Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, miksi huudatte?

Vierailija
05.04.2020 |

Kun minusta tulee vanhempi, en huuda lapsille ikinä. Omat vanhempani huutavat paljon, itse toivoisin että asioista joista ollaan eri mieltä voitaisiin keskustella rauhallisesti ilman huutoa. Miksi huudatte?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse vanhempi, mutta tiedostan sen, että on helppo luvata etukäteen kaikenlaista ennen lapsia (vaikka nyt, että "En huuda lapsille'), mutta sitten kun ne lapset ovat saatu, niin lupaukset ja periaatteet lentävät helposti sinne roskakoriin.

Vierailija
2/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme vilkasta lasta, ja välillä on pakko huutaa, jotta he omalta huudoltaan kuulisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin noin. Sitten kun sanonut 10 kertaa nätisti ja ketään ei kiinnosta, niin sitten huudan ja alkaa tapahtumaan. Käytän sen sijasta joskus myös esimerkiksi kännykkäkieltoa, mutta lapset ottavat mieluummin sen huudon, ainakin vastaantulevan reaktion perusteella.

Vierailija
4/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan huutaa?

Vierailija
5/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse vanhempi, mutta tiedostan sen, että on helppo luvata etukäteen kaikenlaista ennen lapsia (vaikka nyt, että "En huuda lapsille'), mutta sitten kun ne lapset ovat saatu, niin lupaukset ja periaatteet lentävät helposti sinne roskakoriin.

Juuri näin. On helppo ennen tilannetta sanoa, miten toimia, mutta kun se toinen osapuoli ei korvansa lotkauta.

Vierailija
6/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan väsyneenä menee hermo. Minäkin olen vain ihminen.

Vierailija
7/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääasiallinen kommunikaatio on huutaminen, niin se on vahingollista. Kyllä vanhempi saa suuttua ja huutaa, mutta ei sen pitäisi tapahtua tarkoituksenmukaisesti. Joskus vaan ei riitä itsehillintä. Se, miten huutamisen jälkeen toimii, on tärkeää.

Minulle on huudettu ja itse vältän sitä viimeiseen asti, en ole tähän mennessä huutanut. Mutta luultavasti se päivä tulee joskus, ja siinäpä tulee.

Vierailija
8/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on helppo tapa luoda pelkoa ja alistaa omaan auktoriteettiin.

Vaikea tie on vaikeampi ja tasapainottavampi eli puhuminen, se on se miten me nähdään puhuessaa nuorille.

En voi kumminkaan olettaa että kaikille on vaikeata tietä tarjolla. Suomi on pueni yhteisöllinen maa jossa voi perhe asioita mennä juoruilijoiden piikkiin ja sellaisissa tilanteissa usein on vaikeaa olla korottamatta ääntä tai olla huutamatta mitä narsistit toivovat juoruilla.

Vierailija
9/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ole poika enkä vanhempi.

Vierailija
10/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan jos lapsi on tekemässä jotain vaarallista ja se pitää saada loppumaan heti eikä sekunnin päästä.

Kerran näin kun lapsi oli juoksemassa auton alle. Aikuiset jäätyivät totaalisesti, mutta isältä pääsi suusta jäätävä karjaisu EI ja siihen pysähtyi lapsi juuri ennen kuin oli jäämässä auton alle.

Se huuto ei ole vakavaa jos se ei ole jatkuvaa. Kannattaa aloittajankin miettiä sitä omaa vanhemmuutta realistisesti.

Vierailija
11/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen poika enkä vanhempi.

*olen*

Voi víttújen kevät tätä kommentti osiota kuin on hidas! Painaa kommentoi niin se ottaa linkkiä ihan mistä muusta painettavasta kohdasta, yhtä hidas kuin suomi24.

Vierailija
12/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huudan jos lapsi on tekemässä jotain vaarallista ja se pitää saada loppumaan heti eikä sekunnin päästä.

Kerran näin kun lapsi oli juoksemassa auton alle. Aikuiset jäätyivät totaalisesti, mutta isältä pääsi suusta jäätävä karjaisu EI ja siihen pysähtyi lapsi juuri ennen kuin oli jäämässä auton alle.

Se huuto ei ole vakavaa jos se ei ole jatkuvaa. Kannattaa aloittajankin miettiä sitä omaa vanhemmuutta realistisesti.

Tuo on näkemistä eikä huutamista.

Huutaminen on sellaista että ei olla nähtykkään ja auktorisoidaan jostain suuremmasta tai pienemmästä paskasta.

Vierailija
13/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on näkemistä eikä huutamista.

Huutaminen on jotain sellaista että ei olla nähtykkään ja auktorisoidaan jostain suuremmasta tai pienemmästä paskasta.

*huutaminen on jotain sellaista*

Vierailija
14/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä vähän että vanhempi ei saisi korottaa ääntä, ei saa kieltää, ei saa tarttua fyysisesti lapseen, ei saa sitä eikä tätä. Jos teet näin, lapsi vahingoittuu, kärsii, traumatisoituu jne. Lasta pitää suojella niin ettei tule naarmuakaan koskaan missään. Näin ollen metsässäkin pitää olla sitten hirmuvarovainen ettei vaan satu ja puuhun et saa sitten ikimaailmassa kiivetä muista se!! Eikä kalliolle!

Ihan höpöhöpöä. Traumaattista tapahtuu silloin kun lasta ei ole opetettu kohtaamaan elämän tosiasioita ja sietämään pettymyksiä. Kaikelta suojellaan, hyssytellään jne.

Lapselle saa huutaa, jos

-lapsi on juoksemassa auton alle tai muutoin tekemässä jotain oikeasti vaarallista

-lapsi ei usko niin sanotusti hyvällä

-muuta keinoa ei ole

Lapsesta saa tarttua kiinni, jos

-lapsi on vaaraksi itselle tai muille

-rupee temppuilemaan ja lapsi ei tule itse

Järjenkäyttöä tähän. Mennyt aivan älyttömyyksiin tämä homma. Ennen juu hakattiin lapsia, alistettiin, nöyryytettiin, ei tuettu eikä valvottu lainkaan. Nyt ollaan sitten toisessa ääripäässä. Missä on kultainen keskitie?

Vierailija
15/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi armotonta lapsetonta siskoa jotka on lastenkasvatuksen asiantuntijoita ja tietävät kaiken.

Sitten olen minä, vajavainen ihminen, joka oikeasti kasvatan lapsia. Myös väsyneenä, valvoneena, kuumeisena ja kipeänä 24/7.

Vanhempi on ihan hyvä vanhempi kun on riittävän hyvä. Armollisuutta, kiitos.

Vierailija
16/16 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa törmää vanhempiin, jotka huutavat ja komentavat lapsiaan koko ajan. Luulevat kai olevansa hyviäkin kasvattajia. Ehkä malli tulee omasta lapsuudestaan, mutta ikävältä kuulostaa ja pahalta tuntuu.

Ihan sääliksi käy pikkuinen, joka ei tee mitään pahaa ja äiti räksyttää ja uhkailee lastaan koko ajan.