Voiko verenpaine-ja psyykenlääkkeitä käyttää yhtäaikaa?
Kommentit (12)
Molemmat on reseptilääkkeitä, joten lääkärihän niitä kirjoittaa. Miksi kysyt?
Ei kulemma oikein sovi yhteen juuri minkään lääkkeen kanssa nuo antripsykootit, neurokleptit.
"Psykoosilääkitys kasvattaa kolminkertaiseksi riskin kuolla sydänkohtaukseen tai muuhun äkilliseen sydänoireeseen. Psykoosilääkitys nostaa sekä sairastumis-, että menehtymisriskiä. Samanaikainen psykoosi- ja masennuslääkkeiden käyttö nostaa riskin kuolla 18-kertaiseksi, etenkin fentiatsiini-psykoosilääkkeen käyttäjillä."956
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottiset_l%C3%A4%C3%A4kkeet#Syd%C…
Vierailija kirjoitti:
Koska kela kysyy lääkkeistä.
Kysy apteekista, farmaseutilta tai proviisorilta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärihän noita kirjoittele joo, mutta on silti oikein hyvä hiukka seurata miten nuo sopii yhteen minkäkinkanssa kuten muutkin lääkkeet joissa on melko pitkä litania yleensä purkin mukana lääkkeistä jotka eivät sovi juuri sen lääkkeen kanssa. Saanut joskus sellaisakin jotka eivät sopineet yhteen käytössä olleen lääkkeen kanssa.
Mulla on Cardace ja Venlafaxin, lisäksi Bupropioni eli Voxra. Kaksi ensin mainittua ok, kolmas siinä ja siinä, mutta mulla ei mitään haittavaikutuksia. Farmaseuteilta puuttuu kliininen kokemus, eli käytännön esim sairaala kokemus. Koneelta näkee paljon, mutta lääkityksestä toimitaan yksilöllisesti. Lääkärin pitää tuntea potilas ja lääkkeet. 30 vuotta alalla ollut psykiatri voi määräyksissään hätkähdyttää farmaseuttia. Mulla on kaikissa lääkkeissä sic! merkintä paitsi RR lääkkeestä. Edellämainittujen lisäksi mulla Opamoxissa sic! merkintä. Sic! tarkoittaa jotain todellakin, eli tietoisesti määrätty annostaso. Vuosikymmeniä mulla ollut sic taso. Eli suuret systeemit tarvitsee enemmän kemiaa, jotta ne toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kysy apteekista, farmaseutilta tai proviisorilta.
Joo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Cardace ja Venlafaxin, lisäksi Bupropioni eli Voxra. Kaksi ensin mainittua ok, kolmas siinä ja siinä, mutta mulla ei mitään haittavaikutuksia. Farmaseuteilta puuttuu kliininen kokemus, eli käytännön esim sairaala kokemus. Koneelta näkee paljon, mutta lääkityksestä toimitaan yksilöllisesti. Lääkärin pitää tuntea potilas ja lääkkeet. 30 vuotta alalla ollut psykiatri voi määräyksissään hätkähdyttää farmaseuttia. Mulla on kaikissa lääkkeissä sic! merkintä paitsi RR lääkkeestä. Edellämainittujen lisäksi mulla Opamoxissa sic! merkintä. Sic! tarkoittaa jotain todellakin, eli tietoisesti määrätty annostaso. Vuosikymmeniä mulla ollut sic taso. Eli suuret systeemit tarvitsee enemmän kemiaa, jotta ne toimii.
SIC tarkoittaa yksinkertaisesti lääkärin toteamaa tavallisuudesta poikkeavaa annosmäärää. Opamox on oikeastaan diatsepam eli ei varsinainen antipsykootti tai neurolepti.
kyllä