Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos maskin käyttö tulee pakolliseksi, niin mistä niitä maskeja saa?

Vierailija
06.04.2020 |

Työpaikalla on käytävä, mutta ei ole mitään käsitystä, mistä hengityssuojaimia saa. Käsittääkseni niistä on pulaa terveydenhuollossakin, niin miten ihmeessä niitä riittää muiden alojen työntekijöille, joiden on pakko kulkea työmatkat - puhumattakaan kaikista ihmisistä, joiden on pakko käydä kaupassa ja apteekissa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tam-Silk alkaa valmistaa kankaisia, joilla on tosin omat rajoitteensa. Mutta ei tarvitse itse alkaa surrauttaa

ompelukoneella.

https://www.tamsilk.fi/

Ei ole aktiivihiilifiltteriä kuten 3M:n ammatilaismaskeissa eli ei vastaa edes alinta FFP1 suojatasoa. Ei suodata koronabakteereja tai mitään muitakaan pienhiukkasia.

Korona on virus.

Joka leviää pisaratartuntana ilmateitse. Kankaanpala nenän ja suun edessä ei suodata mitään.

Vierailija
22/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tam-Silk alkaa valmistaa kankaisia, joilla on tosin omat rajoitteensa. Mutta ei tarvitse itse alkaa surrauttaa

ompelukoneella.

Ei ole aktiivihiilifiltteriä kuten 3M:n ammatilaismaskeissa eli ei vastaa edes alinta FFP1 suojatasoa. Ei suodata koronabakteereja tai mitään muitakaan pienhiukkasia.

Korona on virus.

Olkoot vaikka polkupyörä, mutta ei nuo omatekoiset suojamaskit anna kuin henkistä suojaa. Mitään oikeaa hyötyä niistä ei kyllä sit olekkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kaikki FFP2/3-maskit myytiin loppuun jo helmikuun lopussa. Kiitti vtusti hamsterit. En halua tartuttaa riskiryhmään kuuluvaa miestäni. 

Vierailija
24/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan sellaisen missä on se suojavisiiri. Mistähän saisi?

Vierailija
25/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän hieraista silmiä kun näin millaiset varusteet suomalaisilla lääkäreillä ja hoitajilla on. Ulkomailla ufopukuja ja täällä hammaslääkärin ohuita paperimaskeja ja tukka paljaana ollaan.

Nyt ylellä oli.

Vierailija
26/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin pari viikkoa sitten amerikkalaiselta yritykseltä, joka saa ne kiinassa toimivalta amerikkalaisomisteiselta yritykseltä. Kiinasta tuli siis paketti.

Mutta olenkin Trumpin salainen agentti. Tai ehkä en kuitenkaan.

Noita kiinalaisia maskeja on testattu USAssa, kolme neljasta taysin kayttokelvottomia.

Vierailija
27/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiviit laskettelulasit peilivisiirillä on parempi. Siihen FFP3 maski ja kumikäsineet. Vaatteet musta tuulipuku mistä tulee huppu tiukasti päähän niin että ei näy ihoa yhtään ulos.

Lopputulos on tämä

Vierailija
28/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojavisiirejä tulostetaan 3D-tulostimilla. Pelkkä suoravisiiri ei ole tehokas, koska aerosolit pääsevät leijailemaan sen alle. Visiiri suojaa ainoastaan pisaroilta.

Vierailija
29/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kangasta sen maskin pitäis olla, jos itse tekee? Ja miten se eroaa, et pitäis huivia suun ja nenän eessä?

Vierailija
30/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ompelukoneella.

Korona on virus.

Joka leviää pisaratartuntana ilmateitse. Kankaanpala nenän ja suun edessä ei suodata mitään.

Kangas taytyy taittaa monenkertaiseksi ennenkuin toimii. Netista loytyy ohjeita.

Vierailija
31/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CDC:n ohjeet, näin teet T-paidasta kahdella kuminauhalla:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-clot…

Tässä youtubesta:

Vierailija
32/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on sellanen kaasunaamari. Kai se kelpaa?

Vierailija
33/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on sellanen kaasunaamari. Kai se kelpaa?

Se on itse asiassa paras! Mulla itsellä vaan ffp2 tasoa.

Vierailija
35/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies tilasi 50kpl heti helmikuussa, kun tajusi mistä kyse. Sai suomalaisesta verkkokaupasta..

Vierailija
36/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mia Ehrnroothin vanhat pikkuhousut naamalle;)

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b9a6babe-8416-4433-b55e-efeb39…

Pervon setämiehen toiveuni, paitsi tuokin on jo synnyttänyt nainen ja parasta ennen päiväys -mennyt.

Vierailija
37/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kangasta sen maskin pitäis olla, jos itse tekee? Ja miten se eroaa, et pitäis huivia suun ja nenän eessä?

Hesarissa on vapaasti luettava artikkeli asiasta .Muistaakseni T-paita oli paras ja sitten tyynyliina.

Eikä todellakaan tarvitse tavalliset ihmiset mitään avaruuspukuja ja kirurginsuojia. Jos on vaikka huivi naaman edessä niin silloinkin jokaisen OMAT yskökset ja aivastukset jää enimmäkseen siihen, eivätkä leviä aerosolina niin kauaksi esim. kaupassa. että siinä joku toinen saisi mahdollisesti isonkin viruskuorman.

Suoja syntyy siis siitä, että kun kaikilla on jonkunlainen suoja, niin silloin ei levitä tautia toisiin ihmisiin eikä pintoihin ainakaan niin paljoa ja laajalti.

Vaikeahan se on minäminän ymmärtää, miten kannattaa yhdessä toisiaan suojata.

Vierailija
38/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos semmonen moottoripyöräkypärä mitään?

Kauhean vaikeaa!

Vierailija
39/42 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ompelukoneella.

Korona on virus.

Täyttä paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi