Onko ok vielä käydä lenkillä kavereiden kanssa?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Verrataan kahta tilannetta: Nelihenkisen perheen vanhemmat eivät pysty tehdä etätöitä, vaan käyvät paikan päällä eri työpaikoissa ehkä usean kymmenen ihmisen kanssa samassa rakennuksessa. Yhtä aikaa kahvihuoneessa on maks. 10 henkeä, mutta kaikki käyttävät samaa tilaa eikä pintoja pyyhitä välissä. Lapset käyvät päiväkodissa tai optimaalisessa tilanteessa heille on järjestynyt kotiin hoitaja, mutta sekin on kodin ulkopuolinen kontakti. Ruuat pyritään ostamaan pitkäksi aikaa kerralla, mutta pieniä täydennyksiä käydään hakemassa.
Vrt. Yksin asuva tekee töitä kotoa ja käy kaupassa kerran pariin viikkoon. Käy välillä lenkillä toisen samassa tilanteessa olevan kanssa. Onko tuo niin väärin?
Tai karsitaan kummankin tapauksen ihmisiltä kaikki kontaktit, paitsi lisätään yksin asuvalle yksi lenkkikaveri, joka elää myös yhtä eristyksissä muuten. Eli käytännössä ei ole riskiä levittää tautia. Se on perheellisenä helppo huudella, että kaikki saman talouden ulkopuoliset kontaktit seis...
Kommenttisi on itsekäs. Ei ole kyse siitä, paljonko yksittäinen ihminen vähentää kontaktejaan, vaan siitä että niitä vähennetään yleisesti. Jos yksin asuvalla etätyöläisellä on mahdollisuus lenkkeillä kaverin kanssa etänä, miksi hän ei tekisi sitä yhteisen hyvän ja oman sekä ystävänsä terveyden hyväksi?
Ei juma.
Ottaa aivoon ihan huolella kun koiran kanssa ulkoilessa joutuu väistelemään 10hengen lenkkiporukoita, jotka ei edes v***u väistä vaan tulevat suoraan päin hönkimään koronapöpöjään, jotka sitten saatan viedä tuliaisiksi perussairaudesta kärsivälle lapselleni.
Pakkoko nyt on väkisin tukkia tiet koki suvun ja kavereiden voimin kun ei oo kimppalenkkeilyt kiinnostanut aiemminkaan.
Väistäisitte edes muita ihmisiä, jos ette itsestänne välitä.
Lenkillä ja lenkillä on eroa. 10 hengen juoksuporukat - EI!
Mutta jos eläkeläinen hyvän ystävänsä kanssa käy päivittäin metsässä kävelemässä rauhallisen kävelylenkin, eivätkä kulje käsikynkkää, asia on ihan OK! Ihan turha hysterisoida tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ylimääräistä ihmiskontaktia tulee välttää, kuten kaikki viranomaiset ovat viikkokausia hokeneet. Mielestäni tuossa ei ole mitään tulkinnanvaraista, mutta olen ilmeisen väärässä.
Ihmiset etsii porsaanreikiä ja "minä ihan vähänsen vaan"-mahdollisuuksia niin kauan kuin terminä on "välttää". Vasta, kun asia kielletään täysin, se tuntuu menevän perille. Ihmeellistä sakkia! Täällä olikin esimerkki, että jos sanottaisiin nyt, että kärpässienien syömistä tulee välttää, ihan varmana siellä olisi joku "no voin minä ihan vähäsen maistaa, onhan se sieni ja sienet on syötäviä".
Hei, elämme vaikeita aikoja. Vaikeat ajat meinaavat sitä, että jokaisen meidän tulee ajatella epäitsekkäästi.
Epäitsekkyys on sitä, kun joutuu joustamaan itselleen mukavista asioista muiden edun vuoksi. Tässä tapauksessa, se että menet lenkille kavereittesi kanssa ei ole epäitsekkyyttä vaan itsekkyyttä. Voit tartuttaa toisen tai hän sinut ja te molemmat voitte levittää virusta eteenpäin. Käykää lenkillä itsekseenne. Voittehan olla vaikka puhelimitse yhteyksissä toisiinne samalla kun lenkkeillette. HUOMIOIKAA MYÖS MUITA LENKKEILYN AIKANA. PIDÄ TURVAVÄLI KAIKKIIN! ÄLÄ PUUSKUTA HENGITYSTÄ MUIDEN PÄÄLLE.VARAA NENÄLIINA JOTTA VOIT NIISTÄÄ NENÄN. HÄVITÄ NENÄLIINA ROSKIIN.
No tuota, täällä kaupungissa ei hypätä ihan suoraan erämaahan vaan joutuu niille hiljaisemmille reiteille menemään vilkkaiden paikkojen läpi.... Ja joo, normisti täällää ei tarvitse autoa, nyt varmaan tarvitsisi, että pääsisi jonnekin ulos, ajamalla kauemmas kotoa
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin lenkkeilee naapurit, isot ystäväporukat, perheet yhdessä toisten perheiden kanssa..10 hengen porukoita tulee kokoajan vastaan ja niitä sitten saa väistellä. Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.
Missä on meillä päin? En oo koskaan ikinä missään nähnyt tommosia porukoita yhdesssä lenkillä, ellei oo sit joku juoksukoulu, tms. Ei täällä päin kokonaiset perheet käy toisten perheiden kanssa yhdessä lenkillä ikinä, saati mitkään 10 hengen ystäväporukat. Ihan siis mielenkiinnosta kyselen että missä näin toimitaan?
Vierailija kirjoitti:
No tuota, täällä kaupungissa ei hypätä ihan suoraan erämaahan vaan joutuu niille hiljaisemmille reiteille menemään vilkkaiden paikkojen läpi.... Ja joo, normisti täällää ei tarvitse autoa, nyt varmaan tarvitsisi, että pääsisi jonnekin ulos, ajamalla kauemmas kotoa
Käy lenkillä aamuvarhaisella. Jopa helsingissä saa rauhassa lenkkeillä rantaa pitkin kun lähtee ennen aamupäivää.
Kuinka vaikea on ymmärtää, että kaikkea ylimääräistä ihmiskontaktia on nyt vältettävä? Kysellään, että onko ok tehdä sitä ja tehdä tätä.
Miksi pitää aina etsiä porsaanreikiä ja olla vastarannan kiiski. Vai mikä on ongelma?
Riippuu varmasti siitä, oletko itsekäs eli et välitä ohjeistuksista, joiden tarkoituksena on taata meidän kaikkien etu, myös sinun.
Tai sitten ymmärrät, että näinä aikoina meiltä kaikilta vaaditaan uhrauksia yhteisen edun vuoksi eli vältät kaikkia turhia ihmiskontakteja.
Kunhan jokaisella on oma makkara ja istutte riittävän kaukana toisistanne niin eiköhän se passaa. Ps. Itseni mielestä HK:n lenkki on ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista ylimääräistä sosialisointia pitäisi nyt välttää. Mitä kohtaa tässä on vaikea tajuta? Et kuole siihen ettet vähään aikaan näe ystäviäsi livenä mutta joku muu voi.
Mitä kukakin sitten pitää ylimääräisenä. Kaverin kanssa lenkkeily ja ulkoilu ei ole minulle turha kontakti. Turvavälit voi siinä helposti säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista ylimääräistä sosialisointia pitäisi nyt välttää. Mitä kohtaa tässä on vaikea tajuta? Et kuole siihen ettet vähään aikaan näe ystäviäsi livenä mutta joku muu voi.
Mitä kukakin sitten pitää ylimääräisenä. Kaverin kanssa lenkkeily ja ulkoilu ei ole minulle turha kontakti. Turvavälit voi siinä helposti säilyttää.
Suostutko siihen, että sinut ja muut "välttämättömät lähikontaktisi" siirretään hoitojonon hännille kun korona kolahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostutko siihen, että sinut ja muut "välttämättömät lähikontaktisi" siirretään hoitojonon hännille kun korona kolahtaa?
Minä en suostu. Ainoa lähikontaktini on toinen eläkeläisrouva, jonka ainoa lähikontakti olen minä. Ja mekin pidämme sen 2-3 m etäisyyden toisiimme metsätiellä. Me emme käy kaupassa, emme kaupungilla, emme tapaa lapsiamme, meille tuodaan ruoka oven taakse. Ja me tapaamme siellä metsätiellä. En näe, että meillä olisi mitään riskiä saada tartuntaa, koska muuten olemme täysin eristyksissä. Ja olemme olleet eristyksissä jo kolme viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en suostu. Ainoa lähikontaktini on toinen eläkeläisrouva, jonka ainoa lähikontakti olen minä. Ja mekin pidämme sen 2-3 m etäisyyden toisiimme metsätiellä. Me emme käy kaupassa, emme kaupungilla, emme tapaa lapsiamme, meille tuodaan ruoka oven taakse. Ja me tapaamme siellä metsätiellä. En näe, että meillä olisi mitään riskiä saada tartuntaa, koska muuten olemme täysin eristyksissä. Ja olemme olleet eristyksissä jo kolme viikkoa.
Sittenhän nimenomaan voit luopua hoitopaikastasi, koska olet varma ettet koronaa saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostuisin? Jos saan koronan, saan sen todennäköisemmin ruokakaupasta. Mitä todennäköisimmin en tartuta ketään.
Ai lenkkimakkaralla? HAHAHAHAHAHAHIHIHIHIHAHAHAHAHAHAA 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😄😄😄😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily välttämätöntä? Ehkä sitä välttämätöntä on ruokakaupassa käynti (jokaisen täytyy syödä), apteekissa käynti, lääkärillä käynti ja töissä käynti (mikäli ei voi tehdä etänä). Tietääkseni lenkillä voi käydä myös itse, ei tarvitse välttämättä ottaa kaveria mukaan.
Aikamoinen tulkinta...ehkä ihmiset on oikeesti vaan tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin käyn. Pääosin yhden saman ystävän kanssa, pidetään se pari metriä väliä ja kävellään 5km. Ollaan yksinomaan ulkona. Erittäin tärkeää henkiselle hyvinvoinnilleni.
Samaa mieltä, käy vain. On hyvä ajatella kokonaisvaltaisesti, ja kuitenkin nähtävästi suhtaudut muuten tilanteeseen vakavasti.
Kaikkea ylimääräistä ihmiskontaktia tulee välttää, kuten kaikki viranomaiset ovat viikkokausia hokeneet. Mielestäni tuossa ei ole mitään tulkinnanvaraista, mutta olen ilmeisen väärässä.