Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö teidän päiväkoti-ikäiset ensi viikolla hoitoon vai pidättekö vielä kotona?

Vierailija
06.04.2020 |

Hallituksen ohjeistus toki on edelleen sama, eli kaikkien joiden mahdollista järjestää hoito kotona, on sitä edelleen jatkettava.

Miten teillä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa ovat olleet koko ajan. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että minun elämääni ja työhön korona ei ole vaikuttanut mitenkään. Saatan toki sairastua ja kuolla, mutta se on aika epätodennäköistä.

Vierailija
2/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne lapset kannata pitää kotona, myös jos tekee etätöitä.

Jos pakko mennä työpaikalla, niin sitten voi viedä hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei nyt usko ja pidä lapset kotona, ellei oikeasti ole pakko mennä fyysisesti työpaikalle.

Jotta saamme Koronan kuriin, pitää vetää yhtä köyttä.

Vierailija
4/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei nyt usko ja pidä lapset kotona, ellei oikeasti ole pakko mennä fyysisesti työpaikalle.

Uskonhan minä, mutta työnantaja ei tykkää maksaa palkkaa lasten hoitamisesta kotona. Pitää kuulemma jotain tehdäkin.

Vierailija
5/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kotona vähintään 18.5 saakka. Luultavasti syksyyn asti.

Vierailija
6/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Parempi myös esim. Hoitajien ja lääkäreiden lapsille, kun vähemmän lapsia hoidossa.

Vierailija
7/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] työnantaja ei tykkää maksaa palkkaa lasten hoitamisesta kotona. Pitää kuulemma jotain tehdäkin.[/quote]

Ei  kai se, että lapset on kotona estä tekemästä töitäkin?

Vierailija
8/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonhan minä, mutta työnantaja ei tykkää maksaa palkkaa lasten hoitamisesta kotona. Pitää kuulemma jotain tehdäkin.

OTA kesälomat. Nyt tekemiäsi päätöksiä et voi perua. Kuten tiedämme, on korona vaarallinen myös lapsille.

Vierailija
9/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OTA kesälomat. Nyt tekemiäsi päätöksiä et voi perua. Kuten tiedämme, on korona vaarallinen myös lapsille.

Koronaepidemia jatkuu kesällä. Mitäs silloin tehdään?

Vierailija
10/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän lapsia on hoidossa. Suurin osa on jättänyt lapset kotiin. Meillä kriittisten töiden tekijöiden lapsilla on nyt mukavat oltavat hoitopaikoissaan, kun hälyä on vähemmän ja hoitajia enemmän/lapsi. Olen niin onnellinen siitä että olen kriittisen työn tekijä.

Vierailija
11/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työnantaja ei tykkää maksaa palkkaa lasten hoitamisesta kotona. Pitää kuulemma jotain tehdäkin.

Kyllä se estää

Vierailija
12/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän lapsia on hoidossa. Suurin osa on jättänyt lapset kotiin. Meillä kriittisten töiden tekijöiden lapsilla on nyt mukavat oltavat hoitopaikoissaan, kun hälyä on vähemmän ja hoitajia enemmän/lapsi. Olen niin onnellinen siitä että olen kriittisen työn tekijä.

Minä en. Vituttaa!

Vierailija
13/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työnantaja ei tykkää maksaa palkkaa lasten hoitamisesta kotona. Pitää kuulemma jotain tehdäkin.

Kyllä se estää

Voitko kertoa miten?

En ymmärrä, miten ei muka laisinkaan jäisi aikaa töille.

Vierailija
14/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä epidemia on vielä pahempi. On aivan sama, koska lomat pidetään. Kesällä vain kuolee enemmän ihmisiä.

Vierailija
15/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Vituttaa!

Miksi olet hankkinut lapsia, jos niiden kanssa on niin kauhee olla? Tietty tämä on poikkeuksellista aikaa, mutta kuitenkin.

Vierailija
16/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, pitäkää ne lapset kotona! Poikkeuksena tietty ne, joiden on pakko mennä työpaikalle.

Vierailija
17/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se estää

Voitko kertoa miten?

? Kas, kun kaikki eivät voi tehdä töitään kotona. Miten tämä on niin vaikea ymmärtää?

t.tuotantotyöntekijä

Vierailija
18/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se estää

Voitko kertoa miten?

Et varmaan ymmärrä sitäkään, että töitä ja perheitä on erilaisia. Itse saan hädin tuskin 6 h työpanoksen kasaan (senkin puoliteholla) jos teen töitä aamukuuden ja iltakymmenen välillä aina sopivan hetken tullen. Burn outia odottaessa.

Vierailija
19/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että joidenkin on pakko. Tai voi myös olla "pakko".

Toki omia töitä on mukavampi ja helpompi tehdä, kun ei ole lapset kotona, mutta jännästi joillakin toleranssi on todella alhainen.

Tässä pätee sama juttu kuin rokottamisessa vs rokottamatta jättämisessä, eli itsekkäät on aina jollain tapaa vapaamatkustajia. Ne, jotka vie lapset hoitoon, vaikka ei ois ihan ehdoton pakko, syövät yhteisestä kuormasta.

Meillä mies joutuu käymään vuorotöissä, ei ole mahdollisuutta etäilyyn. Itse teen nyt vajaata työviikkoa, koska lasten koulu vie niin paljon mun aikaa, että muuten omia töitä pitäis pusertaa kaikki illat ja yöt. Työnantaja suostui tähän pitkin hampain ja tulot laski toki, mutta näillä mennään.

Mutta sitten on näitä kahden vanhemman perheitä, joissa työrauhan takia lapset käy hoidossa kuten ennenkin. No, röyhkeät vissiin pärjää aina.

Vierailija
20/35 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiasta ei voi jättää valvomatta. Toki nukkuu parin tunnin päiväunet eli yölläkö ne loput kuusi tuntia pitäisi tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi