Asun nyt Pohjois-Suomessa pikkukaupungissa väliaikaisesti, uskaltaakohan Helsinkiin muuttaa takaisin moneen kuukauteen?
Olen kyllä jo postinkin kääntänyt tänne Pohjois-Suomeen.... Koronahan voi jyllätä etelässä kuukausitolkulla. Toki sitä voi täälläkin olla, mutta täällä asuu ihmisiä aika vähän, joten vähän eri tilanne kuitenkin kuin Helsingissä.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Jos Uudenmaan rajat on kiinni, niin H.kiin ei pääse.
Itse asun täällä ja olen omaehtoisessa karanteenissa eli etätyö, päivittäiset lenkit yksin ja kaupassa n. 1x/vko.
Minulla on vakituinen osoite Helsingissä joten varmaan pääsen sinne takaisin, mutta muuten vähän mietityttää....
Riippuu vähän siitä, onko sinulla mitään syytä muuttaa takaisin Helsinkiin. Työ? Opiskelu? Ja arveletko kuuluvasi jostakin syystä koronan riskiryhmään.
Nythän on tulossa pahin lama pitkään aikaan, joten kannattaa miettiä siltäkin kannalta, pystytkö vaikkapa elämään pohjoisessa omavaraisemmin ja tuottamaan itsellesi ravintoa. Voi kuulostaa hurjalle, mutta vaikka lama on tulossa, elintarvikkeiden hinnat voivat silti jossakin vaiheessa alkaa nousemaan. Jos oman alasi työtä voi tehdä pohjoisessa, kannattaa alkaa miettimään sinne pysyvästi jäämistä.
Helsinki muuttuu laman edetessä hurjaksi paikaksi. Nyt jo ennustetaan huumeiden saatavuuden huonontuessa väkivallan lisääntyvän. Kaikki rajat on kiinni, eikä salakuljetus onnistu, joten huumeongelmaiset voivat muuttua arvaamattomiksi. Työttömyys lisääntyy huomattavasti, ja se voi muuttaa katukuvaa aika tavalla etenkin Helsingissä. Voisin kuvitella laman aiheuttamien ongelmien olevan lievempiä pikkukaupungeissa.
Eli nyt ongelmana on vielä korona, mutta vuoden loppua kohden mennessä lamasta tulee vielä suurempi ongelma.
Jos Uudenmaan rajat on kiinni, niin H.kiin ei pääse.
Itse asun täällä ja olen omaehtoisessa karanteenissa eli etätyö, päivittäiset lenkit yksin ja kaupassa n. 1x/vko.