Onko ok vielä käydä lenkillä kavereiden kanssa?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi toivottavaa, että ihmiset noudattaisivat ohjeita.
Jos mennään ulkonaliikkumiskieltoon, jos ohjeita ei noudateta, niin kohta siellä ei saa liikkua lenkillä edes yksin.
Tänä aamuna tuli vastaan perheiden lisäksi myös sellaisia pareja, että kuulosti kuin naapurit olisivat lähteneet lenkille.
Niin, ohjeissa jopa kannustetaan kunnosta huolehtimiseen. Missään ei sanota, ettei naapurien kanssa saa lenkkeillä, kunhan pitää sen kahden metrin turvavälin, myös muihin ulkoilijoihin ja yskii vain hihaansa, ei muita päin.
Minä kävelen päivittäin yli 10 km, mutta en tarvitse naapuria siihen kaveriksi tässä tilanteessa.
Jep, mullekaan ei oikein aukea miksei voi käydä yksin tai perheenjäsenen kanssa siellä lenkillä ja sen jälkeen vaikka soittaa kaverille?
Et selkeästikään asu yksin kun tuota pitää edes kysyä. Mikään ei korvaa aitoa ihmiskontaktia. Ei edes videopuhelu.
Minä asun yksin, viimeisin ihmiskontakti livenä on maaliskuun 10. päivä. En käy lenkillä edes yksin. Harrastan liikuntaa kotona. Pitää aika avuton olla jos ei kestä paria kuukautta yksin, nyt olisi hyvä hetki opetella. Pitää ihmisen osata olla yksin eikä aina tukeutua muihin. Aika monet joutuvat koko elämänsä olemaan yksin.
Ihminen on sosiaalinen eläin, me todellakin tarvitsemme toisiamme, se on meillä geeneissä. Sinä et olisi ihminen, ellet olisi kasvanut yhteydessä muihin, kukaan meistä ei olisi. Olemme eläimiä, nisäkkäitä, sellaista lajia, joka elää laumoissa.
Jotenkin ihan sairasta tehdä yksinäisyydestä jotain trendiä ja itsenäisyyden merkkiä. Ei se ole itsenäisyyttä, vaan kiertoilmaisu yksinäisyydelle, joka tekee ihmisen psyykkeelle hallaa.
Itse en kyllä huomaa mitään erityistä eroa siinä olenko ihmisten kanssa tekemisissä naamatusten, videopuhelun, puhelun vai tekstin välityksellä, mutta suosin yleensä jälkimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mennään ulkonaliikkumiskieltoon, jos ohjeita ei noudateta, niin kohta siellä ei saa liikkua lenkillä edes yksin.
Tänä aamuna tuli vastaan perheiden lisäksi myös sellaisia pareja, että kuulosti kuin naapurit olisivat lähteneet lenkille.
Niin, ohjeissa jopa kannustetaan kunnosta huolehtimiseen. Missään ei sanota, ettei naapurien kanssa saa lenkkeillä, kunhan pitää sen kahden metrin turvavälin, myös muihin ulkoilijoihin ja yskii vain hihaansa, ei muita päin.
Minä kävelen päivittäin yli 10 km, mutta en tarvitse naapuria siihen kaveriksi tässä tilanteessa.
Jep, mullekaan ei oikein aukea miksei voi käydä yksin tai perheenjäsenen kanssa siellä lenkillä ja sen jälkeen vaikka soittaa kaverille?
Et selkeästikään asu yksin kun tuota pitää edes kysyä. Mikään ei korvaa aitoa ihmiskontaktia. Ei edes videopuhelu.
Minä asun yksin, viimeisin ihmiskontakti livenä on maaliskuun 10. päivä. En käy lenkillä edes yksin. Harrastan liikuntaa kotona. Pitää aika avuton olla jos ei kestä paria kuukautta yksin, nyt olisi hyvä hetki opetella. Pitää ihmisen osata olla yksin eikä aina tukeutua muihin. Aika monet joutuvat koko elämänsä olemaan yksin.
Ihminen on sosiaalinen eläin, me todellakin tarvitsemme toisiamme, se on meillä geeneissä. Sinä et olisi ihminen, ellet olisi kasvanut yhteydessä muihin, kukaan meistä ei olisi. Olemme eläimiä, nisäkkäitä, sellaista lajia, joka elää laumoissa.
Jotenkin ihan sairasta tehdä yksinäisyydestä jotain trendiä ja itsenäisyyden merkkiä. Ei se ole itsenäisyyttä, vaan kiertoilmaisu yksinäisyydelle, joka tekee ihmisen psyykkeelle hallaa.
Itse en kyllä huomaa mitään erityistä eroa siinä olenko ihmisten kanssa tekemisissä naamatusten, videopuhelun, puhelun vai tekstin välityksellä, mutta suosin yleensä jälkimmäistä.
Niinkö? Ehkä kuitenkin ymmärrät, että joku muu huomaa?
Eniten alkaa tässä koronahysteriassa häiritsemään tämä toisten ihmisten tuomitseminen ja kyttääminen.
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että on ok käydä ystävän kanssa lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko laiskaa argumentaatiota. Jos tässä keittiöpsykologeiksi ryhdytään, niin voidaan myös todeta että aikuisella ihmisellä, ja useimmilla pikkulapsi-iän ylittäneillä muksuillakin, on sen verran resilienssiä ja sopeutumiskykyä että poikkeusoloihin sopeutuminen onnistuu kyllä ilman kaverin kanssa lenkkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin lenkkeilee naapurit, isot ystäväporukat, perheet yhdessä toisten perheiden kanssa..10 hengen porukoita tulee kokoajan vastaan ja niitä sitten saa väistellä. Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.
Meillä päin?? Eli missä päin? Antaa syyn ilmoittaa poliisille. Suomi ei pääse normaaliin niin kauan kun tuollaista tapahtuu ja virus leviää.
Vierailija kirjoitti:
Näin kun kaupassa keräsivät niitä tilattuja ruokakasseja...kaksi myyjää siinä juttelivat vierekkäin, käpälöivät tavaroita, toinen yski hyllyä päin ja sitten keräsi siitä tavaroita kärryyn. Välillä toinen näpytteli puhelintaan, haroi hiuksiaan, toinen niisti ja tunki nenäliinan sitten taskuunsa ja niisti kohta uudelleen. Ottivat hyllyistä aina etummaisen paketin. Ei kiitos! Mieluummin kerään itse tavarani, jolloin niitä käpälöi mahdollisimman harva, otan paketit hyllyn takaosasta, kierrän muut ihmiset kaukaa.
Missä näin tapahtui. Jollet ilmoita kauppaan että heillä toimitti vastoin ohjeita;kaupoilla tarkat ohjeet tuohon hygieniakoodilla, olet osasyyllinen. Jos nyt pitää paikkaansa mitä sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista ylimääräistä sosialisointia pitäisi nyt välttää. Mitä kohtaa tässä on vaikea tajuta? Et kuole siihen ettet vähään aikaan näe ystäviäsi livenä mutta joku muu voi.
Mitä kukakin sitten pitää ylimääräisenä. Kaverin kanssa lenkkeily ja ulkoilu ei ole minulle turha kontakti. Turvavälit voi siinä helposti säilyttää.
Koska minulle ja minä. Ajattele muitakin kuin itseäsi. Itsekkyys paistaa taas niin jumalattomasti.
Mielestäsi kaikkien pitäisi pysyä neljän seinän sisällä 24/7, koska sinä itse teet niin ja sinulle se on helppoa. Huomaatko tässä mitään itsekkyyttä?
En ole sanonut että kaikken pitää pysyä neljän seinän sisällä 24/7, älä siis laita sanoja suuhuni. Ulkoilen itsekin ja hyvä että ihmiset ulkoilee. Siihen ei kuitenkaan kannata nyt vetää mukaan mitään ylimääräisiä ihmisiä mukaan. Kaikkea tarpeetonta sosialisointia tulee välttää,tämä ei ole minun ohjeeni😉Sinä et kuole siihen ettet vähään aikaan näkisi ystävääsi mutta haluat ottaa riskin, Ok. Minusta se on äärimmäisen itsekästä tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin lenkkeilee naapurit, isot ystäväporukat, perheet yhdessä toisten perheiden kanssa..10 hengen porukoita tulee kokoajan vastaan ja niitä sitten saa väistellä. Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.
Meillä päin?? Eli missä päin? Antaa syyn ilmoittaa poliisille. Suomi ei pääse normaaliin niin kauan kun tuollaista tapahtuu ja virus leviää.
Mitähän luulet että poliisi tekee? Ulkona liikkuminen ei ole kielletty, nuo eivät ole mitään virallisia kokoontumisia.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näiyä kimppalenkkeilijöitä. En mä halua jutella lenkilllä, kun olis sellasta läähätystä. Muutoin lenkistä ei olis hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten alkaa tässä koronahysteriassa häiritsemään tämä toisten ihmisten tuomitseminen ja kyttääminen.
Kai tajuat, että siinä tapauksessa on ihan yhtä on istua ystävön kanssa kahvilla ja ja ja ja ja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat, että siinä tapauksessa on ihan yhtä on istua ystävön kanssa kahvilla ja ja ja ja ja...
...yhtä ok...
Eli ei tietenkään ole. Teillä on eri viruskanta ellette asu samassa taloudessa. Ystäväsi voi tartuttaa tai saada tartunnan aivan kuten kuka tahansa vieraskin.
Ei ole ok. Jos itse haluan "lenkkiseuraa", niin puhun puhelimessa samalla kun juoksen, pyöräilen tai kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näiyä kimppalenkkeilijöitä. En mä halua jutella lenkilllä, kun olis sellasta läähätystä. Muutoin lenkistä ei olis hyötyä.
Toki on. Katso esim. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7981845
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilla istuminenkin on ok, kun tekee sen ulkona monen metrin päässä toisistaan.
No on yhden kaverin kanssa ainakin ihan ok, just tulin lenkiltä kaverin kanssa. Ihana tavata, kun monta päivää ollut vaan kotona.
Uskomattomia hysteerikkoja palsta täynnä. Onneksi lähimmäiseni eivät ole riskiryhmää, joten voin rauhassa elää kuten ennenkin. Tuntemattomien sairastumiset ei minua puolestaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattomia hysteerikkoja palsta täynnä. Onneksi lähimmäiseni eivät ole riskiryhmää, joten voin rauhassa elää kuten ennenkin. Tuntemattomien sairastumiset ei minua puolestaan kiinnosta.
Varmaan yritätkin oikein saada alapeukkuja tälle kommentillesi? Täytyy vaan sanoa, että aika köyhää elämäsi kyllä on, jos tällä hetkellä voi elää kuten ennenkin. Minä kaipaan kuntosalia, teatteria, elokuvia, kahvilassa istumista jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Jos itse haluan "lenkkiseuraa", niin puhun puhelimessa samalla kun juoksen, pyöräilen tai kävelen.
Kyllä tuntisin itseni hölmöksi, jos lenkillä puhuisin puhelimessa.