THL: TAUTIHUIPPU ON TOUKO-KESÄKUUSSA. "Nyt ollaan vasta alussa."
https://yle.fi/uutiset/3-11292696
Hiljaiseksi vetää. Nauttikaa vielä kun voitte - toukokuussa alkaa helvetti.
Joidenkin arvioiden mukaan Suomessa kuolee silloin yli 100 ihmistä päivässä covid-19-taudin takia. :(
Kommentit (244)
Itse on ollut nyt lomautettuna 1.4 alkaen. Lomautus on toistaiseksi. Ja lomautus on vain ja ainoastaan koronan takia. Jos tautipiikki meneekin nyt kesäkuulle ja alkaa siitä vasta silloin laskemaan, niin oma lomautus kestää silloin varmasti ainakin heinäkuulle. Ja se tarkoittaa sitä, että minulla ei ole työpaikkaa / firmaa mihin palata. Ja näin tulee olemaan kymmenillä tuhansilla muillakin..
Vierailija kirjoitti:
Sitten on mummoja jotka seisahtuvat pareittain eri puolelle katua ja siitä välistä on sitten niitten läpättäessä vaan mentävä.
Ei siitä kylläkään ole mikään pakko mennä. Jäät siihen odottamaan, että tajuavat väistyä, tai avaat suusi ja käsket väistymään, tai alat yskimään ja toivot että pelästyvät.
Luulen, että ebidemia/bandemia taittuu tästä yllättävänkin nopeasti, jo kuukauden sisällä tippuu sairastuneiden määrä yhteen päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ebidemia/bandemia taittuu tästä yllättävänkin nopeasti, jo kuukauden sisällä tippuu sairastuneiden määrä yhteen päivässä.
Opettele nyt ensin edes kirjoittamaan sanat oikein, ennekuin luulet olemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset noudattavat rajoituksia, saadaan tartuttavuusluku alle 1, jolloin viruksen leviäminen hidastuu radikaalisti. Suomessa on kuitenkin hyvä tilanne, moniin muihin maihin verrattuna.
Mua huolestuttaa nuo ulkona hilluvat lapsi- ja teinilaumat. Aikuiset ovat kiltisti sisätiloissa, miksi? Lapset ova yleensä näitä oireettomia viruksen kantajia. Luultavasti moni näistä hoivakotien henkilökunnan ja asukkaiden tartunnoista on peräisin lapsilta.
Joo, ja baarit meni vasta eilen kiinni. Siellä ne " järkevät" aikuiset istuivat kiinni toisissaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa ihmiset eivät ota karanteenia tosissaan vaan hypitään edelleen kuin pupujussikat pensaasta toiseen? Niin kauan hypitään kunnes kettu sitten saa kiinni ( Tässä kohtaa korona).
Josko niillä on parempaa tietoa taudin todellisesta vakavuudesta, semmoista mitä ei voida kertoa lehdissä kaikille. Viikko sitten tiesivät lähteä mökille Uudeltamaalta kunhan ensin rynnivät kaikki marketit puolityhjiksi, tosin samanlaista koronapelotonta hamstrausta ilmeisesti ollut vallalla myös nyt, jotta olisiko sitten tulossa taas jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele nyt ensin edes kirjoittamaan sanat oikein, ennekuin luulet olemattomia.
Kirjoitin ne täysin tahalteni väärin. Ja kyllä tuo tauti taittuu nopeahkostikin. Mukavampi ajatella niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huolestuttaa nuo ulkona hilluvat lapsi- ja teinilaumat. Aikuiset ovat kiltisti sisätiloissa, miksi? Lapset ova yleensä näitä oireettomia viruksen kantajia. Luultavasti moni näistä hoivakotien henkilökunnan ja asukkaiden tartunnoista on peräisin lapsilta.
Tämä. Samoin pienemmät lapset käy pimpottelemassa ovia. En ymmärrä, miten vanhemmat edes päästää. Eikö kotona ole pelisääntöjä? Tai no, ei ole aiemmin ollut monen muunkaan asian suhteen, niin miksikö nyt sitten tosiaan.
Pitkittyyhän se tauti, kun pitää olla eristyksissä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Samoin pienemmät lapset käy pimpottelemassa ovia. En ymmärrä, miten vanhemmat edes päästää. Eikö kotona ole pelisääntöjä? Tai no, ei ole aiemmin ollut monen muunkaan asian suhteen, niin miksikö nyt sitten tosiaan.
Mitä noita naapurin vanhuksia olen katsonut niin ihan samat kuviot noilla jatkuu kuin ennenkin ns. "eristystä" eli menee ja tulee samaan tyyliin vierailuille kavereilleen tai asioilleen kaupungille ja sukulaisensa ja kaverinsa naapureista ravaa säännöllisesti kylässä. Tosi eristystä. Jos tohon yhtiön mummopopulaatioon iskee tauti niin hetken päästä se on noilla kaikilla plus kaikkien perheillä kun ei nuo malta pysyä toisistaan erossa tai muuttaa mitään.
