Miten kertoa miehelle, että haluan asua eri asunnoissa?
Rakastan miestä, mutta haluan asua yksin ja jatkaa liittoa eri asunnoissa. Miehessä ei ole vikaa, mutta itsellä koko ajan loppuun palanut olo kun joutuu elämään toisen ihmisen kanssa (olen erittäin introvertti) vaikka tätä rakastankin. Kuinka kertoa miehelle nätisti, että haluan muuttaa erilleen? Miten itse haluaisitte kuulla kumppaniltanne tällaisen asian?
Kommentit (26)
Entä jos asuisitte naapureina niin kuin Halonen ja Arajärvi aikanaan?
Pitää puhua suoraan. Voi olla, että mies ottaa asian hyvin ja näkee itsekin erilleen muutossa hyviä puolia.
Toinen vaihtoehto on, että tarpeesi asua erillään tuo esiin sen, että haluatte parisuhteelta eri asioita. Jos kumpikaan ei lopulta sopeudu, edessä on ero.
Itsekin olen introvertti ja vietänkin kotona paljon aikaa yksin. Mies ymmärtää ja hyväksyy tilantarpeeni, se ei ole muodostunut ongelmaksi. En kuitenkaan itse ikinä haluaisi avioliittoa tai parisuhdetta, jossa asuisimme erillään. Minulle on tosi tärkeää meidän oma maailma, perhe ja tiimi, jossa jaetaan muun muassa talous ja elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos asuisitte naapureina niin kuin Halonen ja Arajärvi aikanaan?
Jes. Söpöä pikku paritaloa vaan hankkimaan.
Kuten joku jo ehdotti, muuttakaa isompaan asuntoon, jossa sinulla on oma rauhallinen huone.
Jos et ole aiemmin puhunut ongelmasta vakavasti, mies saattaa ajatella, että olet kallistumassa eroon, mutta teet sen vähä vähältä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tuttavilla oli tuo tilanne. He muuttivat erilleen. Ero tuli puolessa vuodessa.
Toimii varmasti monilla. Itse en ehkä osaisi nauttia omasta ajasta jos se pitää aikatauluttaa. En ole ap.