Imppaaminen-moniko muistaa tämän tuhoisan muoti-ilmiön 90-luvulta?
Se oli pahempi kuin mitkään viinassa uitetut tamponit, sillä pari kertaa riitti tuhoamaan peruttumattomasti aivotoiminnan jos oikein huonosti kävi.
Kommentit (23)
On paljon halvempaa kuin alkoholi tai huumet, ja siten ei ollenkaan niin paha juttu.
Muistan, mutta vain sitä kautta, että siitä varoiteltiin jossain ala-asteen kirjassa alkoholin/tupakan/huumeiden lisänä (ympäristötieto/biologia?). Ala-aste käyty 2002-2008. Liekkö miten yleistä ollut enää noina aikoina.
Muistan, ikävä kyllä :( Paras kaveri, kympin tyttö ihastui pahaa poikaan joka sitten opetti nuuhkimaan bensaa ym. Joku aivovammahan siitä tuli, näki silmistä ettei takana liiku enää mitään.
Onko enää vanhoja kunnon lennokkiliimamiehiä? 🤔
Halpaa ja helposti saatavaa, vähät siitä että muuttui ihan zombiksi. Mulle riitti kotitekoinen kilju josta tuli kuratauti ja pilvi silloin tällöin, mutta moni tuttu kyllä imppasi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, mutta vain sitä kautta, että siitä varoiteltiin jossain ala-asteen kirjassa alkoholin/tupakan/huumeiden lisänä (ympäristötieto/biologia?). Ala-aste käyty 2002-2008. Liekkö miten yleistä ollut enää noina aikoina.
Niin, ja oppi meni tosiaan keskinkertaisesti perille, kun osa porukasta luuli, että voi impata koulun perusliimapuikoilla :D
Muistan. Yläkerran sällin lempiharrastus. Oli aina aivan sekaisin.
Sama kuin kannabis tänään.
Ei sillä ole haittavaikutuksia, silmät seisoo päässä eikä puhe kulje kunnossa. Osaa vain nuo fraasit
siitä näki pahoja harhoja. itse en pystynyt enää kun tunsin aina tukehtuvani.
No ei kai ne tässä olis kertomassa. Kuolleet tai pöpilässä.
Kaverit sitä harrasti. Turha kai mainita, ettei kenestäkään tullut narkkaria kummempaa, jos aikuiseksi asti elivät.
Muistan hyvinkin. Yksi kaverini, fiksu, hyvä koulussa, mutta jolla oli äärimmäisen kurjat kotiolot, aloitti imppaamisen kasiluokalla. Tyypistä tuli aivan täysin zombie. Teki itsemurhan lopulta 25-vuotiaana alkoholistina. Surkea kohtalo.
Imppasin kerran tajuamattani olot itselleni, kun sain ammattikoulussa tehtäväkseni putsata maalinsekoitushuoneen lattiaa tinnerillä. Huone oli sen verran pieni koppi, että ne tinnerihuurut kävivät päähän, kun en jostain syystä ollut laittanut hengityssuojainta päähäni. Oli vähän kuin olisin ollut kännissä, ihan kiva olo, mutta hyvin nopeasti isku aivan tautinen päänsärky.
Järkyttävä ilmiö aikoinaan. Tuohon verrattuna joku subutex on terveystuote.
Muistan jo 80-luvun Joensuusta. Pikkusiskon paras kaveri asui omakotitalossa lähellä ongelmalähiötä ja heidän perheen vanhemmat olivat lääkäreitä. Bestis oli sitten äidiltään kuullut, että hänelle oli tullut ongelmalähiössä hankeen kuollut liimanhaistelijapoika ruumiinavaukseen. "Kun sahasin kallon auki, aivot valuivat vellinä pöydälle!" äiti oli kertonut. Tuo tarina esti liimanhaistelun meiltä tytöiltä varmasti ikiajoiksi ja vaikka itse olin viinalle perso teini, jo pelkkä tinneritussin tuoksahdus koulussa inhotti ja epäilytti eikä ympäripäissäänkään juolahtanut mieleen impata.
Aikuisena olen ruvennut miettimään, olikohan tuo ruumiinavauskertomus 100% täyttä totta ja enää asiasta on myöhäistä kysyä :( joka tapauksessa se toimi tehokkaana ehkäisynä.
Ei ainakaan imppaajat muista
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin kannabis tänään.
Ei sillä ole haittavaikutuksia, silmät seisoo päässä eikä puhe kulje kunnossa. Osaa vain nuo fraasit
Siiz mitä v i t t u a sä selität? Imppaus on paljo terveenpää ku joku kanabis.
Muistan 70-luvulta. Pojat kävi varastamassa Sokokselta koottavien laatikoista liimatuubit.
Toivottavasti tulee muotiin taas. Se oli lama-ajan viihdykettä ja lama on tulossa taas.