Jos maskin käyttö tulee pakolliseksi, niin mistä niitä maskeja saa?
Työpaikalla on käytävä, mutta ei ole mitään käsitystä, mistä hengityssuojaimia saa. Käsittääkseni niistä on pulaa terveydenhuollossakin, niin miten ihmeessä niitä riittää muiden alojen työntekijöille, joiden on pakko kulkea työmatkat - puhumattakaan kaikista ihmisistä, joiden on pakko käydä kaupassa ja apteekissa.
Kommentit (42)
New Yorkissa on kehotettu (ei siis pakko) kaikkia peittämään kasvonsa ulos mennessä huivilla tai itse tehdyllä kankaisella suojalla. Nimenomaan on sanottu että oikeita hengityssuojia ei tule käyttää vaan ne on jätettävä terveydenhuollon työntekijöille. Tarkoitus on, että kasvot peittämällä oireettomat viruksen kantajat eivät levittäisi sitä eteenpäin ainakaan niin paljon. Ja siinä huivit ja muut kankaat voivat auttaa.
Sitä olen ihmetellyt, kun mun oli pakko käydä lääkärillä. Lääkärillä oli kaikki suojavaatteet päällä, silmät vain näkyi, sitten kysyin itselleni kasvosuojanta ja korona testiä, En saanut kumpaakaan vaikka olen neuvolassa töissä ja kaikki flunssan oireet päällä. Sain viikon sairausloman ja antibioottikuurin. Kyllä nyt on jossain vikaa.