Sairaana ja lapsen tulo
Olen ollut 2 viikkoa sairaana. Yskää, kuumetta, hengenahdistusta, kurkkukipua, päänsärkyä jne. Olemme lasten isän kanssa saaneet hyvin sovittua, että lapset ovat luonnollisesti tämän ajan isällään etteivät tartuta, koska tämä tauti on aivan kamala, mennyt minulta kunto ihan pohjamutiin, välillä tuntuu että meinaa taju lähteä kun alkaa pystyasennossa huimaamaan. Lääkärit eivät tietenkään testaa,eivät vielä ainakaan. Lasten isä ilmoitti kuitenkin että ensi maanantaina hänen on lähdettävä työmatkalle. Yritin hänelle sanoa että entä jos olen edelleen sairaana, että todella kurjalle taudille lapset altistaa. Muuten todellakin haluaisin lapset luokseni, ikäväkin on. Miten muut tekisitte/perustelisitte asiaa? Oikein muuta paikkaakaan ei ole lapsia laittaa hoitoon. Vai onko vaan tyydyttävä että jos vielä sairastaa, niin lapset tulee minun luokse. Toki silti kaikkeni teen etteivät sairastuisi, mutta epätedennäköiseltä tuntuu siinä onnistua.
Kommentit (11)
Kyllä noilla oireilla pitäisi saada testi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käy työmatkoilla tässä hetkellä. Nice try.
Ai, kyllä meillä kotimaan työmatkat pyörii ihan normaalisti.
Viikkoja aihe vapaalaiset ovat huutaneet, että sopimuksia pitää noudattaa oli mikä oli. Lapset kotiin vaan. Heidän kuuluu saada tavata molempia vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Viikkoja aihe vapaalaiset ovat huutaneet, että sopimuksia pitää noudattaa oli mikä oli. Lapset kotiin vaan. Heidän kuuluu saada tavata molempia vanhempiaan.
Kun ollaan kerran samaa perhettä...
Vierailija kirjoitti:
Suomen sisällä on hänelle tullut työmatka. Ihmettelin sitä jo aiemmin, mutta ei ole minkäännäköistä vaikutusta exän elämään minun mielipiteilläni.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle. Olen ollut kahden viikon aikana yhteydessä kaksi kertaa työterveyteen ja yhden kerran kunnan terveyskeskukseen. Joka kerralla sama tarina: ei testata. No can do.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle. Olen ollut kahden viikon aikana yhteydessä kaksi kertaa työterveyteen ja yhden kerran kunnan terveyskeskukseen. Joka kerralla sama tarina: ei testata. No can do.
On merkillistä ettei testata. Entä jos tilaat ambulanssin ja kerrot että tuntuu kuin tukehtuisit. Kiire.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kuuluu. Mutta sopimuksista viis jos toisen luona olisi vaarallista. Minusta tilanne muuttuu myös hieman siinä kohdin kun lapset ovat riskissä sairastua todella rankkaan hengitystieinfektioon. Mutta en minä voikaan kieltää lasten tänne tulemista. Olisin suonut heidän etuns vuoksi että olisivat voineet olla turvassa tartunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On merkillistä ettei testata. Entä jos tilaat ambulanssin ja kerrot että tuntuu kuin tukehtuisit. Kiire.
Kummallinen neuvo. Ei oma moraali kyllä salli valehtelua, vaikkakaan ei ole ollut kovinkaan kaukana todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen neuvo. Ei oma moraali kyllä salli valehtelua, vaikkakaan ei ole ollut kovinkaan kaukana todellisuudesta.
Tiedän muutamia tositapauksia, joissa ei ole toimittu kuten pitäisi, niin kyllä ymmärrän joskus noita että on pakko liioitella jotta saa hoitoa. Moni on kuollut juuri siksi, kun eivät osaa pitää puoliaan.