Miksi annat lapsesi edelleen tavata kavereitaan vaikka suositellaan olla sosialisoitumatta?
Miksi?
Kommentit (33)
Järki ei leikkaa. Penskat leikkii ulkona keskenään ja teinit hengaa porukoissa. Vanhukset kulkevat kylkimyyriä kävelyllä jne.
sosialisoida
Ottaa yksityinen omaisuus, varsinkin tuotantovälineet, yhteiskunnan haltuun, yhteiskunnallistaa, valtiollistaa, kansallistaa.
Katos kun Jennica-Macojen mukavuus on tärkeämpää kuin toisten ihmisten henki. Ei se mitään, jos se tuolla levittää koronaa ja se sitten mutkien kautta kulkeutuu hoitajaan, joka tartuttaa sen hoivakodin henkilöön jolle on tehty elvytyskielto. Se on kato Jennica-Macon sielussa särö jos jotain lyhyeksi ajaksi kielletään ja siinä ei joku ruumiskasa paljoa paina kun on Jennica-Macon mukavuus kyseessä.
Miksi lennät edelleen pitkin maailmaa lomareissuille? Etkö ymmärrä, että lentomatkustelu kuluttaa planeettamme kapasiteettia ja aiheuttaa edellistalven kaltaisia talvia jatkossakin, puhumattakaan tästä jatkuvasta tuulesta? Myrskyt ja ilmaston muuttuminen tuhoavat rakenteita ja aiheuttavat huomattavat taloudelliset menetykset yhteiskunnalle. Ilmastonmuutos huonontaa myös olosuhteita kolmansissa maissa, joten elintasopakolaistulva on varma ja kasvussa tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Miten ajattelit länsimaiden kestävän tämän? Puhumattakaan koronasta ja muista kulkutaudeista, joita Suomeen ja pitkin maailmaa ulkomailla matkustavien mukana leviää.
Mun lapsille ostettiin viime talvena ekat sukset ja luistimet, jäi käyttämättä. Pulkalla kierrettiin kerran kortteli ympäri, sitten nekin vähän lumet lähti. Koko talvi värjöteltiin ikuista marraskuuta muistuttavassa säätilassa tyhjissä leikkipuistoissa vihmovassa tuulessa ja vesisateessa. Mun lapset ei ole tehneet mitään tätä ansaitakseen, he saavat tavata kavereita ja on äärimmäisen epätodennäköistä että kumpikaan heistä koronaan kuolee tai sen vuoksi pysyvästi vammautuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lennät edelleen pitkin maailmaa lomareissuille? Etkö ymmärrä, että lentomatkustelu kuluttaa planeettamme kapasiteettia ja aiheuttaa edellistalven kaltaisia talvia jatkossakin, puhumattakaan tästä jatkuvasta tuulesta? Myrskyt ja ilmaston muuttuminen tuhoavat rakenteita ja aiheuttavat huomattavat taloudelliset menetykset yhteiskunnalle. Ilmastonmuutos huonontaa myös olosuhteita kolmansissa maissa, joten elintasopakolaistulva on varma ja kasvussa tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Miten ajattelit länsimaiden kestävän tämän? Puhumattakaan koronasta ja muista kulkutaudeista, joita Suomeen ja pitkin maailmaa ulkomailla matkustavien mukana leviää.
Mun lapsille ostettiin viime talvena ekat sukset ja luistimet, jäi käyttämättä. Pulkalla kierrettiin kerran kortteli ympäri, sitten nekin vähän lumet lähti. Koko talvi värjöteltiin ikuista marraskuuta muistuttavassa säätilassa tyhjissä leikkipuistoissa vihmovassa tuulessa ja vesisateessa. Mun lapset ei ole tehneet mitään tätä ansaitakseen, he saavat tavata kavereita ja on äärimmäisen epätodennäköistä että kumpikaan heistä koronaan kuolee tai sen vuoksi pysyvästi vammautuu.
No mutta sieltähän se tuli "no tärkeintä on että MINÄ ja MINUN lapseni ei kuole koronaan"
Tätä en pysty ymmärtämään. Monen perheen muksut samassa leikkipuistossa joka ikinen päivä, seassa myös hoitohenkilökunnan lapsia. Miten vaikeaa voi olla ymmärtää yksinkertaista kehotusta pysy kotona? Ei tää hei loputtomiin kestä, ei ne lapset siitä traumatisoidu mut siitä traumatisoituu jos ne menettää vanhempansa koronalle tuodessaan sen leikkipuistosta kotiin. Nyt oikeesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta sieltähän se tuli "no tärkeintä on että MINÄ ja MINUN lapseni ei kuole koronaan"
Tärkeintä on että MUN rakas mussukka-marjatta pääsee etelään hiekkarannalle lätsyttelemään, viis siitä että koko muu maailma kärsii ilmastonmuutoksen kourissa eikä muiden lapset enää pääse edes pehekahviloihin, kirjastoihin tai uimahalleihin! Kiva eristyksissä katsella kuvia edelliseltä Italian-lomalta, kyllä sydäntä lämmittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lo
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että MUN rakas mussukka-marjatta pääsee etelään hiekkarannalle lätsyttelemään, viis siitä että koko muu maailma kärsii ilmastonmuutoksen kourissa eikä muiden lapset enää pääse edes pehekahviloihin, kirjastoihin tai uimahalleihin! Kiva eristyksissä katsella kuvia edelliseltä Italian-lomalta, kyllä sydäntä lämmittää!
