Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mä en kestä! Lapseni kanssa keskustellaan tällaista:

Vierailija
04.04.2020 |

Tulee lapselta viestillä *planeetan kuva jostain pelistä* ja sitten teksti:
Namaslooma nakariaun kuningaskunnan pääkaupunki.
Minä: *kommentoin peukulla*
Lapsi: Juu se on kaunis kaupunki planeetta
Minä: On todella
Lapsi: Aivan kun Nakariau löysi sen se oli vain planeetta täynnä raunioita mutta he korjasivat sen ja siitä tuli rikkaampi ja strategisesti [väärin kirjoitettu] kuin Namau (heidän vanha kotimaailma) ja he päättivät muuttaa pääkaupungin sinne.
Lapsi jatkaa: * strategisesti [edelleen väärin kirjoitettuna] tärkeämpi

[Planeettojen ja kansojen nimet vaihdettu yksityisyyden suojan takaamiseksi]

Siis apua. En tajunnu helkatti yhtään mitään. Että kivat keskustelut meillä. Onko muilla tällaista?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena juuri tuollainen lapsi, että mielikuvitukseni oli tosi vilkas ja höpisin päivät pitkät omien fiktiivisten kansakuntieni ja otusteni asioita. Äiti kyllä ihan hyvin ainakin esitti kiinnostunutta. Meillä on edelleen tosi hyvät välit, koska äiti oli asioistani kiinnostunut ja syntyi hyvä keskustelusuhde, joka sitten iän myötä vaihtui käsittelemään enemmän reaalitodellisuuden asioita. Kääntöpuolena on se, että en tiedä olisiko sosiaaliset taitoni kehittyneet paremmiksi, jos olisin jotenkin tullut tietämään että kaikkia ihmisiä eivät mielikuvitusjuttuni välttämättä kiinnosta. Mutta uskon että äidiltä tulleella tyrmäyksellä olisi ollut huonommat seuraukset kuitenkin.

No niinpä. Lapsesta kasvaa epäsosiaalinen idiootti. Pahimmillaan ei pärjää ilman isin valheita.

Ap

Vierailija
42/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kauhee tilanne.

Nyt lapselle saattaa tulla käsitys että isä välittää, on kiinnostunut ja rakastaa häntä. Lapsi saattaa muutaman vuoden päästä tulla kertomaan isälle omista asioistaan, ongelmistaan, koska hänellä on kokemus ja tunnejälki siitä, että isä kuuntelee mitä lapsi haluaa kertoa. Lapsen asiat on isälle tärkeitä. Isä rakastaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei opeta lapselle, että hän on itse siitä vastuussa, ettei kyllästytä muita tyhmillä jutuillaan. Ei kukaan ole velvollinen tuollaista paskaa kuuntelemaan koskaan.

Ap

Vierailija
44/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kauhee tilanne.

Nyt lapselle saattaa tulla käsitys että isä välittää, on kiinnostunut ja rakastaa häntä. Lapsi saattaa muutaman vuoden päästä tulla kertomaan isälle omista asioistaan, ongelmistaan, koska hänellä on kokemus ja tunnejälki siitä, että isä kuuntelee mitä lapsi haluaa kertoa. Lapsen asiat on isälle tärkeitä. Isä rakastaa häntä.

Niin ja kaiken aikaa isä ei OIKEASTI VÄLITTÄNYT siitä, mitä lapsi puhui. Olipa noloa puhua sitten. Ja ettei isä ole aito, luotettava ja rehellinen paljastuu myös.

Ap

Vierailija
45/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, mielikuvituksekas lapsi! Mä voisin tulla tältä istumalta keskustelemaan lapsesi kanssa, ja pahoin pelkään, että saattaisi mopo karata käsistä täällä päässä, kun innostuisin liikaa :) Olen itse ihan tuollainen samanlainen mielikuvitusmaailmahulluttelija!

Vierailija
46/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit pysynyt poissa täältä, äidinkuvatus.

Vierailija
47/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos mulle suree, ettenkö oikeasti pitänyt niistä puheista, että miksi en sanonut, niin sanon, että en halunnut loukata, koska isikin vain esitti.

Ap

Vierailija
48/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, mielikuvituksekas lapsi! Mä voisin tulla tältä istumalta keskustelemaan lapsesi kanssa, ja pahoin pelkään, että saattaisi mopo karata käsistä täällä päässä, kun innostuisin liikaa :) Olen itse ihan tuollainen samanlainen mielikuvitusmaailmahulluttelija!

