Onko muita joilla tulee jäämään rahaa enemmän koronakriisin aikana
Kommentit (30)
Säästyy, mutta aion laittaa kiertoon, käyttää paikallisia palveluja koko rahan edestä heti kun mahdollista.
Ei. Kaikki mitä tulee menee lainaan, lasten harrastusmaksuihin ja muihin pakollisiin menoihin kuten aina. Ja ruokaan. Nyt kun kaikki syövät vielä kotona ruokakustannukset ovat tavallista suuremmat. Pelottaa mahdollinen ruuan hinnan nousu tulevaisuudessa. T. Köyhä korkeasti koulutettu työssäkäyvä.
Ehkä tilapäisesti säästyy kun ei mene bensoihin ja tulee shoppailtua vähemmän. Mutta eiköhän kostaannu siinä kohtaa kun tämä poikkeustila loppuu. Sitten on rästissä shoppailuja ja varmaan tulee syötyä ulkona enemmän jne. Tähän päälle verojen yms ja hintojen korotukset, niin eiköhän äkkiä tasaannu
Kyllä on säästynyt aivan hirveästi. Ollaan kahden aikuisen talous ja normaalisti syödään ulkona 3-4 kertaa viikossa, järjestetään juhlia yms. Nyt ollaan kokkailtu kotona kahdestaan ja kauppaan menee vaan 150€ viikossa. Ennen koronaa saattoi mennä helposti sama summa yhteen dinneriin ravintolassa. Aloitin vielä just uudessa työssä, jossa nettopalkka nousi 500€. Olen ostellut osakkeita ja kasvattanut puskuria nyt kun ei muutakaan tekemistä oikein ole.
Kyllä ja kauhistuttaa, miten paljon olen aiemmin laittanut rahaa haisemaan. Nyt ei mene rahaa asumiskulujen yms lisäksi kuin ruokaan ja muihin päivittäistavaroihin sekä lääkkeisiin. Vaikka tilaankin kaiken kotiinkuljetuksella, säästö on merkittävä. Parasta koronakriisissä on, että tupakkaa ei saa kotiinkuljetuksella, joten nyt on 10. päivä savuttomana!!!!!
Joo, tuntuu että tulee käytyä lähinnä ruokakaupassa ostoslistan kanssa, mutta ei viitsi huvikseen pyöriä vaikka urheiluliikkeessä etsimässä uusia lenkkareita. Kävin viime viikolla paikallisessa isossa rautatavaraliikkeessä kylläkin ostamassa uuden tuulettimen vanhan hajonneen tilalle ja semmoisen muovisen kynnysmaton parvekkeen oven eteen.
Semmoiset liikkeet missä käteinen raha ei kelpaa ovat boikotissa. Joten rahaa tullee säästymään mm. senkin vuoksi että osa uusista musiikkijulkaisuista on siirtynyt hämärään tulevaisuuteen. Normaalisti kävisin syömässä jossain ravintolassa ehkä kerran parissa viikossa tai kerran kuukaudessa, mutta nyt nuokin rahat menevät kotona tehtyyn ruokaan.
Kyllä jää. Kiitos Korona ja veikkaus kun suljit peliautomaatit kaupoista, peliaddiktina oloni on mitä parhain toivottavasti pysyvät kiinni lopullisesti. Jäin työttömäksi elatusmaksut pieneni. Ei työmatkakuluja, ei kallista työruokailua jne...
Ravintoloissa juominen loppunut. Olen jo tottunut tähän yksinoloon ja työttömyyteen . Onkohan minussa erakon vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Semmoiset liikkeet missä käteinen raha ei kelpaa ovat boikotissa.
Minkä ihmeen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoiset liikkeet missä käteinen raha ei kelpaa ovat boikotissa.
Minkä ihmeen takia?
Minä pidän käteisestä rahasta ja se on semmoista arkipäivän budjetointia. Oma talouteni on muutenkin tukevasti plussan puolella.
Olin varma, että maaliskuu menee miinuksen puolelle, kun tonni meni auton huoltoon ja vakuutuksiin. Mutta sitten tuli korona ja saldo jäi plussan puolelle.