Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Desifioitteko ruokapakkaukset kotona?

Vierailija
05.04.2020 |

Näin joku suositti Ilta-Sanomien kommenttikentässä kauppareissun jälkeen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Suoraan kassista kaappiin. En desinfioi mitään muutakaan.

2/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan desinfioi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En desifioi, mutta putsaan pakkaukset.

Olen kyllä lukenut, että ei ole mitään todisteita, että tarttuisi elintarvikkeiden pinnoilta. Toisaalta olen lukenut paljon siitä, että tarttuu erilaisilta pinnoilta.

Joten itseäni helpottaa kovasti kun putsaan.

Vierailija
4/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En desinfioi mutta kun asun kerrostalossa. Ruokaostoskassit vien heti parvekkeelle. Sen jälkeen vaatteet suoraan pyykkikoneeseeseen, suihkuun ja uudet vaatteet päälle. Sen jälkeen tyhjennän ostokset.

Vierailija
5/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
6/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En desinfioi enkä pese. Minulla ei ole aineita siihen ja pahvipakkauksia on hankala pestä. Mulla ei ole edes niin paljon siivousliinoja, että ne riittäisivät viikon ostosten pyyhintään. Samalla rätillä pyyhkiessä siirtää pöpöt tuotteesta toiseen. Kyllä se korona tarttuu todennäköisemmin toisista ihmisistä siellä kaupassa. Noudatan varovaisuutta, mutta en voi alkaa hysteeriseksi. Olen vieläpä riskiryhmää munuaissairauteni takia.

Vierailija
7/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. Pahinta, mitä olen kuullut että joku pesee itsensä kloriitilla.

Vierailija
8/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mulla nyt sattuu olemaan desinfiointiliinoja edellisen työpaikan jäljiltä ja hyvin huono luotto muihin.

Vierailija
9/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Pesen kyllä kädet pakkauksiin koskemisen jälkeen.

Vierailija
10/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pumppaan tomaatit täyteen käsidesiä.

Vierailija
11/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En desinfioi mutta kun asun kerrostalossa. Ruokaostoskassit vien heti parvekkeelle. Sen jälkeen vaatteet suoraan pyykkikoneeseeseen, suihkuun ja uudet vaatteet päälle. Sen jälkeen tyhjennän ostokset.

0/5.

Vierailija
12/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen desinfioinut ja haen kuitenkin ruokani pienestä lähikaupasta. Mahdanko olla vähän hassu? Toisaalta olen ottanut asenteen että missä vain saattaa olla virusta. Ja poika kuuluu riskiryhmään. Eipä tuo hurja vaiva ole kerran pari viikossa.

Vierailija
13/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En desifioi, mutta putsaan pakkaukset.

Olen kyllä lukenut, että ei ole mitään todisteita, että tarttuisi elintarvikkeiden pinnoilta. Toisaalta olen lukenut paljon siitä, että tarttuu erilaisilta pinnoilta.

Joten itseäni helpottaa kovasti kun putsaan.

0/5.

Vierailija
14/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mulla nyt sattuu olemaan desinfiointiliinoja edellisen työpaikan jäljiltä ja hyvin huono luotto muihin.

0/5.

Vierailija
15/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Mitäs kysyt, jos ei vastaus kelpaa? Entinen kollega aivasteli kämmeniinsä ja teki potilaiden voileivät paljain käsin. Varmaan tekee edelleenkin.

Vierailija
16/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Mitäs kysyt, jos ei vastaus kelpaa? Entinen kollega aivasteli kämmeniinsä ja teki potilaiden voileivät paljain käsin. Varmaan tekee edelleenkin.

_Minä_ en kysynyt. Reagoin hömelöihin vastauksiin.

Vierailija
17/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Ja _minä_ vastasin, kun kysyttiin. Epäluottamus on peräisin noilta ajoilta. Jos ammattilainen tekee noin, peruspena tekee todennäköisemmin. Yäk.

Vierailija
18/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Ja _minä_ vastasin, kun kysyttiin. Epäluottamus on peräisin noilta ajoilta. Jos ammattilainen tekee noin, peruspena tekee todennäköisemmin. Yäk.

Kenen pitäis noista asioista edes välittää? Hysteerikko!

Vierailija
19/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Mä välitän, sekä itse että puoliso ollaan riskiryhmää. 

Vierailija
20/29 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Mä välitän, sekä itse että puoliso ollaan riskiryhmää. 

Lisään vielä, että tämä on helpompaa, kuin jatkuvasti muistuttaa sitä toista käsienpesusta joka kerta ennen ruoanlaittoa/syömistä. Ulkoa tullessa ja vessan jälkeen pesee automaattisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi