Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten itsensä keksimät Korona rajoitukset - keksi lisää

Vierailija
05.04.2020 |

Että meillä kaikilla olisi vielä ankeampaa ihmiset keksii lisää rajoituksia.
- Et saa koronan aikana valittaa lapsistasi, koska on olemassa lapsettomia
- et saa valittaa puolisostasi, koska on olemassa sinkkuja
- et voi käyttää kauppojen ruokakuljetuspalveluita, jos et kuulu riskiryhmään

Keksikää lisää! Mä toivon että nämä valittajat ja loukkaantujat eristettäisiin pysyvästi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kuljetuspalveluiden ruuhkauttaminen ON ongelma. Kykenevät voivat käydä itse kaupassa ja jättää kuljetus niille, joilla ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
22/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kyllä ikinä, oli koronan uhka tai ei, tule olemaan niin tylsää että alkaisin leipomaan. Se on normaalitilanteessakin viimeinen asia, mihin vapaa-aikaani tuhlaisin, joten miksi ihmeessä se kiinnostaisi nyt yhtään sen enempää?

Tämä just! Kahdessa viikossa niin tylsää, että pitää olla yhtäkkiä kiinnostunut asioista, jotka ei koskaan muulloin kiinnosta? Ajan voi käyttää myös sellaiseen, joka oikeasti kiinnostaa.

Fiksut osaa kiinnostua myös uusista asioista (oli se sitten leipomista tai ei) ja kokeilla välillä jotain oman reviirin ulkopuolelta. Ei kaikkien tarvitse kiinnostua leivonnasta, mutta jos se yhtään uteloittaa ja nyt on tilaisuus, niin why not?

Meillä leivotaan nyt siksi, että normaaliarjessa lapset saa 2-3 ateriaa/välipalaa kodin ulkopuolella, mikä tuo omaa vaihteluaan ruokalistaan (esim. sämpylät, pannarit, rieskat, pullat yms. päiväkodin välipalalla). Nyt kun eivät, niin on ihan kiva tehdä juustosarvia tai sämpylöitä ja saada kaurapuuron ja Vaasan ruispalojen lisäksi jotain tuoretta ja vaihtelevaa huolimatta siitä että kaupassa käydään max. kerran viikossa ja ruokahuollosta vastaa melko mielikuvitukseton aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kuljetuspalveluiden ruuhkauttaminen ON ongelma. Kykenevät voivat käydä itse kaupassa ja jättää kuljetus niille, joilla ei ole vaihtoehtoja.

Teen potilastyötä jossa kontaktien rajaaminen ei ole mahdollista. Siksi rajaan vapaa-ajalla parhaani mukaan. En halua viedä tautia Prisman kassajonosta potilaalle enkä toisin päin.

Vierailija
24/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kyllä ikinä, oli koronan uhka tai ei, tule olemaan niin tylsää että alkaisin leipomaan. Se on normaalitilanteessakin viimeinen asia, mihin vapaa-aikaani tuhlaisin, joten miksi ihmeessä se kiinnostaisi nyt yhtään sen enempää?

Tämä just! Kahdessa viikossa niin tylsää, että pitää olla yhtäkkiä kiinnostunut asioista, jotka ei koskaan muulloin kiinnosta? Ajan voi käyttää myös sellaiseen, joka oikeasti kiinnostaa.

Fiksut osaa kiinnostua myös uusista asioista (oli se sitten leipomista tai ei) ja kokeilla välillä jotain oman reviirin ulkopuolelta. Ei kaikkien tarvitse kiinnostua leivonnasta, mutta jos se yhtään uteloittaa ja nyt on tilaisuus, niin why not?

Meillä leivotaan nyt siksi, että normaaliarjessa lapset saa 2-3 ateriaa/välipalaa kodin ulkopuolella, mikä tuo omaa vaihteluaan ruokalistaan (esim. sämpylät, pannarit, rieskat, pullat yms. päiväkodin välipalalla). Nyt kun eivät, niin on ihan kiva tehdä juustosarvia tai sämpylöitä ja saada kaurapuuron ja Vaasan ruispalojen lisäksi jotain tuoretta ja vaihtelevaa huolimatta siitä että kaupassa käydään max. kerran viikossa ja ruokahuollosta vastaa melko mielikuvitukseton aikuinen.

Sinäkö näitä alapeukutit? Usko, jos sanon, että olen lähes 50-vuotiaana ihan tarpeeksi joutunut leipomaan sen verran, että tiedän ettei edes sata koronaa saa minua pitämään sitä niin mielenkiintoisena puuhana, että vapaaehtoisesti siihen ryhtyisin.

Vierailija
25/29 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"et voi käyttää kauppojen ruokakuljetuspalveluita, jos et kuulu riskiryhmään"

Kyllä tää on ihan oikeasti ongelma, jos ns. pelkästä mukavuudenhalusta käytetään nykytilanteessa. Mies yritti tilata monisairaille kasikymppisille vanhemmilleen mutta jonoa yli 2 viikkoa. Asuvat kaukana ja Uudenmaan rajakin tuossa välillämme.

Eikö kaupat pysty lisäämään kotiinkuljetuskapasiteettia mitenkään? Olen kai tyhmä mutta en käsitä tätä.

Ei ne loputtomiin pysty. Etenkin pienillä paikkakunnilla jonot ovat jopa 4 viikkoa nyt.

Eikö niitä työttömäksi jääneitä abeja ym voi palkata kuljettamaan.

Vierailija
26/29 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"et voi käyttää kauppojen ruokakuljetuspalveluita, jos et kuulu riskiryhmään"

Kyllä tää on ihan oikeasti ongelma, jos ns. pelkästä mukavuudenhalusta käytetään nykytilanteessa. Mies yritti tilata monisairaille kasikymppisille vanhemmilleen mutta jonoa yli 2 viikkoa. Asuvat kaukana ja Uudenmaan rajakin tuossa välillämme.

No olis kannattanut soittaa sinne vanhempien kotikuntaan. Kunta on velvollinen hoitamaan yli 70-vuotiaiden kauppa-asiat, mutta soittaa sinne ensin pitää. 

Vierailija
27/29 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vain vanhuksilla on oikeus suojata itseään sillä, ettei käy kaupassa? Muut käyköön, tuli tauti tai ei.

Vierailija
28/29 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiössä koodilukko. En käytä koodilukkoa, ettei siitä tule bakteereja, vaan avaan avaimella, koska silloin voi pitää vielä käsineet kädessä.

Vierailija
29/29 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- et voi käyttää kauppojen ruokakuljetuspalveluita, jos et kuulu riskiryhmään"

Mutta toisaalta siitäkin valitetaan, kun ihmiset käyvät ruokakaupassa.