Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät pulassa! Haluatko auttaa?

Vierailija
06.04.2020 |

Nyt on hirmuinen show päällä, että yrittäjät ovat pulassa, auttakaa, liittykää talkoisiin ym.
MUTTA , miten monta vuotta olemme saaneet kuulla, kuinka HE ovat tämän maan selkäranka, kuinka on ihan oikein, että he voivat työllistää mahdollisimman halvalla, kuinka on oikein, että he voivat käyttää työkkärin orjatyövoimaa.
Kuinka me palkansaajat ollaan yhteiskunnan ja talouden vihollisia vaatiessamme palkkaa jolla voi elää. Olemme loisia, kuinka emme ole mitään ilman heitä! Kuinka he äänestävät kokoomusta, koska kokoomus ajaa heidän asioitaan ymym. Tuota ylimielisyyttä olemme joutuneet katselemaan vuosikausia!

No! Nyt se nähdään. Siellähän huudatte ja kerjäätte apua, ei paljoa kiinnosta auttaa. Kaiken loisista puhumisen ym jälkeen melkein harmittaa, että yrittäjille luvattiin työttömyyspäivärahaa. Voisitte oikeastaan mennä nyt sinne metsään keräämään niitä risuja työttömyysrahanne eteen, kuten ihannoimanne neiti Koski kehoitti muita työttömiä tekemään.
Kaikilla meillä on rajoitteemme!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyttä tekstiä taas, ap.

Vierailija
42/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni tuen omaa luottokampaajaani ja näitä pienyrittäjiä joiden palveluita käytän.

Näille orjatyöllistäjille taas ei sympatiaa nyt heru ja voin aivan mainiosti elää ilman heidän tuotteitaan. Valtio heidän liiketoimintansa kuitenkin pelastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta enkä välitä. Karmaa. Elämäni vaikeimpina hetkinä olen saanut kokea pilkkaa ja hylkäämistä.

Vierailija
44/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo yrittäjiä Ei oo duunia. Mutta korean pärjätä itse käka autan tuttujani. Jos yrittäjillä on kiinnostaa tuote voin ostaa. Kuten yksi lounaspaikka lähellä - ostan noutoruokaa kerran viikossa. Huonoista paikoista en.

Kyllä näitä yksinyrittäjiäkin on, mutta suurimmalla osalla on ihmisiä palkattuna tekemään töitä. Kauhea kitinä kun on niin kallista palkata jengiä, kuinka kaikki vaan saikuttaa tai muuten laiskottelee. Aika monella yrittäjällä on todella kamala asenne työntekijöitä kohtaan, eivätkä huomaa ollenkaan itse aiheuttaneensa hankalaa tilannetta.

Vierailija
45/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo yrittäjiä Ei oo duunia. Mutta korean pärjätä itse käka autan tuttujani. Jos yrittäjillä on kiinnostaa tuote voin ostaa. Kuten yksi lounaspaikka lähellä - ostan noutoruokaa kerran viikossa. Huonoista paikoista en.

Kyllä näitä yksinyrittäjiäkin on, mutta suurimmalla osalla on ihmisiä palkattuna tekemään töitä. Kauhea kitinä kun on niin kallista palkata jengiä, kuinka kaikki vaan saikuttaa tai muuten laiskottelee. Aika monella yrittäjällä on todella kamala asenne työntekijöitä kohtaan, eivätkä huomaa ollenkaan itse aiheuttaneensa hankalaa tilannetta.

Kyllä. Olen sivusta kuunnellut raivonsekaista parkua työntekijän _sairastamsesta_. Eihän sellainen käy koska raharaharaha, minäminäminä, työtyötyö. On noussut sellainen sisäinen vastenmielisyys tätä ihmisryhmää kohtaan.

Vierailija
46/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienyrittäjä ja nyt työtön, joten kaikki työntekijät (3) saivat lopputilin, että se siitä kateelliset sohvaperunat. Heidän perheensä nyt vaikeuksissa ja ei kun ketju jatkuu ja jatkuu. Kuitenkin työllistin kohtuullisella palkalla, jolla tuli heidän perheensä toimeen, mutta nyt heidän miehensäkin saivat lopputilin. Vieläkö nämä valittajat osaavat valittaa, kun eivät työt maistu???? Kyllä minulla oli todella hyviä työntekijöitä, mutta ei voi mitään. Suomessa todellakin työtä riittäisi esim. kausityöntekijöille, mutta kun ei kiinnosta, kun saan päivärahaa ja huom. kaupasta maitoa, porkkanoita, perunoita, vihanneksia, jauhoja, marjoja, jäätelöä, jugurttia jne. jne. yms. Rahaa tulee kaupan ottoautomaatista ja ruoka kaupan hyllystä. Entäpä, jos mistään ei tulisikaan mitään? Minun mielestäni saisi korona potkia todellakin perseelle kaikille lusmuille. Lapsille ei osata tehdä ruokaa? Hä? On kyllä huoli Suomen lastenviranomaisilla! 

