Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähteet: yliopistoihin suunnitteilla lukukausimaksut vuodesta 2026

Vierailija
17.06.2023 |

Hallituksella huhutaan olevan salainen lisäpöytäkirja. Yliopistoihin suunitellaan jopa kymppitonnin vuosittaisia lukukausimaksuja!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oikeasti järkytti mua. PS:ltä odotettua, mutta jopa kokoomus..

Vierailija
2/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vielä julkistaa, ei kaikkea pahaa syö syötettyä kerrralla kansalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä yllättäisi. Onneksi olen oman yliopisto tutkintoni suorittanut.

Vierailija
4/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakkoon!!!!!

Vierailija
5/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ylläri? Kokoonushan möisi kaiken infran ulkomaille ja yksityistäisi yliopistot ja terveydenhuollon jotta haahkarahastot voisivat ostaa ne.

Vierailija
6/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kutita pers*ttä henkilökohtaisesti mutta jos olisin teini-ikäinen, niin kauhulla varmaan seuraisin tapahtumia.

Vierailija
7/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä saada se lähde tähän.

Vierailija
8/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ulkomaalaisille.

Vierailija
9/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tästä on yllättynyt? Tietenkin kokoomus haluaa helpottaa äänestäjiensä lasten tietä yliopistoon.

Lukukausimaksut rajaisivat köyhät ja osan keskiluokastakin yhteishaun ulkopuolelle, jolloin rikkaiden lapset kilpailisivat opiskelupaikoista vain keskenään jolloin sisäänpääsy olisi nykyistä helpompaa.

Vierailija
10/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa. Meillä on hyvät tulot ja varaa maksaa isotkin lukukausimaksut aikuisille lapsille sitten aikanaan. Kyllä näihin varmaan jotain stipendisysteemejä kehitellään köyhien lapsille

Vierailija
11/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tästä on yllättynyt? Tietenkin kokoomus haluaa helpottaa äänestäjiensä lasten tietä yliopistoon.

Lukukausimaksut rajaisivat köyhät ja osan keskiluokastakin yhteishaun ulkopuolelle, jolloin rikkaiden lapset kilpailisivat opiskelupaikoista vain keskenään jolloin sisäänpääsy olisi nykyistä helpompaa.

Höpöhöpö. Jatkossakin kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus päästä yliopistoon. Itse menin lääkärivanhempien lapsena jo 14-vuotiaana kesätöihin. Opiskelut voi ihan hyvin rahoittaa työllä

Vierailija
12/24 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia. Saadaan sentään jotain takas. Suomi on kouluttanut kehitysmaista tulevia ilmaiseksi. Ne sitten muuttavat pois ja käteen ei jää mitään muuta kuin lisää koulutettuja kilpailemaan työstä globaalilla markkinoilla.

Vierailija
13/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia. Saadaan sentään jotain takas. Suomi on kouluttanut kehitysmaista tulevia ilmaiseksi. Ne sitten muuttavat pois ja käteen ei jää mitään muuta kuin lisää koulutettuja kilpailemaan työstä globaalilla markkinoilla.

Ulkomailta tuleville kuuluukin olla lukukausimaksut. En minä ainakaan halua verojen menevän siihen, että hyväntekeväisyytenä koulutetaan muualta tulleita. Se nyt on aivan uskomaton ajatuskin. Väh. 10 000 e lukukausimaksut muualta tulijoille.

Vierailija
14/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeästi siellä sanotaan, että maksu peritään ulkomaalaisilta. Heille on myös oma kiintiönsä, mikä on aika mielenkiintoista. Tällä hetkellä Suomi kouluttaa käytännössä maksutta esim. kiinalaisia, joilla ei ole omassa maassa mahdollisuutta opiskeluun keskitason koulumenestyksen takia.

Vierailija
15/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ulkomaalaisille.

ETA-alueen ulkopuolelta tuleville.

Vierailija
16/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä.

Vierailija
17/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen näitä yliopiston 50+v. opiskelijoita, eläkeikä 65 v. Eihän tuossa ajassa ehdi edes kunnolla työllistyä alalle.

Vierailija
18/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä.

Lyö lyötyä! Köyhimmälle väestöosalle lisää monotusta!

Vierailija
19/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selkeästi siellä sanotaan, että maksu peritään ulkomaalaisilta. Heille on myös oma kiintiönsä, mikä on aika mielenkiintoista. Tällä hetkellä Suomi kouluttaa käytännössä maksutta esim. kiinalaisia, joilla ei ole omassa maassa mahdollisuutta opiskeluun keskitason koulumenestyksen takia.

Onhan tämä ihan hullua, sillä kiinalaiset vanhemmat maksavat mielellään esim. lastensa opiskelusta Englannissa. Haluavat lapsistaan kansainvälisiä. Ja kokevat opetuksen paremmaksi, kun se on maksullista ja mieluiten kallista sellaista.

Vierailija
20/24 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus nimen omaan on aina vastustanut köyhimpien koulutusta. Orjatyö on tavoite.