Voi tietty olla ettei nuo ota tätä tosissaan kun sairastuminen on aika harvinaista edelleen, eli sairastuneita on ehkä 10 000 eli 2 tuhannesta suomalaisesta (jos 50 000 niin yksi sadasta eli aika harvaa silti)
Vaikka korona olisikin samaa tasoa influenssan kanssa niin huolestuttavan siitä tekee, että se on niin tarttuva. Influenssakin on vakava sairaus, tuntui että kuolee, mutta olen sairastanut sen kerran 50 vuoden ikävuoteni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on mummoja jotka seisahtuvat pareittain eri puolelle katua ja siitä välistä on sitten niitten läpättäessä vaan mentävä.
Vaihdan kadun toiselle puolelle hyvissä ajoin etten saa koronaa.
Lue uutinen tarkemmin, ap. Ei siinä mistään ruumiskasoista puhuta.
Tinttaliina kirjoitti:
En usko koko paskaan enkä vietä aikaani kotona. Myös lapseni kulkevat. Sairasta ajaa valtio konkurssiin muutaman vanhan ihmisen takia jotka muutenki kuolisivat lähivuosina. Tässä tuhotaan lasten ja nuorten tulevaisuus..kuinka lapset voivat vietettyään esim 3-5kk kotona ilman koulua/pvkotia? Eipä kiinnosta asiantuntijoita miten perheet jaksavat. Ja minä myönnän,en jaksa
Tyypillinen psykopaatti narsistin puheenvuoro, minä, minä, minä...lastesi tulevaisuus oli tuhottu jo ennen epidemiaa ja se epidemia olit sinä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä kylläkään ole mikään pakko mennä. Jäät siihen odottamaan, että tajuavat väistyä, tai avaat suusi ja käsket väistymään, tai alat yskimään ja toivot että pelästyvät.
nla
On kiireessä mentävä vaan, jäin odottamaan ja ne vaan tuijottivat. Nauroivat vielä perään että kaikenlaista sitä on kun pelätään jo ihmisiä .(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kadun toiselle puolelle hyvissä ajoin etten saa koronaa.
Kadun molemmila puolilla on se mummo niin minne väistät?
Vierailija kirjoitti:
Tinttaliina kirjoitti:
En usko koko paskaan enkä vietä aikaani kotona. Myös lapseni kulkevat. Sairasta ajaa valtio konkurssiin muutaman vanhan ihmisen takia jotka muutenki kuolisivat lähivuosina. Tässä tuhotaan lasten ja nuorten tulevaisuus..kuinka lapset voivat vietettyään esim 3-5kk kotona ilman koulua/pvkotia? Eipä kiinnosta asiantuntijoita miten perheet jaksavat. Ja minä myönnän,en jaksa
Täytyy olla samaa mieltä, että on järki hävinnyt päättäjiltä ja herra ties löytyykö enää ikinä. Kyllä me se 1000 vanhusta ja muutama nuorempi voidaan tästä ottaa takkiin niin kuin kaikkina muinakin vuosina. Rasittavaa katsoa kun asiantuntijoiltakin on järki hävinnyt ja valuneet median luomaan psykoosiin. No hoidetaan homma niin että leikataan vanhusten hoito sitten nollille seuraavina vuosina. Pelastakoon he meidät.
Onneksi olet täällä vain surkea ruikuttaja meidän muiden joukossa ja hallitus vastuussa Suomen tulevaisuudesta. Siinä vaiheessa kun yksikin sinun kaltaisesi pääsee päättämään Suomen asioista, on korona epidemia pientä siihen tuhoon verrattuna mitä kaltaisesi yksilöt saisivat aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Thl voisi olla hiljaa siihen saakka, kun on jotain faktaa kerrottavanaan.
Ärsyttää nämä arpomisluonteiset tiedotteet, tänään näin ja huomenna taas jotenkin toisin.
Mitäs sanotte thl län tyypit siitä, että Kiinassa on testattu joukkio ulkomailta palainneita ihmisiä ja heidän joukostaan löytyi 166 koronapositiivista, joista 130 oli täysin oireettomia.
Sehän kertoisi siitä, että tämä korona on kiertänyt jo huomattavasti arvioitua pidempään maapallolla, hyvin moni on sen jo sairastanut tietämättään ja laumasuojaakin alkaa jo olemaan.
Onko nämä karanteenit, maakunnan rajan sulkemiset ja muut taloutta syövät jutut sittenkin ylimitoitettuja. Onko hengityssuojaimet edelleen tarpeettomia, vai määrätäänkö ne ehkä jopa pakollisiksi?
Päättäkää jo prkl!
Mene vaikka nuolemaan lähikaupan vessanpyttyä, jos on jäänyt epäselväksi tilanne.
Siis eikö tosiaan jotkut vanhemmat anna yhtään lasten ulkoilla? Meinaatteko tosiaan pitää yli kuukauden lapset neljän sisällä.Ei raitista ilmaa ,eikä yhtään liikuntaa ei sekään nyt ole hyväksi kasvavalle lapselle.