Vierailija
47/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pienyrittäjä ja nyt työtön, joten kaikki työntekijät (3) saivat lopputilin, että se siitä kateelliset sohvaperunat. Heidän perheensä nyt vaikeuksissa ja ei kun ketju jatkuu ja jatkuu. Kuitenkin työllistin kohtuullisella palkalla, jolla tuli heidän perheensä toimeen, mutta nyt heidän miehensäkin saivat lopputilin. Vieläkö nämä valittajat osaavat valittaa, kun eivät työt maistu???? Kyllä minulla oli todella hyviä työntekijöitä, mutta ei voi mitään. Suomessa todellakin työtä riittäisi esim. kausityöntekijöille, mutta kun ei kiinnosta, kun saan päivärahaa ja huom. kaupasta maitoa, porkkanoita, perunoita, vihanneksia, jauhoja, marjoja, jäätelöä, jugurttia jne. jne. yms. Rahaa tulee kaupan ottoautomaatista ja ruoka kaupan hyllystä. Entäpä, jos mistään ei tulisikaan mitään? Minun mielestäni saisi korona potkia todellakin perseelle kaikille lusmuille. Lapsille ei osata tehdä ruokaa? Hä? On kyllä huoli Suomen lastenviranomaisilla! 

Menehän sinä nyt marjatiloille ilmaiseksi auttelemaan kun olet noin innokas ja hyvä. Olet malliesimerkki ”pienyrittäjästä” mielenmaiseminesi. Huh-huh.

Vierailija
48/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaaminen ON kallista ja sairaslomat myös. Monelle pienelle yritykselle ne on jopa elämän ja kuoleman kysymyksiä.

Vierailija
49/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN auuuta yrityksiä joiden menestyminen perustuuu halpatyövoimaaan ja vuokrayrityksiiin.

Vierailija
50/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen enkä sohvaperuna. Työt maistuvat, mutta osaamisellani on hintansa. Eurojen lisäksi työnantajan tulee olla työntekijöitään kohtaan asiallinen. Kenenkään syntipukiksi tai sylkykupiksi en ala.

Mitenhän sitä pidemmän päälle elää kausitöillä? käy vähän mansikoita poimimassa tai jätskipalloja pyörittelemällä kesäisin ja joulun alla täyttää kaupassa hyllyjä? Opiskeluaikoina ihan jees, mutta ei enää aikuisena, eikä varsinkaan perheellisenä, tuollaisella elä. 

Vierailija
51/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien pitäisi lopettaa turha murhe ja itku, koska kyllä tekevälle aina töitä löytyy.

Vierailija
52/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaaminen ON kallista ja sairaslomat myös. Monelle pienelle yritykselle ne on jopa elämän ja kuoleman kysymyksiä.

On toki. Mutta jos firman talous on tuossa jamassa, että painostetaan ja syyllistetään työntekijöitä sairaana töihin "kun tulee niin kalliiksi", niin pitäisikö harkita lapun pistämistä luukulle. Näihin pitää osata varautua, koska kaikki sairastavat joskus. Jos eläminen on yrittäjänä noin pahasti kädestä suuhun oleilua, niin pitäisiköhän pohtia jatkon mielekkyyttä ihan tosissaan?

Vierailija
53/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, se kasvu ja menestys ei tule sormia napsauttamalla. Mutta ei se tule myöskään laittamalla pillit pussiin.

Vierailija
54/54 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkään asia ei ole mustavalkoinen. Yrittäjissä on inhimillisiä ja hyviä tyyppejä ja sitten on niitä jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle. Ja niitä jotka häpeilemättä käyttävät työttömiä ilmaistyövoimana, lupailevat vakipaikkaa kunnes ilmoittavat ettei ole varaa työllistää. Ja ottavat uuden työttömän "työkokeiluun".

Tästähän nousi taannoin kohu kun havaittiin että yrittäjät ketjuttaa tukityöllistettyjä ja työkokeilijoita. Mielestäni tähän haettiin jonkinlaista kieltoa, en tiedä toteutuiko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän