Poikaystävä painostaa hankkimaan piilolinssit "ei muidenkaan muijat käytä rillejä"
Minua inhottaa ajatus koskea silmieni pintaan. Lisäksi minulla ei ole kovin paljoa omaa rahaa. Vanhemmat eivät suostu kun kerroin syyn vaan sanoivat että tuommoisia oikkuja eivät rahoita ja että pojan pitäisi hyväksyä minut sellaisena kuin olen. Kirjoitin tänne että saisin muidenkin aikuisten mielipiteitä.
Kommentit (47)
Mikset sanonut vanhemmillesi että haluat muka itse ne piilolinssit? Tällöin he varmaan myös olisivat maksaneet ne.
T. toinen teini
Silmälasit ovat apuväline ja jokaisen henkilökohtainen päätös käyttääkö niitä vai piilareita. (Paitsi kaikki eivät voi edes käyttää piilareita, jos vahvuudet tai silmän muut ominaisuudet estävät)
Jos käyttäisit kuulolaitetta, pyytäisikö poikaystäväsi laittamaan aina hiukset korvan eteen, ettei se vaan näkyisi? Eikös silmälasit sitäpaitsi ole viimevuosina olleet ihan suosiossa? Sellaiset joilla ei ole edes tarvetta laseihin, ovat saattaneet hankkia lasit, koska on niin kivan mallisia kehyksiä. :)
Älä ikinä suostu toisen vaatimuksiin, jos kyse on omasta ulkonäöstäsi!
Vierailija kirjoitti:
Mikset sanonut vanhemmillesi että haluat muka itse ne piilolinssit? Tällöin he varmaan myös olisivat maksaneet ne.
T. toinen teini
En osaa enkä halua valehdella vanhemmilleni. Olen kuitenkin aina saanut sellaiset asiat joita oikeasti tarvitsen.
Olen ehkä pojan kanssa myös siksi ettei kukaan muu ole minusta kiinnostunut. Jäisin porukassa ainoaksi sinkuksi ja sitten minua ei ehkä pyydettäisi yhteisiin juttuihin mukaan. Olen 14v, poika 15.
T.aloittaja
Ei oo sun arvonen jos ei hyväksy sua silmälaseilla. Oma poikaystävä valitsi mun uusimmat silmälasit kahdesta vaihtoehdosta joista en itse osannut päättää.
Sanot, että sä tykkäät sun laseista etkä halua koskea silmiisi. Kova kovaa vastaan. Älä alistu tuollaisiin vaatimuksiin vaan jätä ne omaan arvoonsa. Jos hän vain jatkaa sinun arvostelua tms., niin kannattaa ottaa riski olla yksin hetken aikaa ja tutustua mukavampiin poikiin. Kavereita on maailma täynnä.
Tyttökulta, nyt rohkeasti sanot että sinä et halua piilareita! Älä ikinä suostu mihinkään toisen painostuksesta. Poika on tosi kypsymätön laumasielu jos moista vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. toinen teini
En osaa enkä halua valehdella vanhemmilleni. Olen kuitenkin aina saanut sellaiset asiat joita oikeasti tarvitsen.
Olen ehkä pojan kanssa myös siksi ettei kukaan muu ole minusta kiinnostunut. Jäisin porukassa ainoaksi sinkuksi ja sitten minua ei ehkä pyydettäisi yhteisiin juttuihin mukaan. Olen 14v, poika 15.
T.aloittaja
Ok, ymmärrettävää toki tuossa iässä, yksin jääminen voi olla tuossa iässä pahempi vaihtoehto, kuin ääliö poikaystävä. Itsellänikin oli noita ääliöpoikaystäviä nuorena ja mitä niistä opin, oli oppia välttämään vanhempana tietynlaisia miehiä... Mutta älä kuitenkaan anna poikaystäväsi painostaa sinua mihinkään, mihin et itse halua ryhtyä. Siitä jää vaan pahoja muistoja, jotka kummittelee pitkäänkin mielessä. Joskus paras vaihtoehto voi sittenkin olla sietää yksinoloa tai vaihtaa porukkaa. Oma on valintasi loppujen lopuksi. Toki jos olisit tyttäreni, niin neuvoisin sinua lopettamaan tuollaisen suhteen ja kovettamaan kuorta yksinoloa sietämään. Se on elämässä kuitenkin tärkeä taito, ettei jää huonoihin suhteisiin tai siedä muutakaan huonoa kohtelua. Ihmisistä ei pidä olla liian riippuvainen.
Piilareita käytin joskus teininä pari vuotta, sen jälkeen aina mennyt laseilla. Ei ole vientiä haitannut yhtään, pinnalliset pojat karsiutuvat helposti tuosta pois.
Ketään normaalia aikuista ei puolison silmälasit häiritse.
Silmälasit naiselle äärimmäisen hot. Ja muutenkin teet mitä itse haluat, jos lasit tuntuvat paremmilta niin sitten otat lasit. Pinnallisuudesta johtuva painostus ja toisen ihmisen mielipiteen vähättely noilla perusteilla ei kuulosta hyvältä tai empaattiselta käytökseltä.
Vierailija kirjoitti:
Piilolasit ovat ihan huomaamattomat eivätkä tunnu miltään ja helpot käyttää.
Kelle on, kelle ei. Minulla oli nuorempana piilolinssit. Pystyin käyttämään niitä max 4 tuntia kerrallaan, ja senkin iltapäivällä/illalla. Aamupäivällä ei ollut mitään toivoa saada piilareita päähän. Sain viimeksi silmälaseja ostaessani koekäyttöön muutaman parin piilareita. Olen yrittänyt saada niitä silmiini, mutta en ole siinä onnistunut.Iltapäivällä siis kokeilin noita linssejä laittaa. Eli nuoruuden kokemusten perusteella sen olisi pitänyt onnistua. Ei onnistunut. Ja minulla on sen verran vahvat lasit, että joissakin tilanteissa olisi kätevää, kun voisi käyttää piilareita.
Koronan aikana ei suositella käytettävän piilolinssejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. toinen teini
T.aloittaja
Mutta ethän sinä voi saada ketään parempaa, jos olet varattu tuolle k*sipäälle. Ja tosinainen pärjää paremmin sinkkuna kuin k*sipään miehen kanssa.
Vihdoinkin saa hyvästä syystä sanoa, että
JSSAP! eli jätä se sika, ansaitset parempaa.
Nykyään on todella hyvännäköisiä kehyksiä ja paljon valinnanvaraa, ja lasit hyvin usein sopivat mainiosti kantajalleen.
Itselläni ei ole silmälaseja (saati sitten piilolinssejä), mutta joskus olen ajatellut, että ne sopisivat mulle.
Kannattaisi varmaan miettiä tarkkaan, kannattaako tuollaisen ihmisen kanssa seurustella.
Älä anna muiden määrittää itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Koronan aikana ei suositella käytettävän piilolinssejä.
Höpöhöpö! Optikkoliikkeissä ei tehdä piilolinssisovituksia korona-aikana, mutta jos jo käyttää piilareita, ei sille ole mitään estettä.
T. Optikko
Vaikka jäisit loppuiäksi yksin, ei pidä tyytyä tuollaisiin miehiin. Typerä laumasielu.
No mitä kuuluu, ap? Vieläkö poikaystävä on kuvioissa?
Mä olen käyttänyt piilareita pian 15 vuotta. Mulla on paljon vahvuuksia eli vahvat lasit. Huomaan heti muutoksen vieraiden miesten käytöksessä minua kohtaan, jos käytän laseja. Olen ilmaa. Suhtautuminen on muutenkin tympeää. Piilareiden kanssa mulle tullaan heti juttelemaan ja käytös on normaalia. Oma mieheni ei onneksi laseista välitä. Hänelle on se ja sama käytänkö laseja vai piilareita.
Jos nyt alistut tuohon niin pian joudut käyttäytymään, meikkaamaan ja pukeutumaan kuten ne "muiden muijat"