Olen sairaana ja lapset tulossa mun luo
Miten tekisitte tai keskustelisitte asiasta? Olen ollut pian 2 viikkoa sairaana ja lapset ovat olleet isällään tämän ajan. Olen ollut siit todella sairas, kuumetta, yskää, huimausta, hengenahdistusta, kurkkukipua, en jaksa välillä pystyssä pysyä. Toki lapset haluan luokseni, mutta pelottaa että entä jos on jostain napannut koronan. Kun tätä ei tietenkään testata millään muotoa, kun en ole sairaalakunnossa. Kysyin lasten isältä että miten tehdään jos olen sairaana vielä viikon lopussakin, niin yksioikoinen vastaus oli komennus mennä niihin testeihin, kun hänen on lähdettävä työreissulle. Jotenkin vaikea uskoa ettei ole mahdollista ilmoittaa työnantajalle, että minun on oltava lasten kanssa kaupungissa. Mies ei tunnetusti ole kovinkaan joustava, joten jos on näin päättänyt, niin lapset tulee minun luokse, en voi oikein sitä estääkään, vaikka haluaisin lapsia suojella tältä ololta. Onneksi todennäköisesti heillä tulee tämä lievänä. Onhan itselläkin suht lievä, kun kotona pystyy olemaan, vaikkei se kerro mitään.
Kommentit (18)
Tai edes lohdutuksen sanoja. Jostain syystä ajatus siitä, että tämä tauti tarttuisi lapsiin tuntuu kovin ahdistavalta, kun on pari viikkoa tässä ollut aivan voimaton.
Mitä osaa kontaktien välttämisestä ette ole ymmärtäneet?
Vierailija kirjoitti:
Mut ku tässä ollaan samaa perhettä, sovittuja sopimuksia pitää noudattaa ja kyllähän lapset vanhempiaan saa tavata.
Vierailija kirjoitti:
En ikävä kyllä voi vaikuttaa lasten isän valintoihin. Välttelen kaiken minkä mahdan, mutta en voi tehdä päätöksiä toisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut ku tässä ollaan samaa perhettä, sovittuja sopimuksia pitää noudattaa ja kyllähän lapset vanhempiaan saa tavata.
Juurikin näin. Uudeltamaalta saa esim. poistua tapaamaan maakunnan ulkopuolella asuvaa vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikävä kyllä voi vaikuttaa lasten isän valintoihin. Välttelen kaiken minkä mahdan, mutta en voi tehdä päätöksiä toisen puolesta.
Etkä voi tehdä edes lasten puolesta päätöksiä yksin. Heillä on oikeus tulla kotiinsa. Perheen sisäisiä tapaamisia ei ole kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä voi tehdä edes lasten puolesta päätöksiä yksin. Heillä on oikeus tulla kotiinsa. Perheen sisäisiä tapaamisia ei ole kielletty.
Se on totta. Kurjaa vaan tämän takia sairastuttaa lapset. Mutta eipä sille taida mitään voida.
Ja tosiaan turhaan kahta ketjua tein. Yritin tuota ekaa etsiä, mutta en vaan millään löytänyt ja luulin että ei lähtenytkään eteenpäin.
Jos isän työnantaja on tässä tilanteessa katsonut, että tuo työmatka on tarpeellista tehdä, sitten se IHAN OIKEASTI on tehtävä. Eli sinuna hakeutuisin nyt työterveyshuollon kautta korona-testiin asap (ainakin Aava, Mehiläinen ja Terveystalo tekee niitä koko ajan). Kun sen tuloksen saamiseenkin voi mennä muutama päivä. Ei se ex oikein voi kieltäytyä työtehtävästä sillä syyllä, että "ex-vaimolla huippaa päästä, voinko skipata tuon reissun?"
Kuka tekee tällaisena aikana työreissuja, nehän on vähennetty ihan minimiin? Jos olet sairas et voi ottaa lapsia, mies ottakoon lapset reissuunsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee tällaisena aikana työreissuja, nehän on vähennetty ihan minimiin? Jos olet sairas et voi ottaa lapsia, mies ottakoon lapset reissuunsa mukaan.
Kotimaan työmatkoja ei ole mitenkään rajattu ja pakko ne työt on nytkin vaan tehtävä.
Mene Mehiläiseen testaukseen. Hinta muistaakseni 249,-
Yksityiselle testeihin. Lastesi vuoksi.
Tarkasta työterveydestä mitä työnantajasi on heidän kanssa sopineet testeistä.
Vierailija kirjoitti:
Mene Mehiläiseen testaukseen. Hinta muistaakseni 249,-
Ei sinne pääse kuin samoin kriteerein, jolla sairaalassa koronanäytteitä otetaan.
Kyllä minä pitäisin pääni tässä asiassa että lapset pysyvät nyt isällään ja isä ottaa vähän hittiä töistä. Terveys ensin. Jos mies inttää niin sano että sinulla ei ole varaa testeihin, että jos hän maksaa ja saat negatiivisen tuloksen niin sitten. Muussa tapauksessa lasten tulo on nou nou.
Up