Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai tajuatte, että kaikki festarit, näyttelytapahtumat, suviseurat, messut, ulkoilmatapahtumat, riparit ym. perutaan koko kesältä?

Vierailija
07.04.2020 |

Uudenmaan kulkurajoitus tullaan purkamaan ennen kesää niin että Suomi saa mökkeillä, mutta kaikenlaiset massatapahtumat ja kokoontumiset tullaan kieltämään koko kesän ajalta. Epidemiaa ei nimittäin saada poistettua Suomesta ennen kesää.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa. Pääasia että mökille pääsee. Onneksi emme asu Uudellamaalla.

Onneksi asun Uudellamaalla ja onneksi on mökkikin Uudellamaalla. Saarto ei siis kosketa mitenkään, ei olisi mitään syytä poistua täältä muutenkaan.

Vierailija
22/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten? Minä monivammainen ja -sairas köyhä eläkeläinen kihtikintuillani muutenkaan mihinkään olisi päässyt. Hyvä että ne rikkaittenkin pennut pääsevät kokemaan tämän.

Sylvi, Mänttä-Vilppula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Arkijärki. Vaikka jotain rajoituksia aletaan jo kesäkuussa varovaisesti purkaa, niin olisi järjetöntä sallia ensi kesän kuluessa tuollaisia massatapahtumia vaikka tartuntojen määrä miten alenisi.

Vierailija
24/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa. Vietän kesät aina kotona.

Vierailija
25/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta Uudenmaan rajan voi pitää kiinni vaikka koko loppuvuoden. Etteivät maalaiset tule tänne tartuttamaan taas kun just kohta ollaan saatu täällä tilanne hallintaan. Ja mahdolliseen lentämiseen voitte käyttää niitä siellä olevia lentokenttiä.

Vierailija
26/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

And? Ei liity mun elämään mitenkään koska en käy missään noista.

Vierailija
27/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni huvittää lähinnä noi jotka itkee rippijuhlien peruuntumista, yllättän åaljln näitä nähnyt..Suurin osa noista on ei-uskonnollisia perheitä joiden lapsille sillä ei muuta merkitystä kuin rahalahjat.

Ei minua ne rippijuhlat vaan se ripari, nuoren itsensä vuoksi. Jääkö tältä ikäluokalta kokemus väliin?

Vierailija
28/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ollut vuosiin rahaa mihinkään massatapahtumiin. Ei haittaa.

Mutta jos ei pääse uimaan järveen, edes yöllä, niin se haittaa.

Vierailija
29/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni huvittää lähinnä noi jotka itkee rippijuhlien peruuntumista, yllättän åaljln näitä nähnyt..Suurin osa noista on ei-uskonnollisia perheitä joiden lapsille sillä ei muuta merkitystä kuin rahalahjat.

Ei minua ne rippijuhlat vaan se ripari, nuoren itsensä vuoksi. Jääkö tältä ikäluokalta kokemus väliin?

Ripari oli ihan hirveetä aikaa. Olin tosi ujo, ja muut vaan paneskeli keskenään minkä kerkisivät.

Vierailija
30/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ne rippileirit edes järjestettäisiin? Opetus netin välityksellä kun ei saa kokoontua?

Vierailija
31/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ne rippileirit edes järjestettäisiin? Opetus netin välityksellä kun ei saa kokoontua?

Kyllä kesällä saa.

Vierailija
32/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan Antti Tuiskun konsertteja ei peruttaisi! Ne on elokuun lopulla, joten toivoa on :)

Vierailija
33/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan saarto saattaa jatkua kesän yli, mutta tosiaan ihan kaikki kesäteatterit, toritapahtumat, tangomarkkinat ja oopperajuhlat on tulevalta kesältä peruttu.

Uudenmaan saarto puretaan heti, kun muukin Suomi on epidemiavaiheessa. Se tapahtuu ennen kesää. Ap

Tämänhetkiset numerot osoittavat, että muu Suomi ei saa epidemiaa, ellei uudenmaan rajaa avata.

https://www.satakunnankansa.fi/a/2a382a42-2a16-4179-a75d-5c84fc0bf899?c…

Mitenkähän tuonkin nyt taas ottaa?

Vierailija
34/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todellakin että rippijuhlat peruuntuvat. Pari kaveria on jo alustavasti kutsunut lapsensa rippijuhliin kesällä, mutta eipä ole itsellä varaa osallistua ja antaa vähintään 50e juhlakaluille, kun itse olen kuukausia lomautettuna!

Vierailija
35/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtyy vaan vuodella.

Vierailija
36/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle nuorelle se on tärkeä juhla. Myös rippileiri on monelle nuorelle tärkeä ja siitä jää ihanat muistot. Ymmärrän harmituksen.

Tässä olisi keskustelun paikka vanhemmille ja nuorille. Rituaaleja rituaalien vuoksi ilman uskoa vai kannattaisiko alkaa harkita jotain vaihtoehtoista tämän tilalle?

Vierailija
37/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ikäluokasta suurinosa tulee aikuisiässä eroamaan kirkosta. Mutta rippileirikokemus on sellainen ilman ei voi elää 😂

Vierailija
38/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se etäopetuksessa mitattaisiin kuinka innokkaita ja motivoituneita nämä rippinuoret olisivat opuskelmaan uskontoaan mikä leirin tarkoituksenakin on.

Vierailija
39/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen riparin järjestää myöhemminkin. Mutta henk.koht. olen sitä mieltä, että olisi ollut parempi kun olisi jäänyt minulta väliin. meidän ripari ei edes ollut mikään vanhoillinen, mutta silti olen jälkeenpäin tajunnut, mitä aivopesua siihenkin liittyi - herkässä iässä oleville järjestetään se typerä pelastava lanka -kävely - eli annetaan alussa käteen joku lanka, sanotaan että älä päästä tästä irti, ja sitten silmät suljettuina kävellään isosen kanssa, joka tavalla tai toisella jallittaa päästämään langasta irti (esim. isonen sanoo vaikka että "nyt tässä on vähän ryteikköä, mennään toista kautta") ja sitten lopulta kaikki joutuvat "helvettiin" päästettyään irti pelastuksen langasta. Ihan naurettavaa.

Mutta jos tuollaiselle aivopesuleirille haluatte jälkikasvunne laittaa, niin onnistuu se syksyllä tai vielä ensi kesänäkin.

Vierailija
40/49 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa ihmisillä sitten mennä marjanpoimintaan ja tienata rahaa. Kova pula kun on poimijoista! Näin asian voi kääntää hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän