalous'yrittäjien' touhut kaikkine tukineen ja avustuksineen, niin vtuttaa kahta kauheammin. Tietysti nämä ovat taas ulvomassa ja röyhkeästi maksattamassa kaiken suomen kansalaisilla. Verorahat kyllä kelpaa, mutta töihin ei, kun ne vaatii liikaa rahnaa, kunnon makuupaikkaa ja ruokaa ja muutenkin ihmisarvoista kohtelua. Ei prkele, ei maajussia osaa sellaista. Ei se kykene omalta ahneudeltaan.
Ja nämä rosvot ja elätit nyrpistelevät nokkaansa työttömille ja kaupunkilaisille ja vasemmistolaisille. Itse ovat phimipia syöttiläitä ja hytötyneet vasemmistolaisuudesta kaikkein eniten, eivät tiedä kapitalismista ja yrittäjyydestä tuon taivaallista.
Minä haluaisin nähdä listan niistä töistä, johin Suomesta ei löydy osaamista. Tietääkö joku, mitä ne ovat?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin nähdä listan niistä töistä, johin Suomesta ei löydy osaamista. Tietääkö joku, mitä ne ovat?
Vaatimus: tehdä nälkäpalkalla urakkatyötä
Toivottavasti joku ampuu ne koneet alas ennen kuin ehtivät hakemaan elävän lastinsa sieltä. Orjalaivat rinnastetaan merirosvoihin ja mikä tahansa valtio saa upottaa, vallata tai polttaa ne. Näin on ollut käytäntönä siitä asti kun 1800-luvulla kiellettiin kansainvälinen orjakauppa.
Kumma kun tuossa mun lempparimansikkatilalla on kotimaiset koululaiset aina kesähommissa, ja hyvin näyttävät pärjäävän. Joka kesä. Asutaan toki melko maalla.
Ja varmaan paikkakuntalaiset nuoret pääsevät kotiinsa nukkumaan, niin eivät joudu missään roskaläävässä asustamaan.
Toki mansikkansa eivät ole koskaan niitä halvimpia, mutta hyvin näyttää kauppa silti käyvän.
Jos se naurettava palkka on niille vuositulo kolmessa kuukaudessa ei kai tässä ongelmaa ole. Suomalaisille se ei ole edes minimipalkka.
Älytöntä. Eikö ne rajat pitäny olla kiinni? Meillä on maailman tyhmimmät päättäjät.
Kuka sieltä töihin joutaa lähtemään kun on sota kesken?
Vierailija kirjoitti:
Jos on ennenkin inhottanut suomalaisten maajussien ja muiden maatalous'yrittäjien' touhut kaikkine tukineen ja avustuksineen, niin vtuttaa kahta kauheammin. Tietysti nämä ovat taas ulvomassa ja röyhkeästi maksattamassa kaiken suomen kansalaisilla. Verorahat kyllä kelpaa, mutta töihin ei, kun ne vaatii liikaa rahnaa, kunnon makuupaikkaa ja ruokaa ja muutenkin ihmisarvoista kohtelua. Ei prkele, ei maajussia osaa sellaista. Ei se kykene omalta ahneudeltaan.
Ja nämä rosvot ja elätit nyrpistelevät nokkaansa työttömille ja kaupunkilaisille ja vasemmistolaisille. Itse ovat phimipia syöttiläitä ja hytötyneet vasemmistolaisuudesta kaikkein eniten, eivät tiedä kapitalismista ja yrittäjyydestä tuon taivaallista.
Maatalousyrittäjät kylläkin joutuvat maksamaan ne lennot.
Mistä ajattelit, että kotimainen elintarvikehuoltomme saa raaka-aineensa?
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun tuossa mun lempparimansikkatilalla on kotimaiset koululaiset aina kesähommissa, ja hyvin näyttävät pärjäävän. Joka kesä. Asutaan toki melko maalla.
Ja varmaan paikkakuntalaiset nuoret pääsevät kotiinsa nukkumaan, niin eivät joudu missään roskaläävässä asustamaan.
Toki mansikkansa eivät ole koskaan niitä halvimpia, mutta hyvin näyttää kauppa silti käyvän.
Juu mutta ei kannata maksaa 100km työmatkoja ilman tilalla asumista. Tilalla asuminen taas veisi palkan.
Vierailija kirjoitti:
Jos se naurettava palkka on niille vuositulo kolmessa kuukaudessa ei kai tässä ongelmaa ole. Suomalaisille se ei ole edes minimipalkka.
Mistä tiedät palkan? Kerrotko minullekin. Ahkeruudesta maksetaan kun urakkapalkka. Istutus ja kitkuu ja maatalouden tes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät palkan? Kerrotko minullekin. Ahkeruudesta maksetaan kun urakkapalkka. Istutus ja kitkuu ja maatalouden tes.
Yksi selitti tuntipalkasta vähennettynä vuokra tilalla asumisesta eli 3-4€ tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se nuorille maksettu palkka välttämättä kovinkaan kummoinen ole. Teinien kun ei tarvitse maksaa omia asumis- ja elinkustannuksiaan, niin ei tarvitse maksaa niin suurta palkkaa kuin aikuisille pitäisi. Mutta onhan se palkka nuorelle tietenkin kiva ja työkokemuksen karttuminen on aina hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatalousyrittäjät kylläkin joutuvat maksamaan ne lennot.
Mistä ajattelit, että kotimainen elintarvikehuoltomme saa raaka-aineensa?
Tuskinpa kuitenkaan mansikkapelloilta ja marjapensaista.
Vierailija kirjoitti:
Ja koska tietenkin haluat tukea kyseisen tilan toimintaa, kerrot varmaan meillekin nimen ja paikkakunnan, jotta voimme ostaa heiltä eettisesti tuotetut mansikat?
Mitä Sebastian Tynkkynen tähän sanoo?
Tehdäänkö joku addressi asian estämiseksi?
No niin laiskat luuserit, ei enää tekosyitä miksei tuo työ kelpaa.
Saatte jäädä syleksimään kattoon yhteiskunnan tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimus: tehdä nälkäpalkalla urakkatyötä
Juu juu, tuohan se perimmäinen syy on, mutta haluaisin nähdä esimerkiksi mansikanviljelijän keksimät syyt siltä varalta, että joku toimittaja kysyy.
Onko olemassa esimerkiksi koneita, joita suomalainen ei oppisi käyttämään? Tai jonkinlaisia mansikanpoimintaa nopeuttavia ranneliikkeitä, jotka ukrainalaisilta onnistuvat mutta jotka ovat suomalaisille mahdottomia anatomisten erojen vuoksi? Vai kypsyvätkö ne mansikat vain, jos niille sadatellaan ukrainaksi?
Onhan tuolle jokin syy oltava, kun sitä toistellaan valtamediassakin ihan totena.
Höh. Kerrankin ajattelin että työllistyisin.