Laillisesti onko eksän pakko tietää osoite missä lapsen toinen vanhempi asuu
Kommentit (29)
koska mies hoitaa haut ja tuomiset niin en ymmärrä mihin sitä osoitetta tarvitsee.
Kuinka voit antaa oman lapsesi exälle, vaikka et tiedä missä hän asuu?!
Varsinkin tuossa tilanteessa, kun teillä aikuisilla tuntuu olevan vielä noin tulehtuneet välit, ettei edes normaali kommunikointi toimi. Mielestäni tuollainen toiminta on kummaltakin vanhemmalta täysin vastuutonta, jos teillä on yhteishuoltajuus.
Mä en ainakaan tiedä eksän osoitetta kun vastikään muuttivat. Ex käy hakemassa lapsen luokseen ja palauttaa kotiin, joten en varsinaisesti sitä osoitetta tarvitse. Tiedän kyllä kaupungin missä asuvat.
Kyllä mä haluaisin tietää missä lapseni ovat, ja niin varmasti sinäkin.
Mun mielestäni SE on pelkkää kiusantekoa. Ajattele nyt jos itse et tietäisi missä lapsesi on, yritä laittaa itsesi hänen ja ÄIDIN asemaan.
joka terrorisoi joka tapaamisen ja jokaisen asian niin ettei ihmisen kanssa pysty edes keskustelemaan, niin en vapaaehtoisesti osoitetta anna. Sitten kun saadaan jokin hyvä syy sille että mihin osoitetta tarvitsee niin sen voi antaa.
Tietäähän tämä miehesikin missä lapsensa assuatkun ovat äidillään. Miksi äidillä ei olisi oikeutta tietää missä lapset asuvat isällään? Mikä salaisuus se von ettei sitä kertoa voi? "kiusallaan" kuulostaa tosi naurettavalta...
jos ette kerro lapsen äidille missä lapset ovat. Erittäin epäluotettavan vaikutelman antaa teistä, teillä on jotain salailtavaa.
että täällä tulee tällasta kommenttia, mutta voin myös väittää että kukaan teistä ei pysty ymmärtämään minkälainen tämä ihminen oikeasti on. En sitä nyt ala tässä enempää setvimään.
nykyisen miehen eksä on se "terroristi"
Minä ainakin uhkailisin sillä jos olisin tuollaisessa tilanteessa.
jos en tietäisi tarkkaa osoitetta.
En ole tullut eksän uutta osoitetta kysyneeksi eikä osoitetta ole minulle myöskään annettu. En ole tarvinnut osoitetta mihinkään. Ei ole vähääkään epäselvää ettenkö kysymällä tai viranomaisten kautta saisi osoitetta selville, mikäli sitä tarvitsisin. Mikä paniikki tässä nyt on?
Ex hakee 7-v lapsen ja palauttaa parin päivän päästä kuten sovittu. Ex on täysin luotettava ja hyvä isä eikä hänen toimiinsa ole ollut syytä puuttua. Asia olisi aivan toinen mikäli en voisi häneen luottaa eikä lapsi tulisi sovitusti kotiin.
olikohan numero 2
Hän on julistanut sen salaiseksi eikä sitä saa miltään viranomaiselta.
Aiemmin, kun lapsi asui äitinsä luona, mieheni sai osoitteen vedoten yhteishuoltajuuteen. Yhteishuoltajuudessa olevan lapsen vanhemmalle annetaan se osoite, jossa lapsi on kirjoilla. Nyt lapsi on kuitenkin isänsä yksinhuollossa eikä äidin osoite kuulu meille virallisesti mitenkään.
Juu, lapsen isän ja äidin välit ovat tietenkin erittäin huonot. Äiti on katkera siitä, että lapsi siirrettiin asumaan isälle.
osoitteen väestörekisteristä, eihän sitä ole pakko antaa
En mäkään antanut mun uutta puhelinnumeroa mun exälle, mihin se sitä tarttee
mutta kertokaahan joku ihan oikeasti HYVÄ SYY miksi se pitäisi antaa. Toki ymmärrän että sen poliisilta saa. ei haittaa
...jos henkilö on ilmoittanut, että haluaa pitää sen salaisena.
kieltää ihan kokonaan.
Ja jos jotain sattuu niin kyllä poliisi ilmoittaa sitten
Oikeasti ei ole mikään pakko antaa osoitetta
että vanhempi saa tietää missä lapsensa on? MInusta se on vanhemman perusoikeus ja velvollisuus, olla selvillä siitä, missä lapsensa kulloinkin ovat. Ei ehkä ole ihme, jos eroja tulee, jos toista ja toisen tunteita ei tuon vertaa kyetä ottamaan huomioon.
Jos on oltu riitaisia ennen eroa niin todennäköisesti ollaan sitä vielä eron jälkeenkin. Ei ero ole mikään taikasauva, joka muuttaa mustan valkoiseksi ja huonon ihmissuhteen sivistyneeksi kanssakäymiseksi. Se vaan ei mene niin.
Jos toinen on kiristänyt ja kiusannut ennen eroa, niin eron jälkeen se vasta näppärästi käykin, kun voi käyttää lasta aseena.
Mä en ainakaan tiedä eksän osoitetta kun vastikään muuttivat. Ex käy hakemassa lapsen luokseen ja palauttaa kotiin, joten en varsinaisesti sitä osoitetta tarvitse. Tiedän kyllä kaupungin missä asuvat.