Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaduttaa. Ostettiin kallis kerrostalo-kolmio Helsingistä, kun harkinnassa oli myös omakotitalo Kirkkonummelta

Vierailija
04.04.2020 |

Seinät kaatuu päälle. Haluan omaan pihaan. Kuopsutella maata ja kasvattaa omaa ruokaa.

Tämän piti olla se fiksu valinta. Koko kaupunki olohuoneena. Ja todellisuus tämä. Helsingissä kaikki palvelut suljettu. Ihan sama vaikka asuisi maalla, siellä olisi ainakin tilaa!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkää veistä haavassa ja kertokaa, mitä olette tehneet maaseudulla omalla pihamaalla?

-ap

Vierailija
2/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma piha, mutta täällä kotona pääasiassa kokötän. Lenkkeilen siis kyllä lähimaastossa mutta kaikki pihatyöt tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huono trolliavaus mutta täällähän ei älypäitä kauheasti ole...

Vierailija
4/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se korona loputtomiin kestä. Ehdit nauttia palveluista vielä myöhemmin.

Vierailija
5/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ennen ostamista halunnut omaan pihaan ,kasvattaa omaa ruokaa jne...

Vierailija
6/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain positiivista kaupunki-asumisesta hakee, niin itse olen ajatellut, että kivempi korona-aikaan on olla kauppojen ja noutoruokaravintoloiden lähellä.

Vierailija
7/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntäkää veistä haavassa ja kertokaa, mitä olette tehneet maaseudulla omalla pihamaalla?

-ap

Aamuyö meni pannuhuoneessa. Pannussa taas jotain vikaa. Korjaaja tuli ja lasku oli 480 e. Siihen vielä uusi pannu pian, muutaman tuhatta.

Kattoremonnti juuri tehty, rännejä pyyhittävä vielä huomenna. 20 000 e mene tähän reippaan. Sen jälkeen on luvassa ikkunoiden uusiminen, n 15 000 e.

Älä ikinä osta omakotitaloa.

Vierailija
8/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksoitte siitä?

Vierailija
9/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Aamuyö meni pannuhuoneessa. Pannussa taas jotain vikaa. Korjaaja tuli ja lasku oli 480 e. Siihen vielä uusi pannu pian, muutaman tuhatta.

Kattoremonnti juuri tehty, rännejä pyyhittävä vielä huomenna. 20 000 e mene tähän reippaan. Sen jälkeen on luvassa ikkunoiden uusiminen, n 15 000 e.

Siis tähän remppaan, ei reippaan.

Vierailija
10/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itse tykkään normaalisti asua kaupungissa kerrostalossa, mutta tällaisessa tilanteessa kyllä tajuaa, kuinka ihana omakotitalo ja oma piha olisi.

Vierailija
11/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain positiivista kaupunki-asumisesta hakee, niin itse olen ajatellut, että kivempi korona-aikaan on olla kauppojen ja noutoruokaravintoloiden lähellä.

Joista ruokansa hakevat ne muutkin 10 000 alueella elävää ja virus sen kun jatkaa leviämistään.

Kainuuseenkin toitte koronan Snadilaiset, eikö hävetä?

Vierailija
12/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mieluuminkin niin, että älä osta vanhaa paskaa, kuten sinä teit ja nyt sitten maksat remonteissa kun et alunperin ostanut ehjää.

Mitäs läksit.

Vierailija
13/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta siirtolamökki. En kyllä neuvoisi ostamaan omakotitaloa. Jos todella nautit puutarhatöitä niin saat varautua siihen että laihdut kesällä, keväällä ja syksyllä 45 kiloiseksi. Töitä on niin paljon, olen kotirouvana ja puutarhatöihin menee talvea lukuunottamatta 6-9 h.

