Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok vielä käydä lenkillä kavereiden kanssa?

Vierailija
05.04.2020 |

?

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä käyn lenkeillä ystävien kanssa. Haloo. Pienempi paha kun jatkuvat kauppareissut.

Juuri kaltaistesi takia meillä on kohta ulkonaliikkumiskielto.

Vierailija
22/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehdottomasti kyki sisällä vaan ja järsi kotivaranäkkäriä. Me muut ulkoilemme auringonpaisteessa, haenme kaupasta tuoretta ruokaa ja rakennamme terveellisellä elämäntavalla vastustuskykyä.

Ehdottomasti pitää noudattaa suosituksia, mutta suosituksissa EI kielletä liikuntaa, päinvastoin.

Ruokakaupassakin saa käydä, ja siellä on runsaasti taas valikoimaa sen jälkeen, kun neuroottiset hamstraajat ovat täyttäneet kaappinsa säilykkeillä ja korpuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä käyn lenkeillä ystävien kanssa. Haloo. Pienempi paha kun jatkuvat kauppareissut.

Olet idi..tti.

Jopa 70-vuotiailta ja riskiryhmiltä EI ole kielletty ulkoilua:

"Ulkoilla saa, kunhan pitää vähintään 1 - 2 metriä etäisyyttä muihin ihmisiin."

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
24/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin käyn. Pääosin yhden saman ystävän kanssa, pidetään se pari metriä väliä ja kävellään 5km. Ollaan yksinomaan ulkona. Erittäin tärkeää henkiselle hyvinvoinnilleni.

Jopa minä jolla on vakava mielenterveysongelma mm. ahdistus jota olen lenkkeilyllä hoitanut, olen selvinnyt erityksessä kun on pakko. Meille mielenterveveyspotilaille sanotaan monesti että pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni, mutta nyt minä sanon teille lenkkeileville että nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää kestää muutama kuukausi. Monet sairastelevat kuukausia ja vuosia vuoteenomana, ajattele heitä, hekin kestävät. Sinä et kestä edes fyysisesti terveenä :(

Sisällä voi vaikka mitä liikuntaa harrastaa, monia ilmaisiakin videoita löytyy netistä. Laitatte vaikka zoomin avulla kimppa treenit.

Nyt on aika olla epäitsekäs.

Vierailija
25/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei tule ulkonaliikkumiskieltoa. Päinvastoin. Rajoituksia aletaan purkaa. Ne jotka jaksaa kitistä jos joku ulkoilee kaverin kanssa niin pysyy sisällä sitten itse. Lopettakaa nyt oikeasti ylihysterisointi.

Vierailija
26/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua ystävän kanssa EI ole kielletty. Turvaväli kannattaa tietty muistaa.

Musta esim kaupassa käyminen on huomattavan paljon riskaabelimpaa, siellä joutuu useimmiten lähelle huomattavan paljon suurempaa määrää ihmisiä ja vielä sisätiloissa.

Itse tilaan ruuat kotiinkuljetuksena.

Vierailija
27/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Yksin saa käydä.

Vierailija
28/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole Ok. Mistä näitä pässejä sikiää

Vierailija
29/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vielä kertaakaan naapurien lenkkeilevät turvavälin kanssa.

Jos vieras tulee vastaan, se kierretään kaukaa, mutta eihän nyt naapurin Marjutilla mitään koronaa ole, tuttu ihminen, hyvänen aika!

Vierailija
30/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua ei ole kielletty, mutta kaikenlaiset kokoontumiset ja laumassa liikkumiset on kielletty. Nyt pyritään pysäyttämään pandemian leviäminen tai ainakin hidastamaan sitä niin, etteivät kaikki tarvitse hengityskoneita yhtä aikaa.

Kaverin kanssa ulkoilu on vähän rajamailla. Muistatteko kävellessä molemmat pitää koko ajan mahdollisimman pitkän turvavälin? Korotatteko turvavälin takia ääntä? Silloin ne pikkuiset virukset saattavat leijailla vielä kauemmas, jos jompikumpi sairastaa koronaa oireettomana ja puhutte kovalla äänellä.

Sanoisin puhelimessa juttelun olevan 100 prosenttia turvallisempi tapa. Tai sitten kävelette lenkit yksin ja tapaatte jossakin, missä voi istua ulkosalla parin metrin päässä toisesta. Silloin ei tarvitse muistaa koko ajan turvaväliä, kun istuu aloillaan.

