Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunamuusin uusiokäyttö, luottoreseptejä?

Vierailija
06.04.2020 |

Mies teki lauantaina ison kattilallisen eikä sitä jaksettu vielä eilenkään syödä kaikkea. Olisiko palstalaisilla jokin käytössä koeteltu resepti, mihin sen muusin saisi hyödynnettyä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina kummastelen näitä miten hyödyntää tämä ja tuo ruoka -juttuja. Meillä ne vain syödään. Jos muusia jää, niin toisena päivänä siihen voi tehdä viereen jonkin toisen proteiinin vaihteluksi. Jos muusia ei jää koko perheelle, sen voi syödä yksi ihminen välipalaksi. Ei siitä tarvitse lähteä vääntämään mitään muuta.

Meillä mies tykkää muusista, minä taas en pysty syömään sitä monta päivää peräkkäin. Kolmas muusipäivä alkaa jo mulle tökkiä pahasti eikä mieskään syö nyt niin paljoa kuin normaalisti. Pakastaminen ei tee hyvää muusille eikä poiskaan haluaisi heittää vielä syömäkelpoista ruokaa. Muusin paistaminen rieskaksi pidentää säilymisaikaa ja rieskat maistuvat kaikille, joten sellaisia tehdään nyt. Kiitos kaikista muistakin ohjeista, pannaan muistiin vastaisen varalle!

-ap

Vierailija
22/22 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rieskat

1 litra muusia

2 kananmunaa

1 dl ohrajauhoja

1 dl vehnäjauhoja

1-2 tl suolaa

- sekoita ainekset nopeasti sekaisin

- taputtele uunipellille pyöreiksi ohuiksi  3-4 mm paksuisiksi kakkaroiksi jauhon avulla joko 9 kpl pieniä tai yksi iso/ pelti. Pistele ennen paistoa haarukalla

- paista 220 asteessa kypsiksi, niin että rieskoissa on kauniin ruskeita pilkkuja

Eikä tarvii ees ohrajauhoja jos ei oo. Itse laitan monesti vaan yhden kanamunan ja vehnäjauhoja. Teen semmoisia kasoja pellille ja litistän ja uuniin. Nää on niin hyviä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi