Miksi krapulassa panettaa?
Join eilisillan aikana n. 1/3 pullon rommia. En edes varsinaisesti humaltunut. Nyt kyllä olo sellainen, ettei esim. auton rattiin tee mieli hypätä, vaikkei mitään veressä enää olekaan.
Mutta otsikon mukainen olo on kyllä taas. Onkohan tuota ihan tutkittu? Jotain tuolla on tekoa eilisillan viinan juomisen kanssa.
Kommentit (23)
Alkoholin vaikuttaa keskushermostoon ja ei tarvii paljoakaan juoda kun ei esim miehillä seiso enää kunnolla tai kovin pitkään. Alkoholi kun hiljalleen poistuu verestä, myrkytystila (jota känni on) menee ohi, niin keho tavallaan herää uudestaan henkiin ja tämä saa aikaan myös valtavan panetuspiikin, vaikka olo ei muuten kummoinen olisikaan.
Joo kyllä se vaikuttaa. Eilen hörpiskelin jaloviinaa alle puoli pulloa ja nyt aamusta kyllä teki mieli vetää lapaseen aivan käsittämättömän paljon. Onneksi sain taisteltua houkutusta vastaan. Muuten ois menny pilalle tuleva illan treeni.
Krapulassa keho luulee, että se tekee kuolemaa niin pitää äkkiä vielä kylvää siemenet ennenkuin delaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin vaikuttaa keskushermostoon ja ei tarvii paljoakaan juoda kun ei esim miehillä seiso enää kunnolla tai kovin pitkään. Alkoholi kun hiljalleen poistuu verestä, myrkytystila (jota känni on) menee ohi, niin keho tavallaan herää uudestaan henkiin ja tämä saa aikaan myös valtavan panetuspiikin, vaikka olo ei muuten kummoinen olisikaan.
Yksilöllisiä eroja on ja omasta kokemuksestani nuoruuden päiviltä muistan kuinka tukevassa jurrissa, kaatokännissä pystyi naimaan tuntikausia saamatta orgasmia.
Orgasmit olivat kyllä mahtavia siinä vaiheessa kun aamuyöstä laukesi.
Enää vanhempana ei homma onnistu :-)
alkoholisteilla ei elämässään hirveästi muuta olekaan kuin omia tarpeita tyydytettävänä. vaistojensa orjat.
Varmaan liittyy serotoniinien mataluuteen?
K: Mitä yhteistä on krapulapanolla ja Teräsmiehellä?
V: Kumpaakaan ei voita mikään!
Minäkin ryypiskelin eilen sen verran, että ihan humalaan jouduin. En saanut taisteltua vastaan, oli pakko tehdä tumppasta hanskaan ja aiiii että miten darrassa se onkin parasta. Sen jälkeen uni tuli kivasti ja nyt ei darrasta juuri enää tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tähän kiinnostaisi myös minua.
Elämäni nautinnollisia rakasteluita olen suorittanut koistisessa :-)
Veikkaisin, että hormoneilla on jotain tekemistä asian kanssa, ehkä myös alkoholin vaikutuksesta verenkiertoon ja ehkä yhtenä osasyynä estojen katoaminen viinanjuonnin jälkiseurauksena.
Missä on koistinen?
Tämä minä en ole koskaan ymmärtänyt. Ei todellakaan darrassa tee mieli ruvetä mitään hytkyttämään tai rytkyttämään, hyi saakeli. :D No, olenkin nainen niin ehkä se selittää.
Vierailija kirjoitti:
alkoholisteilla ei elämässään hirveästi muuta olekaan kuin omia tarpeita tyydytettävänä. vaistojensa orjat.
Me pidemmälle kehittyneet yksilöt olemme erkaantuneet luterilaisesta käsityksestä jossa kaikki nautintoa tuottava tuomitaan synniksi ja paheelliseksi.
Viinanjuonti kohtuudella, siitä nauttiminen ja vielä senkin jälkeen krapulapanosta nauttiminen ei varmastikaan kuulu repertuaariisi, mutta kokeile joskus, saatat yllättyä positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä minä en ole koskaan ymmärtänyt. Ei todellakaan darrassa tee mieli ruvetä mitään hytkyttämään tai rytkyttämään, hyi saakeli. :D No, olenkin nainen niin ehkä se selittää.
Naisena krapulapanetus on minullekin mysteeri. Ehkä en ole osannut juoda oikein.
Jostain luin, että alkoholi laskee testosteronitasoja ja krapulassa testotasot lähteet taas nousuun. Samalla kun testot nousee, alkaa panettaan. En kyllä tiiä onko tuo totta, mutta kuulostaa loogiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mua panettaa aina ihan sairaasti kevyessä darrassakin. Tai ei tarvitse edes olla darraa, riittää että edellisenä päivänä juo kaksi-kolme. Olen ajatellut, että liittyy jotenkin rentoutumiseen, eniten panettaa aamuisin muutenkin, kun mieli on virkeä ja kroppa levännyt. Harmi, että mies on tyyppiä silmät auki ja ylös samantien.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi yksilökohtaisia eroja löytyy. Itse olen tavannut monia naisia, joilla on krapulapanetus. Ja se, jos molemmilla on krapulapanetus päällä, niin onkin parasta ja nautinnollisinta seksiä mitä on! Harmi jos jotkut jäävät tästä iäkseen paitsi, ei nimittäin ole normaali seksi ollenkaan yhtä ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että hormoneilla on jotain tekemistä asian kanssa, ehkä myös alkoholin vaikutuksesta verenkiertoon ja ehkä yhtenä osasyynä estojen katoaminen viinanjuonnin jälkiseurauksena.
Missä on koistinen?
Päässä, kropassa ja joillakin genitaaleissa.
Minua ei paineta päänsäryssä, huonovointisena. Maailman ikävin asia on panna krapulassa.
lusiferin oppeja, taivaan porteilla teidät käännytetään.
Vierailija kirjoitti:
joo se sehän riippuu millainen krapula on kyseessä jos oksettaa ja ripulipaska lentää ni ei sillon kyllä tule ensimmäisenä panetus mieleen. mutta jos on sellainen perus pöhnä ni aikas useesti kyllä.