Siis mä en kestä! Lapseni kanssa keskustellaan tällaista:
Tulee lapselta viestillä *planeetan kuva jostain pelistä* ja sitten teksti:
Namaslooma nakariaun kuningaskunnan pääkaupunki.
Minä: *kommentoin peukulla*
Lapsi: Juu se on kaunis kaupunki planeetta
Minä: On todella
Lapsi: Aivan kun Nakariau löysi sen se oli vain planeetta täynnä raunioita mutta he korjasivat sen ja siitä tuli rikkaampi ja strategisesti [väärin kirjoitettu] kuin Namau (heidän vanha kotimaailma) ja he päättivät muuttaa pääkaupungin sinne.
Lapsi jatkaa: * strategisesti [edelleen väärin kirjoitettuna] tärkeämpi
[Planeettojen ja kansojen nimet vaihdettu yksityisyyden suojan takaamiseksi]
Siis apua. En tajunnu helkatti yhtään mitään. Että kivat keskustelut meillä. Onko muilla tällaista?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta olisi kyllä hauska keskustella lapsesi kanssa tuosta pelistä. En ole kyllä itse sitä pelannut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.
t. äiti 50v
Miksi sen pitää olla pelin kautta? Etkö osaa aikuinen ihminen puhua yhteiskunnasta tai vastaavista reaalimaailman käsitteillä ja nimillä? Sama asia, toisesta vaan puuttuu järki eli tuosta pelistä.
ApKyllä, osaan puhua yhteiskunnasta ja muista reaalimaailman asioista ihan oikeilla nimillä. Eilenkin keskustelin aamupalapöydässä lasteni (7-14v) kanssa yhteyttämisestä ja ydinfysiikasta. Mutta silloin kun keskustellaan jostain pelistä, siihen ei sekoiteta reaalimaailman asioita, vaan puhutaan pelistä pelin termeillä.
t. äiti 50v
Ja miksi pitää puhua pelistä, kun on nuo muutkin puheenaiheet? Ketään, joka ei pelaa, ei kuule kiinnosta keskustella paskaakaan niistä peleistä!
Ap
Tuo aihe on tyhmä ja paska, ja sillä sipuli! Aivan aivovammaista yrittää valehdella jotain muuta! Ettekö itsekään tajua aikuiset ihmiset, milloin jokin puheenaiheenne ei kiinnosta muita, vai mikä mieln noin pahoitti? Ettekö kestä totuutta? Toi on siis IHAN HIRVEÄ AIHE!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei opeta lapselle, että hän on itse siitä vastuussa, ettei kyllästytä muita tyhmillä jutuillaan. Ei kukaan ole velvollinen tuollaista paskaa kuuntelemaan koskaan.
ApSInä et opeta lapsellesi YHTÄÄN MITÄÄN! HÄPEÄ!
No miten mä opettaisin, kun mies vesittäisi sen valheella?
ApValkoinen valhekin on parempi kuin totaalisen tunnekylmä, piittaamaton, narsistinen äiti. Toivottavasti Korona iskee.
EI OLE. Mitä väärää on siinä, että lapselle opetetaan, millaisia asioita voi puhua muiden kanssa? Eli että älä kuoliaaksitylsistytä toisia! Se on lapsen etu, että oppii realimaailman lait, eikä pidetä saakeli tuollaisessa aivovammaisten pumpulissa! Jos kuulijaa ei kiinnosta, niin se ei ole mitään narsismia, tai kylmyyttä, vaan totuus!
Ap
Mikäs selittää sen että SINÄ olet aivovammaista paskaasi suoltanut tälle palstalle jo vuosikausia? Narsismi, tunnekylmyys, tyhmyys. Siinä se.
Mietin vain, miten isoksi toi lapsi oikein kasvaa käsittämättä tätä... :’( Meinaan onko vaikutus sama, kuin se, ettei joulupukkiakaan ollut olemassa... pettymys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta olisi kyllä hauska keskustella lapsesi kanssa tuosta pelistä. En ole kyllä itse sitä pelannut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.
t. äiti 50v
Miksi sen pitää olla pelin kautta? Etkö osaa aikuinen ihminen puhua yhteiskunnasta tai vastaavista reaalimaailman käsitteillä ja nimillä? Sama asia, toisesta vaan puuttuu järki eli tuosta pelistä.
ApKyllä, osaan puhua yhteiskunnasta ja muista reaalimaailman asioista ihan oikeilla nimillä. Eilenkin keskustelin aamupalapöydässä lasteni (7-14v) kanssa yhteyttämisestä ja ydinfysiikasta. Mutta silloin kun keskustellaan jostain pelistä, siihen ei sekoiteta reaalimaailman asioita, vaan puhutaan pelistä pelin termeillä.
t. äiti 50v
Ja miksi pitää puhua pelistä, kun on nuo muutkin puheenaiheet? Ketään, joka ei pelaa, ei kuule kiinnosta keskustella paskaakaan niistä peleistä!
Ap
Ei tietenkään. Kaikkien kuuluisi olla kiinnostuneita vain sinusta, ja siitä, ettei vaan vahingossakaan LOUKKAA TUNTEITASI. Ääliö.
Kun siinähän voi ihmisell käydä niin, että elämä on vaikeaa, jos ei käsitä, mistä muut ovat kiinnostuneita ja mitä he jaksavat kuunnella. Kun tajuaa syyn, on helpompaa asemoida itsensä elämässä niin, että on hyvä mieli :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun siinähän voi ihmisell käydä niin, että elämä on vaikeaa, jos ei käsitä, mistä muut ovat kiinnostuneita ja mitä he jaksavat kuunnella. Kun tajuaa syyn, on helpompaa asemoida itsensä elämässä niin, että on hyvä mieli :)
Ap
Lapsen isä antaa tästä täysin valheellista kuvaa, KOSKA ei ole itse OIKEASTI kiinnostunut niistä aiheista.
Ap
Korona saisi kyllä korjata Äitihullun pois elävien kirjoista lopullisesti. Se olisi palvelus niin Äitihullulle itselleen, hänen lapsilleen kuin tälle palstallekin.
Siinä voi ihmiselle käydä huonosti kun tajuaa, että oma äiti ei rakasta eikä ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi ihmiselle käydä huonosti kun tajuaa, että oma äiti ei rakasta eikä ole kiinnostunut.
Aika itsekeskeistä jos sitä ei kestä, että äiti ei ollut kiinnostunut asioista, joista ei ymmärrä mitään. Varmaan on kykyä miettiä jokin muu aihe?
Ap
Voi ei, sä kuulostat ihan mun äidiltä. :(
Koskaan ei kannustanut eikä tukenut koska mun elämä ei kiinnostanut sitä yhtään. Nyt ei olla enää puheväleissä oltu kymmeneen vuoteen ja hän itkeskelee vieläkin muille sukulaisille että "ei ymmärrä miksi" ja "kuinkas se nyt yhtäkkiä tolleen". Melkein 20 vuotta kestin sitä narsistista "minä minä minä ja minun mielenkiinnon kohteet" ja aivan älyttömien viihdyttämispaineiden asettamista mulle lapsena.
Vanhempien kuuluu rakastaa lapsiaan pyyteettömästi, ja jos se ei tule luonnostaan niin vika on sinussa, ei lapsessa. Sen ei kuulu olla ärsyttävää sulle, että lapsi ei ole "tarpeeks kiinnostava" just sun mielenkiinnon kohteiden mukaan. Asetat nyt lapselle aikuisen rajoja ja oletat että hän oppii ne itsestään. Sinun vastuulla on opettaa lapselle keskustelun taitoja, ja tietenkin hänen iälleen sopivassa rytmissä. Et voi olettaa että viisivuotias juttelee kanssasi ainoastaan vaikka aikuisten kirjoista ja sarjoista joista sä tykkäät. Esiteinille ja teinille voi jo opettaa että ei kannata vaan tajunnanvirtana sopottaa omia juttuja kuin seinälle, vaan pitää myös kuunnella muita.
Eniten tässä surettaa se, että kun joku kiva opettaja tai sukulainen joka ei ole yhtä kylmä kuin sinä, kannustaa lasta ja hänestä tulee vaikka fantasiakirjailija... niin sinä olet ensimmäisenä väittämässä että "varmaan siksi kun me aina häntä tuettiin ja hänella oli aina hyvä mielikuvitus lapsena".
Mut sä et opi tästä mitään, koska sun aivot ei toimi normaalisti. :( Vielä surullisempaa on se, että todennäköisesti sun äiti ja isä antoi sulle tän ajattelumallin perintönä koska ne oli sulle yhtä kylmiä. Ihmisestä harvemmin tulee sun kaltainen jos vanhemmat ei opeta siihen... Mä oon niin pahoillani sekä sun että sun lapsen puolesta, ja toivon että sun lapsi voi katkasta ton kehän. :<
Vierailija kirjoitti:
Tuo aihe on tyhmä ja paska, ja sillä sipuli! Aivan aivovammaista yrittää valehdella jotain muuta! Ettekö itsekään tajua aikuiset ihmiset, milloin jokin puheenaiheenne ei kiinnosta muita, vai mikä mieln noin pahoitti? Ettekö kestä totuutta? Toi on siis IHAN HIRVEÄ AIHE!
Ap
Hetkinen, olet varma että olet aikuinen itse? Kuulostat häirikköteiniltä noin henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No millä idealla itse suollat näitä juttujasi tänne? Näyttää ettei kukaan muu palstalla halua kuulla niitä. Joten jos haluat opettaa tämän lapsellesi, sulje oma turpavärkkisi ensin. Practice what you preach.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekeskeistä jos sitä ei kestä, että äiti ei ollut kiinnostunut asioista, joista ei ymmärrä mitään. Varmaan on kykyä miettiä jokin muu aihe?
Ap
12 vuotiaalla? Lapsella?
Lapsi on luonnollisesti kiinnostunut ja innoissaan omista kiinnostuksen kohteistaan.
Ne on niitä aiheita mitkä just nyt on hänellä mielessä.
Äiti on luonnollisesti kiinnostunut ja innostunut omista lapsista.
Jos näin ei ole, on jotain vialla. Ja se vika on ihan siellä äidin puolella.
Et voi pitää lapsen vastuuna keksiä puheenaiheita, jotka kiinnostaa äitiä!
Mutta luultavasti tätä ei kestä enää pitkään. Lapsi kyllä vaistoaa asenteesi ja ärtymyksen ja lopettaa asioistaan puhumisen.
Lopullisesti.
Minkä ikäinen olet ap?
Vaikutat itsekin 12 vuotiaalta näiden kommenttiesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, sä kuulostat ihan mun äidiltä. :(
Koskaan ei kannustanut eikä tukenut koska mun elämä ei kiinnostanut sitä yhtään. Nyt ei olla enää puheväleissä oltu kymmeneen vuoteen ja hän itkeskelee vieläkin muille sukulaisille että "ei ymmärrä miksi" ja "kuinkas se nyt yhtäkkiä tolleen". Melkein 20 vuotta kestin sitä narsistista "minä minä minä ja minun mielenkiinnon kohteet" ja aivan älyttömien viihdyttämispaineiden asettamista mulle lapsena.
Vanhempien kuuluu rakastaa lapsiaan pyyteettömästi, ja jos se ei tule luonnostaan niin vika on sinussa, ei lapsessa. Sen ei kuulu olla ärsyttävää sulle, että lapsi ei ole "tarpeeks kiinnostava" just sun mielenkiinnon kohteiden mukaan. Asetat nyt lapselle aikuisen rajoja ja oletat että hän oppii ne itsestään. Sinun vastuulla on opettaa lapselle keskustelun taitoja, ja tietenkin hänen iälleen sopivassa rytmissä. Et voi olettaa että viisivuotias juttelee kanssasi ainoastaan vaikka aikuisten kirjoista ja sarjoista joista sä tykkäät. Esiteinille ja teinille voi jo opettaa että ei kannata vaan tajunnanvirtana sopottaa omia juttuja kuin seinälle, vaan pitää myös kuunnella muita.
Eniten tässä surettaa se, että kun joku kiva opettaja tai sukulainen joka ei ole yhtä kylmä kuin sinä, kannustaa lasta ja hänestä tulee vaikka fantasiakirjailija... niin sinä olet ensimmäisenä väittämässä että "varmaan siksi kun me aina häntä tuettiin ja hänella oli aina hyvä mielikuvitus lapsena".
Mut sä et opi tästä mitään, koska sun aivot ei toimi normaalisti. :( Vielä surullisempaa on se, että todennäköisesti sun äiti ja isä antoi sulle tän ajattelumallin perintönä koska ne oli sulle yhtä kylmiä. Ihmisestä harvemmin tulee sun kaltainen jos vanhemmat ei opeta siihen... Mä oon niin pahoillani sekä sun että sun lapsen puolesta, ja toivon että sun lapsi voi katkasta ton kehän. :<
No eihän tuosta palstan kommentoijastakaan tullut, jota äitinsä oli kuunnellut. On sen sijaan sosiaalisesti taitamaton. Sekin on aikamoinen taakka. En mä ole syyttänyt, että lapsessani on vikaa vaikka asia raivostuttaakin minua!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHetkinen, olet varma että olet aikuinen itse? Kuulostat häirikköteiniltä noin henkisesti.
En väittänytkään mitään itsestäni.
Ap
Vuoden Äiti -palkinto menee jälleen kerran kivikissalle, jonka oman lapsen mielenkiinnonkohteet ovat ”p_skaa, jota kenenkään ei tarvitse kuunnella”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo millä idealla itse suollat näitä juttujasi tänne? Näyttää ettei kukaan muu palstalla halua kuulla niitä. Joten jos haluat opettaa tämän lapsellesi, sulje oma turpavärkkisi ensin. Practice what you preach.
Täällä ei pakoteta ketään kuuntelemaan ja vastaan kommentoiville.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vuoden Äiti -palkinto menee jälleen kerran kivikissalle, jonka oman lapsen mielenkiinnonkohteet ovat ”p_skaa, jota kenenkään ei tarvitse kuunnella”.
No siis eikö toi aloitus kertonut jo aivan tarpeeksi miten kiinnostavia ne jutut ovat?
Ap
Tekopyhyyteesi on tragikoomista. Siis todellako yrität uskotella meille (vai itsellesi?) että olet yhtään kiinnostunut lapsesi hyvinvoinnista.? Saati kykenevä siitä huolehtimaan?
Kun jauhat omasta lapsestasi täällä tuollaista p:aa. Miten se edistää lapsesi hyvinvointia?