Kastelen kukat vesikannulla, teen kaikki pienet korjaukset itse. Kasvatan noin 12 kukkalajiketta, pidän siistiä orapihlaja-aitaa(todella helvetillistä leikkaaminen). Pihalla on 4 tammea, 3 vaahteraa, riippujalavia 4, tuijia muistaakseni 8, 2 kuusta ja 4 koivua. Omenapuista luovuin viime vuonna. Lokakuu on suoraan helvetistä kun raahaan mustissa jätesäkeissä tammenterhoja mökin kompostiin. Haravointi kestää noin viisi viikkoa.

Vierailija
14/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRKKONUMMI PÄIVÄT PITKÄT ÄIJÄT MIL ON LÄTSÄT PÄÄS

Vierailija
15/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Meinaatko, ettei kerrostaloja koskaan remontoida? Silloin maksaa myös toisten osuudesta.

Vierailija
16/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mieluuminkin niin, että älä osta vanhaa paskaa, kuten sinä teit ja nyt sitten maksat remonteissa kun et alunperin ostanut ehjää.

Mitäs läksit.

Olen taloni rakentanut vuonna 1996. Kyllähän sitä pitää huoltaa, eiväthän talot ole minkään arvoisia ilman remonttia. Yhden talon olen vielä ajatellut rakentaa.

Vierailija
17/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta siirtolamökki. En kyllä neuvoisi ostamaan omakotitaloa. Jos todella nautit puutarhatöitä niin saat varautua siihen että laihdut kesällä, keväällä ja syksyllä 45 kiloiseksi. Töitä on niin paljon, olen kotirouvana ja puutarhatöihin menee talvea lukuunottamatta 6-9 h.

Kastelen kukat vesikannulla, teen kaikki pienet korjaukset itse. Kasvatan noin 12 kukkalajiketta, pidän siistiä orapihlaja-aitaa(todella helvetillistä leikkaaminen). Pihalla on 4 tammea, 3 vaahteraa, riippujalavia 4, tuijia muistaakseni 8, 2 kuusta ja 4 koivua. Omenapuista luovuin viime vuonna. Lokakuu on suoraan helvetistä kun raahaan mustissa jätesäkeissä tammenterhoja mökin kompostiin. Haravointi kestää noin viisi viikkoa.

Meillä taas ei ole kuin nurmikon leikkuu kerran kuukaudessa, ottaa parisen tunti.

Miksi valitat täällä puutarhatöistä, jos kerran on pakko kasvattaa sataa eri kasvia, jotka tarvitsevat päivittäistä hoitoa?

-Oletko joku id1ooti vai mikä?

Vierailija
18/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se okt tässä tilanteessa parempi. Mutta muuten kaupunki ehdottomasti. Hieman samassa tilanteessa kuin ap - pari vuotta sitten olisi ollut hyvä mahdollisuus muuttaa maalle, mutta päätin jäädä kaupunkiin vuokralle. Olen ympäristön kannalta tehnyt oikein, matkustanut junalla lähikaupunkeihin ja omassa kaupungissa bussilla. Harmittaa, että omat sinänsä hyvät valinnat ovat pelkkää miinusta tässä tilanteessa.

Vierailija
19/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Meinaatko, ettei kerrostaloja koskaan remontoida? Silloin maksaa myös toisten osuudesta.

Minulla on sekä kerrostaloasunto että omakotitalo. Kyllä kerrostalorempat on helpompia kuin omakotitalojen huoltaminen. Kerrostaloasuntoni on onneksi niin uusi että reppuja ei lähiaikoina tule. Ja niitä ei tarvitse itse järjestää.

Vierailija
20/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas ei ole kuin nurmikon leikkuu kerran kuukaudessa, ottaa parisen tunti.

Miksi valitat täällä puutarhatöistä, jos kerran on pakko kasvattaa sataa eri kasvia, jotka tarvitsevat päivittäistä hoitoa?

-Oletko joku id1ooti vai mikä?

Omakotialueella on kova kilpailu siitä kenellä on hienoin piha.