Vierailija
31/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette saaneet päähänne, että kaverin kanssa lenkkeily olisi yhtäkkiä kielletty? Ja hyvä sellaisen ihmisen sanoa, joka ei asu yksin. Minun kontaktini viimeisen kolmen viikon ajalta on ollut kaksi parasta ystävääni, joita olen nähnyt erikseen lenkillä. Toinen on kaiket päivät kotona lapsen kanssa, toinen lomautettuna, kuten minäkin. Kaupassa käyn kerran viikossa. En ole nähnyt yhtäkään sellaista ystävääni, joka käy normaalisti töissä ja jolla kontakteja tulee paljon. Siksi todellakin aion jatkossakin käydä lenkillä jomman kumman kotona oleskelevan ystäväni kanssa. Pitäisikö hajota yksinäisyyteen?

Vierailija
32/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavälin kannattaa kyllä lenkillä olla enemmän kuin se käsiväli x 2. Siinä voi hengityksen tihentyessä pärskeitä tulla ja niissä on riski. Itse lähtisin kävelylle pitkällä turvavälillå mutta vauhdikkaammat lenkit yksin.

Vierailija
33/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tässä oikein harhaisten ahdistuneiden kokoontumisajo. Pysykää te vain itse kotona ja mieluiten sängyn alla piilossa.

Vierailija
34/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa tänään vaimon kanssa keskuspuistossa lenkillä, kuten joka päivä, kun joku mummo alkoi vastaantullessa huutaa, miten kyllä niin vastuutonta lähteä yhdessä lenkille. Että ettekö te kaverukset riskiryhmiä ajattele! Pidämme siis mahdollisimman pitkän turvavälin kaikkiin ja noudatamme kaikkia ohjeita.

Vastasin ensin mummolle ihan ystävällisesti, että eiköhän tämä lenkkeily ole meidän oma asia ja noudatamme kyllä sääntöjä. Mummo jatkoi länkyttämistä niin, että keskuspuisto kaikui. Piti sitten vastata, että eiköhän se korona meidän välillä ole tarttunut jo samassa sängyssä nukkuessa ja toisen lettua lipoessa, että ei siinä pienet lenkit haittaa.

Tarinan opetus av-mammoille: Koskaan et voi tietää, onko "kaverukset" kavereita, puolisoita vai vaikka siskoksia samasta kodista. Joten älä tuomitse.

Vierailija
35/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jopa suositeltavaa.

Vierailija
36/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä käyn kävelyllä ystäväni kanssa. 

Olemme kumpikin sinkkuja ja asumme yksin. Se, että käymme yhdessä lenkillä ei eroa mitenkään siitä, että pariskunta käy lenkillä yhdessä. Se, että tapaan edes yhden ihmisen parin viikon välein, on minulle ensiarvoisen tärkeä asia terveyteni ylläpitämisen kannalta. Joten turha sanoa että en saa tavata ystävääni, kun kerran muutkin saavat kumppaninsa kanssa ulkoilla. Vai pitääkö tässä alkaa kulissisuhteeseen, jotta saamme palstalaisilta luvan ulkoilla yhdessä?

Vierailija
37/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette huvittavia tuon ulkonaliikkumiskieltonne kanssa. Sitä ei tänne tule. Kaverin kanssa saa lenkkeillä alan kyllästyä tähän yksinäisten jankutukseen

Vierailija
38/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää nyt herran tähden omissa kodeissanne ja jos teillä ei ole kotona juoksumattoa, jolkottakaa perämetsissä YKSIN. Meidän naapurilla, siis sillä jonka kanssa voisi lenkillä käydä, on korona. Ja se korona on oikeasti tappava tauti, kuten syöpä. Kaikki ei siihen kuole, mutta liian moni. Että olette hölmöjä, ei voi muuta sanoa. Evoluutio karsii jne.

Vierailija
39/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saaneet päähänne, että kaverin kanssa lenkkeily olisi yhtäkkiä kielletty? Ja hyvä sellaisen ihmisen sanoa, joka ei asu yksin. Minun kontaktini viimeisen kolmen viikon ajalta on ollut kaksi parasta ystävääni, joita olen nähnyt erikseen lenkillä. Toinen on kaiket päivät kotona lapsen kanssa, toinen lomautettuna, kuten minäkin. Kaupassa käyn kerran viikossa. En ole nähnyt yhtäkään sellaista ystävääni, joka käy normaalisti töissä ja jolla kontakteja tulee paljon. Siksi todellakin aion jatkossakin käydä lenkillä jomman kumman kotona oleskelevan ystäväni kanssa. Pitäisikö hajota yksinäisyyteen?

OLET TYHMÄ. Etkö ole ollenkaan kärryillä, mitä tapahtuu? Et.

Vierailija
40/177 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLET TYHMÄ. Etkö ole ollenkaan kärryillä, mitä tapahtuu? Et.

Ei heikoilla jäilläkään kävely tai autoilu ole kielletty, mutta vahva suositus on, että sinne ei mennä. Vaan joka vuosi jäille menee kuolemaan suuri määrä ihmisiä. Uhmaikäisiä ihmisiä - kun ei ollut kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi