Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä painostaa hankkimaan piilolinssit "ei muidenkaan muijat käytä rillejä"

Vierailija
06.04.2020 |

Minua inhottaa ajatus koskea silmieni pintaan. Lisäksi minulla ei ole kovin paljoa omaa rahaa. Vanhemmat eivät suostu kun kerroin syyn vaan sanoivat että tuommoisia oikkuja eivät rahoita ja että pojan pitäisi hyväksyä minut sellaisena kuin olen. Kirjoitin tänne että saisin muidenkin aikuisten mielipiteitä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt alistut tuohon niin pian joudut käyttäytymään, meikkaamaan ja pukeutumaan kuten ne "muiden muijat"

Vierailija
22/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sanonut vanhemmillesi että haluat muka itse ne piilolinssit? Tällöin he varmaan myös olisivat maksaneet ne.

T. toinen teini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit ovat apuväline ja jokaisen henkilökohtainen päätös käyttääkö niitä vai piilareita. (Paitsi kaikki eivät voi edes käyttää piilareita, jos vahvuudet tai silmän muut ominaisuudet estävät)

Jos käyttäisit kuulolaitetta, pyytäisikö poikaystäväsi laittamaan aina hiukset korvan eteen, ettei se vaan näkyisi? Eikös silmälasit sitäpaitsi ole viimevuosina olleet ihan suosiossa? Sellaiset joilla ei ole edes tarvetta laseihin,  ovat saattaneet hankkia lasit, koska on niin kivan mallisia kehyksiä.  :)

Älä ikinä suostu toisen vaatimuksiin, jos kyse on omasta ulkonäöstäsi!

Vierailija
24/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sanonut vanhemmillesi että haluat muka itse ne piilolinssit? Tällöin he varmaan myös olisivat maksaneet ne.

T. toinen teini

En osaa enkä halua valehdella vanhemmilleni. Olen kuitenkin aina saanut sellaiset asiat joita oikeasti tarvitsen.

Olen ehkä pojan kanssa myös siksi ettei kukaan muu ole minusta kiinnostunut. Jäisin porukassa ainoaksi sinkuksi ja sitten minua ei ehkä pyydettäisi yhteisiin juttuihin mukaan. Olen 14v, poika 15.

T.aloittaja

Vierailija
25/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sun arvonen jos ei hyväksy sua silmälaseilla. Oma poikaystävä valitsi mun uusimmat silmälasit kahdesta vaihtoehdosta joista en itse osannut päättää.

Vierailija
26/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että sä tykkäät sun laseista etkä halua koskea silmiisi. Kova kovaa vastaan. Älä alistu tuollaisiin vaatimuksiin vaan jätä ne omaan arvoonsa. Jos hän vain jatkaa sinun arvostelua tms., niin kannattaa ottaa riski olla yksin hetken aikaa ja tutustua mukavampiin poikiin. Kavereita on maailma täynnä.

Vierailija
27/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttökulta, nyt rohkeasti sanot että sinä et halua piilareita! Älä ikinä suostu mihinkään toisen painostuksesta. Poika on tosi kypsymätön laumasielu jos moista vaatii.

Vierailija
28/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. toinen teini

En osaa enkä halua valehdella vanhemmilleni. Olen kuitenkin aina saanut sellaiset asiat joita oikeasti tarvitsen.

Olen ehkä pojan kanssa myös siksi ettei kukaan muu ole minusta kiinnostunut. Jäisin porukassa ainoaksi sinkuksi ja sitten minua ei ehkä pyydettäisi yhteisiin juttuihin mukaan. Olen 14v, poika 15.