Mitä mielikuvitusta tuossa on? Ei lapsi keksinyt noista mitään. Kaikkea tuota puhumaansa on olemassa jo. Raunioita ja kaupungin rakentamista jne.

Ap

Vierailija
49/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN!! Miksi se lapsi höpisee tuollaisia eikä sitä kiinnosta äitihullun loputtomat perinnönjakojutut.

Vierailija
50/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei opeta lapselle, että hän on itse siitä vastuussa, ettei kyllästytä muita tyhmillä jutuillaan. Ei kukaan ole velvollinen tuollaista paskaa kuuntelemaan koskaan.

Ap

Voin hyvin kuvitella päivän, jolloin laitat lapsellesi kiireistä viestiä ja lapsi vastaa, että "Lopeta, sä kyllästytät mua tyhmillä jutuillasi. Ei kukaan ole velvollinen tuollaista paskaa kuuntelemaan koskaan."

Vierailija
51/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

SInä et opeta lapsellesi YHTÄÄN MITÄÄN! HÄPEÄ!

Vierailija
52/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on muutettu pääkaupungin paikkaa. Puhuisi ennemmin siitä. Kiinnostaisikin ihan oikeasti, jos joku (lapsi) kertoilisi, miten se menikään.

Ap

Vierailija
53/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin hyvin kuvitella päivän, jolloin laitat lapsellesi kiireistä viestiä ja lapsi vastaa, että "Lopeta, sä kyllästytät mua tyhmillä jutuillasi. Ei kukaan ole velvollinen tuollaista paskaa kuuntelemaan koskaan."

Kiireistä viestiä? Se koskisi luultavasti hänen hyvinvointiaan, ja jos se ei kiinnosta, kärsii seurauksista itse. En minä elä lasteni kautta tai laita asioitani heidän niskoilleen.

Ap

Vierailija
54/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miten mä opettaisin, kun mies vesittäisi sen valheella?

Ap

Vierailija
55/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta.

Vierailija
56/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Valkoinen valhekin on parempi kuin totaalisen tunnekylmä, piittaamaton, narsistinen äiti. Toivottavasti Korona iskee.

Vierailija
57/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta.

Mä en tiennyt että tollasia äitejä edes on olemassa.

Ihan hirveetä lukee tollasia ajatuksia, joku ajattelee omasta lapsestaan noin.

Minkä ikäinen ap itse mahtaa olla? Ajatusmaailma vaikuttaa kovin kesken kasvuiselta...

Onneksi lapsen isä vaikuttaa fiksummalta ja osaa jatkossakin pitää yhteyden lapseen. Vaikka lapsi saattaa välillä ollakin lapsellinen! 12 vuotias kun on.

Vierailija
58/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähdään miksi sä johdat palstahulluäänestystä. Koska sä olet paha ihminen.

Vierailija
59/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta olisi kyllä hauska keskustella lapsesi kanssa tuosta pelistä. En ole kyllä itse sitä pelannut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.

t. äiti 50v

Miksi sen pitää olla pelin kautta? Etkö osaa aikuinen ihminen puhua yhteiskunnasta tai vastaavista reaalimaailman käsitteillä ja nimillä? Sama asia, toisesta vaan puuttuu järki eli tuosta pelistä.

Ap

Kyllä, osaan puhua yhteiskunnasta ja muista reaalimaailman asioista ihan oikeilla nimillä. Eilenkin keskustelin aamupalapöydässä lasteni (7-14v) kanssa yhteyttämisestä ja ydinfysiikasta. Mutta silloin kun keskustellaan jostain pelistä, siihen ei sekoiteta reaalimaailman asioita, vaan puhutaan pelistä pelin termeillä.

t. äiti 50v

Vierailija
60/111 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Valkoinen valhekin on parempi kuin totaalisen tunnekylmä, piittaamaton, narsistinen äiti. Toivottavasti Korona iskee.

EI OLE. Mitä väärää on siinä, että lapselle opetetaan, millaisia asioita voi puhua muiden kanssa? Eli että älä kuoliaaksitylsistytä toisia! Se on lapsen etu, että oppii realimaailman lait, eikä pidetä saakeli tuollaisessa aivovammaisten pumpulissa! Jos kuulijaa ei kiinnosta, niin se ei ole mitään narsismia, tai kylmyyttä, vaan totuus!

Ap