Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥SYYSystävat PERJANTAIHIN♥

30.06.2006 |

Pino pystyyn!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli:Mä oon miettiny kans sitä robottii,mies ei kyllä usko sen tehoon,mut jos sä testaat eka ja kerrot että toimiiko ;-)

Kävelystä:Typy ei tietenkää missää vierellä kävele vaa sinkoo samantien kilometrin päähän!Yleensä istuu rattaissa,reissut aika pikasia mut Tukholmas oli pakko laskee välilä kävelee..mä puristin kädestä ja typy rempo..lopulta usko et irti en päästä ja vaihtoehot on käsikädessä tai rattaissa!PAkko olla kyl kaks aikuista et toinen vie rattaat...

Käytii vika rota käynti ja sielt sai pienen lahjakassin jossa mm.hammasharja-typy siitä ihan onnessaa,pesis hampaat monta kertaa päivässä!

kohta kaupungille,voi ku löytäsin jotain kivaa...

jatu

Vierailija
22/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisia kokemuksia ei ole siivousrobotista, mutta tuttavalla on sellainen. Hän on varsin pedantti tyyppi siivouksen suhteen ja hän on laitteeseen tyytyväinen. Mutta muistelen vaan, että heidän laitteensa hinta oli paljon kovempi kuin tuo 35 ¿.

Siivojan hinnasta taisi olla joskus puhetta. Meillä siivooja maksa 24,90 tunti ja siitä jää verohelpotuksen jälkeen maksettavaksi 10 (omavastuu 100). Vähennyksen voi ilmoittaa myös etukäteen verottajalle ja se huomioidaan suoraan vero%. Tai sitten kotitalousvähennykseen oikeuttavat ostot ilmoitettaan veroilmoituksessa ja rahat tulevat viiveellä. Nyt siivooja ei käy (on lomalla), mutta täytyy sanoa, että varmasti jatketaan syksyllä. Nyt kun neliöitä on ennemmän, niin merkitys kasvaa.

Ja taas ulos.

PL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan taas, pikaisesti siivouksen keskeltä.

Huomenna on tulossa Lillin kummit kylään, ja heillä nuorimmainen on allerginen maidolle ja munalle. Ajatuksena olisi paistaa illemmalla lettuja muurikkapannulla, olisiko kellään teistä ihanista syysmammoista antaa maidotonta ja munatonta lettuohjetta? Tai neuvoa että mistä kannattaisi etsiä?

Kiitos lettuohjeesta jo etukäteen!

Lillin hoitoonmenokuviot on vähän muuttuneet. Kaverini, jonka töihinmenoon olen osittain sekaantunut (esittelin hänet ja työnantajan toisilleen ensin itse kieltäydyttyäni paikasta) oli kovin ahdistunut siitä, että tyttönsä " joutuisi" päiväkotiin. Ollaan sitten sumplittu siihen malliin, että hänen tyttönsä saisi Lillille osoitetun pph-paikan ja Lilli menisi päiväkotiin. Alun perinhän hain Lillille paikkaa ensisijaisesti päiväkotiin, ja jotenkin kyllä mieluummin vienkin päiväkotiin. Onhan se Lillille jo miljöönä tuttu kun veljeä ollaan siellä kuljetettu, ja Lilli on niin rauhallinen ja reipas tyttö, että uskon hänen viihtyvän tarhassa hienosti.

En siis liity hoitoonviemistä kipuilevien joukkoon, vaan ihan hyvillä mielin vien Lilliä hoitoon. Onhan siihen vielä yli kuukausi aikaakin. Enemmän hermostuttaa oma töihinmeno... Mutta siitä enemmän OPPI-piirissä, vaikkakin vasta vähän myöhemmin.

Alennusmyynneissä pitäisi käydä. Kummankin pojan kummitädit viettävät häitä elokuussa, toinen Espoossa ja toinen Kalajoella. Milon kaksi ja puoli vuotta sitten hankittu tumma puku mahtuu Karelle, mutta Milolle pitäisi ostaa uusi. Vai onko tumma puku kauhean lämmin elokuussa? Pitäisikö ostaa kummallekin jotkut kesäisemmät juhlavaatteet? Toisaalta sekin tuntuu hölmöltä kun toiselle on ihan hyvä puku olemassa.

Kommentteja?

Milolle pitäisi myös hankkia sortseja, t-paitoja, kalsareita, ja lenkkarit ja sandaalit - poika on kuluttanut puhki jo kahdet lenkkarit tänä kesänä! Betoniset kengätkö sille pitäisi hankkia??! Itselle en viitsi ostaa mitään, näillä mitoilla ( . ) :-( Hitsit kun en saa itseäni niskasta kiinni ja aloitettua laihdutusta uudelleen! Imetyksen lopettaminen varmaan auttaisi asiaa, mutta en halua. En! Ympäristön painostuksesta huolimatta.

Nyt on pakko jatkaa siivoamista...

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
24/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa sen verran BÖÖÖÖ, että onnittelen Teaa ihanasta uutisesta! Siis lämpimät onnittelut =) Ja tsemppiä viimemetreillä oleville Kukkuulle ja T@hdelle!!

-frodo rv. 30+3 ja tyttö 1v 9kk-

Vierailija
25/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teukalle riemuisat onnitteluhalit!!!! Kipii! =)

Ankkis: Mukavalta kuulosti lomanne. Kiitos kuvista. Lettuohjeista oli tässä menneinä viikkoina juttua pinoissa. Itse laitoin ainakin pari ohjetta. Valitettavasti nyt en ehdi sitä pinoa etsiä ja noita ohjeita kaivaa. Ayppan vinkin kuitenkin muistan: munan voi korvata kivennäisvedellä. Ehkä huomenna aamulla ehdin paremmin auttaa. Anteeksi tämä hoppuni. Haleja!

Smuik! Aurinkoa kaikille!

-Mimmuli

Vierailija
26/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista! Kylläpä sydäntä lämmitti lukea niitä. Ihan epätodellinen olo vielä itsellä, ja onhan tämä vielä niin kovin varhaista H4+6 peräti... Täytyy vain toivoa, että kaikki on ja jatkuukin hyvin.

Mies lähti kaverille grillaamaan. Perinteinen kuvio: mies on vaikeena hetken ja sitten kertoo että häntä pyydettiin grillaamaan. Mun eka reaktio on " voi ei" , kun mies kumminkin palaa kotiin joskus yöllä vasta ja itse nukun siksi huonosti ja huomenna meen päivystämään. Mies sanoo ymmärtävänsä, mutta menee sohvannurkkaan mököttämään (kuulemma ajattelemaan). Totean, etten jaksa katsella sellaista naamaa loppuiltaa ja lopulta komennan miehen lähtemään :D Tuli siinä lausuttua muutama totuus puolin ja toisin, kummasti puhdisti ilmaa.

Syömistä: meillä on aika vapaa linja herkkujen suhteen, jos itse syödään niin Vennakin saa. Mutta ehdottomasti vanhemmat päättävät tämän asian. Kyllä muakin ärsyttää suuresti, jos joku tuputtaa Vennalle pullaa just ennen ruoka-aikaa. Meidän äiti on onneksi jo uskonut, että antaa sitten ruuan jälkeen vasta herkut jos ihan väkisin haluaa antaa. Enkä muille lapsille uskalla tarjota, ellen tiedä että on " sallittua" .

Ja syömistavoista: täällä on sellaista vauva-vaihetta, että Venna syö käsin. Samalla kertoo olevansa sottapytty ja nauraa päälle. Ollaan vaan tyynesti todettu, ettei isot tytöt syö käsin, mutta annettu syödä miten syö. Erikseen huomioidaan sitten, jos tarttuukin kesken kaiken taas lusikkaansa, että osaathan sinä syödä kuin isot. Oon järkeillyt, että tuskinpa tuo enää kouluiässä käsin syö... Lämpimillä ruuilla lähinnä sotkee tuolla lailla, jogurtit yms syö ihan hienosti.

Oon myös järkeillyt, että vaipoistakin saatetaan päästä sinne kouluikään mennessä - ei minkäänlaista merkkiäkään mistään pottakypsyydestä! Välillä yritetään " otolliseen kakka-aikaan" , muttei tulosta oo näkynyt. Ilman vaippaa jos on, niin pissiä lorottelee pitkin ja poikin ilman mitään ennakkovaroituksia.

Meilläkin on selvillä jo päiväkotiryhmä " Peukaloiset" . Liikkistä! Hoito alkaa nopealla pehmeällä laskulla 7.-11.8. ja koulujen alettua täysillä. Mummo hoitaa 1-2 pvää viikossa, mutta ihan kokopäiväpaikka otettiin. Tutustumaan mennään vasta elokuussa, muuten näen jotain päiväkotiunia koko kesän. Sen verran reipas Venna on tuolla lasten kanssa leikkiessään, etten kovin huolissani ole. Lisäksi Venna on tottunut tähän vaihtuvaan isä/äiti/hoitotäti-hoitoon tänä vuonna, ja sekin on mennyt ihan mainiosti. Ja auttaahan tuo puhekin, kun puhuu jo ihan täysin sijapäätteitä myöten. " äiti tulee ja isikin tulee" " ensin syödään ja sitten mennään pesemään hampaat" .

Huomenna tosiaan töitä ilta, sitten vielä ensi viikko päivätöitä ja aah, loma! Keskiviikkona vanhempani VIHDOIN muuttavat Espooseen, kyllä sitä on odotettu. Nyt onkin kivoja uutisia heille " tuparilahjana" , ei vielä kotiväelle kerrottu.

Ankkikselle kiitos kivoista lomakuvista!

Hilulle halauksia, onkohan netti nyt käytössä ollenkaan?

Kukkuulle oikein hyvää loppuodotusta - kuulostat minulta loppuaikoina. Synnytystä edeltävänä päivänä pesin kylppärin, leivoin kolme pellillistä pullaa, kävin miehen kanssa leffassa ja ravintolassa. Vähemmälläkin hosumisella ois ehkä käynnistynyt ;)

T@hdelle myös hyviä loppumetrejä - katsotaanpa miten käy vierailumme - näillä näkymin ajetaan teidän ohi 12.7.

Enkelille vähempiä kipuiluja!

Lempolle onnea työpaikasta - tosi myöhässä, mutta oon missannut ihan kokonaan sen pinon jossa tästä on kerrottu. Tai sitten mulla on dementia.

Maija, kiva kun kävit! Aika hulppeat tilukset ystävillänne!

Nyt tv:n orjaksi ja pian nukkumaan, väsyttelee jo kun heräsin niin aikaisin testailemaan...

- tea -

Vierailija
27/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Aavis, ilman nettiä.

Toivottavasti saamme Aaviksen pian taas palstavahvuuteen. :-)

Vierailija
28/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava kaupunkireissu. Paljoa en löytänyt ja alankin uskoa, että suurin osa alennusmyynneistä on aika " huijausta" . Tavaraa on tilattu halvemmalla ja laitettu hintalappuun kalliimpi hinta ja siitä alennus. Lopputuloksena huonompaa laatua normaalia laatua edullisemmin. Mutta eihän se aina näin ole, toki kunnon tuotteitakin myydään hyvällä alennuksella. Ostin tytöille muutaman paidan ja itselleni neuletakin. Treffasin myös Jatun ja Enkelin kanssa mikä piristi ostosreissua tosi paljon! Kiitos teille siitä!

Mies on nyt lomalla. Viikonloppu ollaan kotosalla. Huomenna mies lähtee maastopyöräilemään ja sunnuntaina kyläillään kavereilla. Ihan mukavaa ohjelmaa eikä liikaa hössötystä. Huomenna aion illalla tehdä kylmän herkkukalalautasen meille. Silliä, graavilohta (jonka tänään laitoin graavautumaan) ja siianmätiä. Seuraksi uusia perunoita, paahtoleipää, sipulia ja smetanaa. Juomaksi valkoviiniä. Loma kunniaan:) Herkut kehiin:)

Tea, minäkin ihan vasta mietin, että mitenhän teidän yritys sujuu, joten siksikin oli niin iloinen olo teidän puolesta! Tulipa POSITIIVISTA käyttöä Tallinnan testeille:) Etkö sieltä niitä ostanut varastoon?

Nyt lähden kastelemaan kukkia ulos...

T: Ynis

Vierailija
29/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä raskausoireita on ollut ilmassa, myönnettäköön. Pesäilyvimmaa, siivoamista, kiukkua, vähäunisuutta, surffailua. Olenkohan raskaana, eh eh?

Lopunajoilta tuntuu, mutta kai se tässä vaiheessa saakin tuntua. Kaveri arvioitsi mahaa ja huomioi huulia. Totesi, että alhaalla on, maha ja että ylähuulessa on valkoinen viiva, joka kuulemma on merkki. Viisi päivää max. Niinpä niin. Meinasin ryhtyä sormustestiinkin samaan syssyyn sukupuolen selvittämiseksi. Sehän nimittäin on erehtymätön. En vain löytänyt riittävän pitkää hiusta kokeelle.

Remonttihuoneessa on lautalattia. Meinattiin laittaa se punaiseksi, tuosta noin vain. Aika hulvattoman hauska idea. Oma tupa oma lupa, nimittäin. Ja hipsulle asuntoasiaonnea muistui siitä mieleen.

Taidan painua tuonne pedin pohjalle lasten seuraksi, kun vielä saa nukkua täysiä öitä. kuka hullu käski riskeeraamaan sen?

Kukkuu ja Ihmelapsi 39+1

Vierailija
30/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teukalle lämpimät onnittelut ja varjelusta pienelle ihmistaimelle! :)) Ihana uutinen!

Juu, huomenna pitäisi Ayappi nähdä, joten täällä asti ovat jo. Kerron terveiset eteenpäin!

Tänään(kään)n en ehtinyt siivoilemaan, kun lähdimme heti töistä suoraan venettä katsomaan. Päätimme ostaa käytetyn veneen ja hyvältähän tuo näytti. Kaksi kertaa isommalta kuin anopin vanha kiikkerä venhonen. Ehkä siis pääsemme vielä tänä kesänä mökille. Kun huusholli ei näytä hyvältä, täytyy tavata Ayapin kanssa ulkosalla ;) Onneksi auringon pitäisi huomennakin paistella.

Isommat viihtyvät Tampereen lähellä vanhassa mummolassani vanhempieni kanssa. Saivat heiltä Tamagochit (jollaista keskimmäinen on pyydellyt jo pitkän aikaa. Kumma juttu..taitavat olla taas muodissa meillä päin). Puhelinkeskustelumme tänään: " Joo...kivaa...hmmm..niin..HEI! Tamagochi täytyy kakattaa...joo...käytiin...HEI! Tamagochista on tullut isompi.." Ja sitä rataa.

Antsa kävi tänään isinsä kanssa 1)korjaamassa autoa 2)lounaalla 3)työpaikalla tervehtimässä kavereita 4)kylpylässä. Kovasti ovat liikkuneet siis.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Saamuska

Vierailija
31/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy vielä huutelee sängyssä..kääk!!

Ankkis:Vieläkö luet??Tein just (pinaatti)lettuja,mut idea sama..normaali lettutaikina,nesteenä maidonverran vissyä,munat pois ja hieman enempi jauhoja!Hyviä tuli!

Shoppailu piristi tai se seura,kiitos Ynis ja Enkeli :-) Shopping tulosta ei juurikaan tullu,ei ainakaan alea..lapsille pari juttua.Pojalle kyllä lautapeli tosi halvalla!!

Kotimatka metrossa oli melkosen ahdas,oli sitä Tuska väkeä liikkeellä...oli monenlaista maskia ja tukkaa ja korsettia :-)

Vai Kukkuulla h-heti ihan lähellä...jäskää :-)

Menen syömään...

jatu

Vierailija
32/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea. ONNEA JA ENKELEITÄ PIENELLE! Mä oon myös miettiny, että mikähän tilanne teillä on, mutta ei viiti joka välissä tingata. Juu, saapa nähdä, oonko yhtenä vai vauvan kanssa, mutta toivottavasti nähdään sitten.

Saamuska. Sanotko Ayapille terveisiä, että jos ajelevat pois lähimailta, niin ihmeessä meillekin käymään. (varmasti molemmat taas muistatte,missä asun, mutta s-postilla ja kännykällä selviää)

Kukkuu. Teillä kyllä tekemistä riittää. Huh, huh. Eipä sillä, itekin kyllä saan kaikenlaista kehiteltyä, vaikkei olisi mikään pakko. Ja tällianen iso ok-talo ja pihahan on sellaisia ikuisuusprojekteja, että aina ois jotain.

Meillä oli tänään kiva päivä. Mulla oli aamupv neuvola ja kun en oikein ylety kunnolla autolla enää ajamaan, mies keksi, että lähdetään koko porukalla.

Neuvolassa kaikki ok, mutta ens ke sain ajan äitipolille painoarvioon, kun Pekka oli niin iso, eikä tämä terkka sitä ois silloinka niin isoks arvannu. Eikä kukaan muukaan.

Sitte mentiin kotipizzaa syömään huoltoasemalle. Kyllä maistui hyvälle :) Olin myös miettiny, että pitäis löytää jotain, mikä kävis ristiäisiin ja eikös yhden liikkeen pihalla roikkunu just sopiva mekko. (siis sopivan värinen, koko toivottavasti sitten sopiva) Kotimainen, Jocca oy:n mekko 20e!!! ostin sitte vielä korallinpunaisen sifonkihuivin sille kaveriksi. Ja koska pääsin vaateasiassa noin halvalla, kävin kattelemassa verhoja ja nyt on keittiössä aivan ihana kesä-/ juhlakappa. Myyjä siis ompeli sen meille heti sillä aikaa, kun käytiin muilla asioilla. Kyllä tuli hyvä mieli.

Iltasella oltiin vielä tutun synttäreillä.

Laitoin Pekalle reissuun taskuvaipan, mutta kuivana se pysyi. Ja synttäreille mentiin sitten ilman vaippaa. Yövaippa oli myös taas kuiva. ja nyt posti toikin uudet ja kerkesin just pestä, että sain nyt jo laittaa. Eipä tarvinu niin tympiintyä, kun taas kolme kertaa piti käydä pissillä " varmuuden vuoksi" ennen nukkumaan menoa. Ja kun toinen on kerran noin tomera, niin ei voi oikein kieltääkään. Eiköhän se siitä laannu. Muuten oon huomannu, että nukuttaminen on venyny turhan pitkäks. Mä vaan oon kutonu samalla villiksiä, enkä oo tullu seuranneeks, miten paljon aikaa kuluu. Ilmankos villikset on niin pian valmistunu. Saa nähdä, miten sujuu sitten, kun vauvakin on talossa...

Hyvää yötä!

T@hti