Aika huono vertaus, katokku oon lentänyt 2 kertaa koneella, ja molemmat lennot kesti 2 tuntia. Mulla ei oo ees autoa joka saastuttais. Keksi joku parempi 🙂
Kerrostalon pihalla oli äiti lapsien kanssa, pihaan kaarsi sitten autolla lisää leikkikavereita ja vanhemmat. Siinä sit iloisesti pihamaalla ja sisällä talossa, joka on oikeasti täynnä yli 70-vuotiaita asukkaita!!!
Usein saa katsoa kun kyseinen äiti räplää kännykkää kun lapset leikkii ja välillä yrittää jotain selittää äidilleen, joka ei kuuntele. Koska kännykässä jotain kiinnostavaa. Sitten kuuluu käytävältä lasten surkea itku kun äiti pakottaa sisälle.
Lapsi TARVITSEE ja HALUAA ikäistään seuraa, enkä todellakaan aio kääntyä takaisin kotiin kökkimään tai lähteä metsään jos kerrostalomme pihalla on joku toinen lapsi. Ei tässä mitään lasten kutsuja järjestellä ja muutenkin noudatamme kyllä suosituksia, eli emme käy missään muualla emmekä tapaa ketään riskiryhmään kuuluvia.
Kumma kun suurimmat jeesustelijat ovat aina niitä mammoja, joilla on useampi lapsi joista on toisilleen seuraa tai lapsettomat naiset.
Ja sitten nää ihanat rakkauden hedelmät räkii porukalla ihmisten päälle ja huutelee että niillä on korona. Ai että miten ihanasti kasvatettuja pikku höpönassuja❤️
Vierailija kirjoitti:
Lapsi TARVITSEE ja HALUAA ikäistään seuraa, enkä todellakaan aio kääntyä takaisin kotiin kökkimään tai lähteä metsään jos kerrostalomme pihalla on joku toinen lapsi. Ei tässä mitään lasten kutsuja järjestellä ja muutenkin noudatamme kyllä suosituksia, eli emme käy missään muualla emmekä tapaa ketään riskiryhmään kuuluvia.
Kumma kun suurimmat jeesustelijat ovat aina niitä mammoja, joilla on useampi lapsi joista on toisilleen seuraa tai lapsettomat naiset.
Nii että sun lapset menee rikki jos ei saa ikäistään seuraa pariin kk??
Ja ihan tiedoksi tällä jeessustelijalla on 1 lapsi ja ihan kuule joutuu pelkästään äitinsä kanssa leikkimään. Ei ole kun koira ja äiti seuranaan.
Itsekkyys on rumin piirre mikä ihmisessä voi olla. Tämän kaltaisille ihmisille olisi erityisen hyvä jos saisivat koronan. Harmi että myös heillä on oikeus saada hoitoa tässä maassa ja ehkä selviää koronasta pienin oirein. Ja toiset sitten taas kuolee tähän virukseen, vaikka olisi tehnyt kaikkensa niin oman kun muiden terveyden eteen.
Kävin tänään puutavaraliikkeessä hakemassa ostokset noutopalvelun kautta. Liikkeen piha oli täynnä autoja ja näytti moni olevan iäkkäämpää väkeä. Mitä nämä ihmiset ajattelee?! Että tämä ei koske heitä?!
Vierailija kirjoitti:
Oma veikkaukseni on se ettei jaksa katella sitä oman kakaran naamaa kotona.. Ei jaksa kantaa vastuuta siitä omasta penskasta. Sehän se syy sillekin on kun opettajia kovaan ääneen arvostellaan etäopetuksesta.
Teille kaikille välinpitämättömille pe**reijille toivon pikaista matkaa teholle koronan vuoksi ❤️
Ap
Taidat olla sydämellinen ihminen.
Minä en toivo kenellekään pahaa.
Sensijaan tapaan ihmisiä pieninä ryhminä ja teininikin tapaavat. Käyn kaupassa normaalisti ym.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys on rumin piirre mikä ihmisessä voi olla. Tämän kaltaisille ihmisille olisi erityisen hyvä jos saisivat koronan. Harmi että myös heillä on oikeus saada hoitoa tässä maassa ja ehkä selviää koronasta pienin oirein. Ja toiset sitten taas kuolee tähän virukseen, vaikka olisi tehnyt kaikkensa niin oman kun muiden terveyden eteen.
Moraalin vaje on pahin piirre ihmisessä.
Ohjeistus kyllä oli, että lapsella voi olla yksi ja sama leikkikaveri. Meillä lapsi tapaa samaa kaveria, jonka vanhemmat etätöissä (me myös) ja jotka on tarpeeksi järkeviä olemaan muuten sosiaalisesti eristyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeistus kyllä oli, että lapsella voi olla yksi ja sama leikkikaveri. Meillä lapsi tapaa samaa kaveria, jonka vanhemmat etätöissä (me myös) ja jotka on tarpeeksi järkeviä olemaan muuten sosiaalisesti eristyneitä.
😂 pistäpä vielä linkki tuohon ohjeistukseen, ei ole kyllä valtionjohdon taholta ja sitä ei lasketa ohjeistukseksi jos teidän naapurin Aune kerran noin sanoi 😂
Miksipä ei.