Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuetaan nyt kaikki suomalaisia yrityksiä, ostetaan kaupasta suomalaisia tuotteita!

Vierailija
05.04.2020 |

Nyt on tärkeämpää kuin koskaan yrittää tukea suomalaisia yrityksiä ja tuotteita. Ostetaan ruokakaupassa niitä kotimaisia salaatteja ja muita ruokia ja pääsiäiseksi vaikka narsisseja kotia kaunistamaan. Jokainen euro on nyt tarpeen!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suomalaista on kehitysmaista laillistetulla ihmiskaupalla tuotujen työntekijöiden ilmaiseksi keräämissä marjoissa?

Ei ne ilmaiseksi ole keränneet.

Mä olen nähnyt ihan omin silmin, kun olen itsekin käynyt marjassa Kainuussa, kuinka suomalainen isäntä odottaa ja vahtii tienposkessa peräkärryn kanssa. Joskus tämä valvoja on thaimaalainen. Silloin poimijoille jos sanotaan, kenelle poimitaan, pitää maksaa palkat sivukuluineen.

Vierailija
22/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut suomalaisia tuotteita tähänkin asti, aina kun se on ollut hinta- laatusuhteessa järkevää. Nyt vain ärsyttää monissa yrittäjistä se, että, kun menee hyvin, on se heidän omaa ansiota ja suuret tulot ja leventely pitää hyväksyä yrittäjien ottamien taloudellisten riskien vuoksi. Nytkun menee huonosti, pitäisi valtion ottaa ne riskit ja tappiot huolehdittavakseen.

Itse pelkään, että tästä tulee uusi normi. Että valtiot yhä herkemmin takaavat ja ottavat yritysten riskit huolehtiakseen. Finanssikriisissä tuettiin pankkeja ja nyt yrityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suomalaista on kehitysmaista laillistetulla ihmiskaupalla tuotujen työntekijöiden ilmaiseksi keräämissä marjoissa?

Kuvitteletko missään maassa kerääjien olevan muualta kuin halpatyömaista?

Miksihän samat ukrainalaiset tulee mielellään Suomeen keräämään vuosikausia... siksi, että tietävät täällä olevan hyvät mahdollisuudet ansaita ja turvallista.

Espanja käyttää mustaa väestöä kasvihuoneissaan ja nukuttaa niitä myös siellä kasvihuoneissa.

Vierailija
24/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin joku vuosi sitten suomalaiseen varaosaliikkeeseen hakemaan tarvitsemaani osaa. Ei näkynyt ketään paikalla. Hetken päästä löysin erään henkilön auringonpaisteesta nauttimassa kahvia pikku pöydän ääreltä.

Kysyin että onkos täällä joku myymässä? Mies ei noussut vaan sanoi että myyjä on ruokatunnilla. Nousin autoon ja menin kotiin ja nettiin ja tilasin osan Ruotsista. 

Vierailija
25/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen. Tosin marjatilojen tuotokset jätän kauppaan, ja jos vastaisuudessa kuulen, ettei tuottaja palkkaa suomalaisia, niin tästä pitkäaikaistyöttömästä suomalaisesta ei ainakaan ostajaa saa.

Joskus kirjoittelin täälläkin tästä, miten olisi suosittava suomalaista, koska muun muassa tarvitsemme lisää työpaikkoja. On hullua syytää rahaa ulkomaille. Tuolloin sain palstalla aika karun vastaanoton. Hyvä, että asioihin on herätty.

Koitan valita aina suomalaisen vaihtoehdon. Pääosin vegaanina tämä on vaikuttanut myös mun ruokavaliooni. Ei enää soijaa.

Vierailija
26/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin joku vuosi sitten suomalaiseen varaosaliikkeeseen hakemaan tarvitsemaani osaa. Ei näkynyt ketään paikalla. Hetken päästä löysin erään henkilön auringonpaisteesta nauttimassa kahvia pikku pöydän ääreltä.

Kysyin että onkos täällä joku myymässä? Mies ei noussut vaan sanoi että myyjä on ruokatunnilla. Nousin autoon ja menin kotiin ja nettiin ja tilasin osan Ruotsista. 

Todennäköisesti siinä on ollut joku asiakas vahtimassa liikettä. Pienillä paikkakunnilla joskus näin. Myyjä/omistaja hoitaa usein ruokatunnilla pankkiasioitaan tai jotain muita asioita, mitä ei voi tehdä virka-ajan ulkopuolella, nykyään onneksi nekin tehdään netissä.

Vierailija
27/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sydämistyin Uudenmaan eristämisestä ja mökkiläisten syyllistämisestä, pääsiäisen ja mahdollisesti koko kesän pilaamisesta niin että en varmasti tue ketään. En varsinkaan maakunnan yrittäjiä jotka huusivat mökkikarkureille mitä te tänne tulette. Terveisiä vaan Mäntyharjulle, Uudenmaan liikkeisiin suhtaudun suopeammin.

Kirjoituksesi osoittaa kuinka tyhmä olet.

Vierailija
28/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut suomalaisia tuotteita tähänkin asti, aina kun se on ollut hinta- laatusuhteessa järkevää. Nyt vain ärsyttää monissa yrittäjistä se, että, kun menee hyvin, on se heidän omaa ansiota ja suuret tulot ja leventely pitää hyväksyä yrittäjien ottamien taloudellisten riskien vuoksi. Nytkun menee huonosti, pitäisi valtion ottaa ne riskit ja tappiot huolehdittavakseen.

Itse pelkään, että tästä tulee uusi normi. Että valtiot yhä herkemmin takaavat ja ottavat yritysten riskit huolehtiakseen. Finanssikriisissä tuettiin pankkeja ja nyt yrityksiä.

Pelkäät?

Sanoisin että pikemminkin on kyse kateudesta, ja syykin ihan kuviteltu.

Vierailija
29/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siinä on ollut joku asiakas vahtimassa liikettä. Pienillä paikkakunnilla joskus näin. Myyjä/omistaja hoitaa usein ruokatunnilla pankkiasioitaan tai jotain muita asioita, mitä ei voi tehdä virka-ajan ulkopuolella, nykyään onneksi nekin tehdään netissä.

Ei hän ollut asiakas, vaan henkilökuntaa joka ei ottanut asiaa omakseen. Ehkä jopa omastavaa osaa.

Vierailija
30/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan niitä tuotteita mitkä on hyviä, eikä liian kalliita. Yleensä siis jotain muuta kun kotimaista. Ruokapuolella toki kotimaisiakin on. En näe järkeä huonojen tuotteiden tukemisessa.

Vierailija
31/31 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio ei kyllä maksa yhdenkään yrityksen tappioita! Että ole nyt hiljaa kun et mistään mitään tiedä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi