Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok vielä käydä lenkillä kavereiden kanssa?

Vierailija
05.04.2020 |

?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immeiset nyt vaan rakastaa kaikkea kurjuutta ja oikein lietsovat muidenkin pelkoa. Tykkäävät herkutella surkeudella ja haluaisivat, että kaikista tuntus yhtä kurjalta kuin heistä itsestään.

Vierailija
122/177 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Tai no jos pidätte 6 metriä välin toisiinne niin sitten on ok.

T. Eräs terveydenhuoltoalalla työskentelevä

6 metriä? Onko turvavälisuositus kasvanut jo 6 metriin? Ei kai?

Itse asiassa se on 8 metriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi toivottavaa, että ihmiset noudattaisivat ohjeita.

Jos mennään ulkonaliikkumiskieltoon, jos ohjeita ei noudateta, niin kohta siellä ei saa liikkua lenkillä edes yksin.

Tänä aamuna tuli vastaan perheiden lisäksi myös sellaisia pareja, että kuulosti kuin naapurit olisivat lähteneet lenkille.

Niin, ohjeissa jopa kannustetaan kunnosta huolehtimiseen. Missään ei sanota, ettei naapurien kanssa saa lenkkeillä, kunhan pitää sen kahden metrin turvavälin, myös muihin ulkoilijoihin ja yskii vain hihaansa, ei muita päin.

Minä kävelen päivittäin yli 10 km, mutta en tarvitse naapuria siihen kaveriksi tässä tilanteessa. 

Jep, mullekaan ei oikein aukea miksei voi käydä yksin tai perheenjäsenen kanssa siellä lenkillä ja sen jälkeen vaikka soittaa kaverille?

Et selkeästikään asu yksin kun tuota pitää edes kysyä. Mikään ei korvaa aitoa ihmiskontaktia. Ei edes videopuhelu.

Minä asun yksin, viimeisin ihmiskontakti livenä on maaliskuun 10. päivä. En käy lenkillä edes yksin. Harrastan liikuntaa kotona. Pitää aika avuton olla jos ei kestä paria kuukautta yksin, nyt olisi hyvä hetki opetella. Pitää ihmisen osata olla yksin eikä aina tukeutua muihin. Aika monet joutuvat koko elämänsä olemaan yksin.

Vierailija
124/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ettekö te käy kaupassakaan? Jos käytte, niin on kai sieltä paljon suurempi mahdollisuus saada tartunta kuin yhdeltä ystävältä, johon ei koske, johon päin ei puhu ja pitää väliä pari metriä? Oottekohan te nyt vähän hysteerisiä? Pidättekö kertakäyttöhanskoja kädessä kaupassa, hengityssuojaimia, ette koskettele kaupassa muuta kuin niitä tavaroita, jotka ostatte? Ja mites ne ostokset, desinfioitteko ne kun tuotte kotiin? Ette tilaa mitään postimyynnistä? Ette hae postia laatikosta? Olette neljän seinän sisällä 24/7? Oikeastiko?

En käy kaupassa, tilaan kotiin. Kyllä, desinfioin muoviset ja tetratuotteet jotka menevät jääkaappiin ja pakastimeen. Hedelmät ja juurekset pesen saippuavedessä ja kuivatuotteet ovat karanteenissa 3-5 päivää ja tyhjennän paketista säilytysastiaan. Postimyynnistä olen tilannut, puran tuotteet kertakäyttökäsineillä ja pakkaukset roskiin ja tuotteet taas karanteeniin. Posti tulee oven luukusta, sekin kertakäyttökäsineillä karanteeniin. Kerran viikossa vien roskat silloin on puolinaamari ja suojalasit päässä. Miksi pitäisi lähteä koskettelemaan tavaroita kauppoihin? Minä en ainakaan halua niihin ruumiskontteihin tai hengityskoneisiin päätyä. Juuri selvisin syövästä ja syöpä itseasiassa pelottaa enemmän kuin korona, mutta siltikään en halua koronaa saada. Haluan elää!

Olen siis kotona 24/7, täällä on vaikka mitä mukavaa tekemistä ja liikuntaakin tulee tuntikausia harrastettua, syöpä sairaana olin 12 kk kotona ja makasin sängyssä enkä huonolta voinnilta voinut edes tehdä muuta kuin maata sängyssä. Mikäs tässä nyt on ollessa kun voi harrastaa!

Vierailija
125/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt ulkona nuorisojengejäniin paljon kuin eilen. Oli leirinuotiota musiikin kera ja ainakin 10 isompaa porukkaa. Nyt kun ei saa mennä ulos niin nyt menevät. Muuten en ole vuosiin nähnyt nuoria ulkona. Muutenkin paljon noin viiden ihmisen ryppäitä oli lenkillä.

Vierailija
126/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kun kaupassa keräsivät niitä tilattuja ruokakasseja...kaksi myyjää siinä juttelivat vierekkäin, käpälöivät tavaroita, toinen yski hyllyä päin ja sitten keräsi siitä tavaroita kärryyn. Välillä toinen näpytteli puhelintaan, haroi hiuksiaan, toinen niisti ja tunki nenäliinan sitten taskuunsa ja niisti kohta uudelleen. Ottivat hyllyistä aina etummaisen paketin. Ei kiitos! Mieluummin kerään itse tavarani, jolloin niitä käpälöi mahdollisimman harva, otan paketit hyllyn takaosasta, kierrän muut ihmiset kaukaa. 

Kaupassa ne bakteerit leijuu ilmassa. On paljon helpompi nostaa laatikosta tuotteet ja suihkuttaa desiä tai pestä mitkä voi, kuin olla silmät kiinni ja hengittämättä kauppareissun ajan.

Vierailija
127/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista ylimääräistä sosialisointia pitäisi nyt välttää. Mitä kohtaa tässä on vaikea tajuta? Et kuole siihen ettet vähään aikaan näe ystäviäsi livenä mutta joku muu voi.

Mitä kukakin sitten pitää ylimääräisenä. Kaverin kanssa lenkkeily ja ulkoilu ei ole minulle turha kontakti. Turvavälit voi siinä helposti säilyttää.

Koska minulle ja minä. Ajattele muitakin kuin itseäsi. Itsekkyys paistaa taas niin jumalattomasti.

Vierailija
128/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää te julkeat lenkkeilijät! Eilenkin itkin itseni huolesta sydän syrjällään uneen ja te vain lenkkeilette hymyssä suin. Kuinka te kehtaatte?!

Vierailija
129/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää te julkeat lenkkeilijät! Eilenkin itkin itseni huolesta sydän syrjällään uneen ja te vain lenkkeilette hymyssä suin. Kuinka te kehtaatte?!

En lenkkeile hymyssä suin vaan hampaat irvessä. Kohotan kuntoa, jotta selviän koronasta, kun se iskee. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
130/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän välillä ulkoilemassa. Lenkillä. Neljän seinän sisällä alkaa maailma mustumaan.

Vierailija
131/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kun kaupassa keräsivät niitä tilattuja ruokakasseja...kaksi myyjää siinä juttelivat vierekkäin, käpälöivät tavaroita, toinen yski hyllyä päin ja sitten keräsi siitä tavaroita kärryyn. Välillä toinen näpytteli puhelintaan, haroi hiuksiaan, toinen niisti ja tunki nenäliinan sitten taskuunsa ja niisti kohta uudelleen. Ottivat hyllyistä aina etummaisen paketin. Ei kiitos! Mieluummin kerään itse tavarani, jolloin niitä käpälöi mahdollisimman harva, otan paketit hyllyn takaosasta, kierrän muut ihmiset kaukaa. 

Niin ja samalla, kun otat sitä tuotetta sieltä takarivistä, kääpäiset bakteerikumihanskoillasi niitä etummaisia tuotteita. Mutta pääasia, että SINÄ saat puhtaat!

Vierailija
132/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisen hysteeristä menoa :D Minua ei koronat paljoa hetkauta.

Vierailija
133/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista ylimääräistä sosialisointia pitäisi nyt välttää. Mitä kohtaa tässä on vaikea tajuta? Et kuole siihen ettet vähään aikaan näe ystäviäsi livenä mutta joku muu voi.

Mitä kukakin sitten pitää ylimääräisenä. Kaverin kanssa lenkkeily ja ulkoilu ei ole minulle turha kontakti. Turvavälit voi siinä helposti säilyttää.

Koska minulle ja minä. Ajattele muitakin kuin itseäsi. Itsekkyys paistaa taas niin jumalattomasti.

Mielestäsi kaikkien pitäisi pysyä neljän seinän sisällä 24/7, koska sinä itse teet niin ja sinulle se on helppoa. Huomaatko tässä mitään itsekkyyttä?

Vierailija
134/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi hetkauttaa. Täällä arvostellaan lenkkeilijöitä, vaikka tällaiset tyypit ovat niitä jotka koronaa levittävät.

Vierailija
135/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ne bakteerit leijuu ilmassa. On paljon helpompi nostaa laatikosta tuotteet ja suihkuttaa desiä tai pestä mitkä voi, kuin olla silmät kiinni ja hengittämättä kauppareissun ajan.

Höpö höpö ne mitään leiju.

Vierailija
136/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja samalla, kun otat sitä tuotetta sieltä takarivistä, kääpäiset bakteerikumihanskoillasi niitä etummaisia tuotteita. Mutta pääasia, että SINÄ saat puhtaat!

On se minullekin pääasia että juuri _minä_ saan puhtaat tuotteet, eikö kaikille muka ole?

Vierailija
137/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ne mitään leiju.

Leijuuhan pölyhiukkasetkin ja virukset on tuhansia kertoja pienempiä. Siksi käytänkin asbestimaskia kaupassa.

Vierailija
138/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi hetkauttaa. Täällä arvostellaan lenkkeilijöitä, vaikka tällaiset tyypit ovat niitä jotka koronaa levittävät.

No mutta kun ei hetkauta. Ryhdistäytykää aikuiset ihmiset.

Vierailija
139/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi toivottavaa, että ihmiset noudattaisivat ohjeita.

Jos mennään ulkonaliikkumiskieltoon, jos ohjeita ei noudateta, niin kohta siellä ei saa liikkua lenkillä edes yksin.

Tänä aamuna tuli vastaan perheiden lisäksi myös sellaisia pareja, että kuulosti kuin naapurit olisivat lähteneet lenkille.

Niin, ohjeissa jopa kannustetaan kunnosta huolehtimiseen. Missään ei sanota, ettei naapurien kanssa saa lenkkeillä, kunhan pitää sen kahden metrin turvavälin, myös muihin ulkoilijoihin ja yskii vain hihaansa, ei muita päin.

Minä kävelen päivittäin yli 10 km, mutta en tarvitse naapuria siihen kaveriksi tässä tilanteessa. 

Jep, mullekaan ei oikein aukea miksei voi käydä yksin tai perheenjäsenen kanssa siellä lenkillä ja sen jälkeen vaikka soittaa kaverille?

Et selkeästikään asu yksin kun tuota pitää edes kysyä. Mikään ei korvaa aitoa ihmiskontaktia. Ei edes videopuhelu.

Minä asun yksin, viimeisin ihmiskontakti livenä on maaliskuun 10. päivä. En käy lenkillä edes yksin. Harrastan liikuntaa kotona. Pitää aika avuton olla jos ei kestä paria kuukautta yksin, nyt olisi hyvä hetki opetella. Pitää ihmisen osata olla yksin eikä aina tukeutua muihin. Aika monet joutuvat koko elämänsä olemaan yksin.

Itse olisin muutenkin heinäkuun loppuun enimmäkseen yksin kotona kun on tärkeää tekemistä, mutta kauppareissujen sun muiden rajoittaminen ei ole kyllä käynyt edes mielessä. Päivällä hain ruokaa ja äsken kahvipaketin ja jäätelön.

Vierailija
140/177 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin huomauttaa, että harva tässä ketjussa on lenkkeilyä tuominnut - päinvastoin. Lenkkeillä voi hyvin yksin, kuulokkeet päässä ja juttukaveri "langan" päässä! Turha asettaa nyt kuntoilua ja eristäytymistä vastakkain, kun molemmat voi tehdä olemalla vastuullinen!