T.aloittaja

Ok, ymmärrettävää toki tuossa iässä, yksin jääminen voi olla tuossa iässä pahempi vaihtoehto, kuin ääliö poikaystävä. Itsellänikin oli noita ääliöpoikaystäviä nuorena ja mitä niistä opin, oli oppia välttämään vanhempana tietynlaisia miehiä...  Mutta älä kuitenkaan anna poikaystäväsi painostaa sinua mihinkään, mihin et itse halua ryhtyä. Siitä jää vaan pahoja muistoja, jotka kummittelee pitkäänkin mielessä. Joskus paras vaihtoehto voi sittenkin olla sietää yksinoloa tai vaihtaa porukkaa. Oma on valintasi loppujen lopuksi. Toki jos olisit tyttäreni, niin neuvoisin sinua lopettamaan tuollaisen suhteen ja kovettamaan kuorta yksinoloa sietämään. Se on elämässä kuitenkin tärkeä taito, ettei jää huonoihin suhteisiin tai siedä muutakaan huonoa kohtelua. Ihmisistä ei pidä olla liian riippuvainen.

Vierailija
29/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilareita käytin joskus teininä pari vuotta, sen jälkeen aina mennyt laseilla. Ei ole vientiä haitannut yhtään, pinnalliset pojat karsiutuvat helposti tuosta pois.

Vierailija
30/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään normaalia aikuista ei puolison silmälasit häiritse.

Vierailija
31/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit naiselle äärimmäisen hot. Ja muutenkin teet mitä itse haluat, jos lasit tuntuvat paremmilta niin sitten otat lasit. Pinnallisuudesta johtuva painostus ja toisen ihmisen mielipiteen vähättely noilla perusteilla ei kuulosta hyvältä tai empaattiselta käytökseltä.

Vierailija
32/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilolasit ovat ihan huomaamattomat eivätkä tunnu miltään ja helpot käyttää.

Kelle on, kelle ei. Minulla oli nuorempana piilolinssit. Pystyin käyttämään niitä max 4 tuntia kerrallaan, ja senkin iltapäivällä/illalla. Aamupäivällä ei ollut mitään toivoa saada piilareita päähän. Sain viimeksi silmälaseja ostaessani koekäyttöön muutaman parin piilareita. Olen yrittänyt saada niitä silmiini, mutta en ole siinä onnistunut.Iltapäivällä siis kokeilin noita linssejä laittaa. Eli nuoruuden kokemusten perusteella sen olisi pitänyt onnistua. Ei onnistunut. Ja minulla on sen verran vahvat lasit, että joissakin tilanteissa olisi kätevää, kun voisi käyttää piilareita.

Vierailija
33/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikana ei suositella käytettävän piilolinssejä. 

Vierailija
34/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. toinen teini

T.aloittaja

Mutta ethän sinä voi saada ketään parempaa, jos olet varattu tuolle k*sipäälle. Ja tosinainen pärjää paremmin sinkkuna kuin k*sipään miehen kanssa.

Vierailija
35/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin saa hyvästä syystä sanoa, että

JSSAP! eli jätä se sika, ansaitset parempaa.

Nykyään on todella hyvännäköisiä kehyksiä ja paljon valinnanvaraa, ja lasit hyvin usein sopivat mainiosti kantajalleen.

Itselläni ei ole silmälaseja (saati sitten piilolinssejä), mutta joskus olen ajatellut, että ne sopisivat mulle. 

Vierailija
36/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan miettiä tarkkaan, kannattaako tuollaisen ihmisen kanssa seurustella.

Älä anna muiden määrittää itseäsi.

Vierailija
37/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan aikana ei suositella käytettävän piilolinssejä. 

Höpöhöpö! Optikkoliikkeissä ei tehdä piilolinssisovituksia korona-aikana, mutta jos jo käyttää piilareita, ei sille ole mitään estettä.

T. Optikko

Vierailija
38/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jäisit loppuiäksi yksin, ei pidä tyytyä tuollaisiin miehiin. Typerä laumasielu.

Vierailija
39/47 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kuuluu, ap? Vieläkö poikaystävä on kuvioissa?

Vierailija
40/47 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt piilareita pian 15 vuotta. Mulla on paljon vahvuuksia eli vahvat lasit. Huomaan heti muutoksen vieraiden miesten käytöksessä minua kohtaan, jos käytän laseja. Olen ilmaa. Suhtautuminen on muutenkin tympeää. Piilareiden kanssa mulle tullaan heti juttelemaan ja käytös on normaalia. Oma mieheni ei onneksi laseista välitä. Hänelle on se ja sama käytänkö laseja vai piilareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän