Siis mä en kestä! Lapseni kanssa keskustellaan tällaista:
Tulee lapselta viestillä *planeetan kuva jostain pelistä* ja sitten teksti:
Namaslooma nakariaun kuningaskunnan pääkaupunki.
Minä: *kommentoin peukulla*
Lapsi: Juu se on kaunis kaupunki planeetta
Minä: On todella
Lapsi: Aivan kun Nakariau löysi sen se oli vain planeetta täynnä raunioita mutta he korjasivat sen ja siitä tuli rikkaampi ja strategisesti [väärin kirjoitettu] kuin Namau (heidän vanha kotimaailma) ja he päättivät muuttaa pääkaupungin sinne.
Lapsi jatkaa: * strategisesti [edelleen väärin kirjoitettuna] tärkeämpi
[Planeettojen ja kansojen nimet vaihdettu yksityisyyden suojan takaamiseksi]
Siis apua. En tajunnu helkatti yhtään mitään. Että kivat keskustelut meillä. Onko muilla tällaista?
Kommentit (111)
Mitä mä teen sillä infolla, että joku on muuttanut pääkaupunkinsa sen kuvan planeetalle, jota en seuraavassa sekunnissa erottaisi jostain toisesta planeettakuvasta, ja jonka nimi ei todellakaan jää mieleen? Vaaditaanko vanhemmilta liikoja? Minusta vaaditaan.
Ap
Harvinaisen tyhmän vanhemman harvinaisen fiksu lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä mielenkiintoista, että lasta kiinnostaa tuollaiset pelit. Siinä kehittyy äly ja mielikuvitus.
Itse juttelisin mielelläni tuollaisista.Niin, mutta samoja asioita ja elementtejä löytyy maapallolta reaalimaailmasta, kun vain lisää mukaan mielikuvituksen. Miksi ei puhu niiden kautta? Mitäs kiinalaiset voisivat tänään tehdä? Tai huomenna? Tajuaisi hiukan paremmin aiheen ja voisi kommentoidakin mukana. Ei todellakaan kiinnosta kansat, joita ei ole olemassakaan.
Ap
Minkä ikäinen tuo lapsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä mielenkiintoista, että lasta kiinnostaa tuollaiset pelit. Siinä kehittyy äly ja mielikuvitus.
Itse juttelisin mielelläni tuollaisista.Niin, mutta samoja asioita ja elementtejä löytyy maapallolta reaalimaailmasta, kun vain lisää mukaan mielikuvituksen. Miksi ei puhu niiden kautta? Mitäs kiinalaiset voisivat tänään tehdä? Tai huomenna? Tajuaisi hiukan paremmin aiheen ja voisi kommentoidakin mukana. Ei todellakaan kiinnosta kansat, joita ei ole olemassakaan.
ApEi tietenkään kiinnosta. Kaltaisiasi narskuja kiinnostaa vain sinä, sinä ja sinä itse. Ja kuka on taas loukannut sinua.
Lapsihan se tässä se narsistinen on. Häntä ei kiinnosta se, että minua ei kiinnosta. Ei se ole narsismia minulta. Kun ei vain kiinnosta ja piste.
Ap
Normaalin äidin mielestä lapsi ja hänen ajatuksensa kiinnostavat. Mutta Äitihullu tulee ja tekee ketjun palstalle kertoakseen kuinka vastenmielinen hänen lapsensa onkaan. Olet kuvottava. Piste.
Koska minusta on törkeää olla sellainen vanhempi, joka kuuntelee vaikka ei oikeasti ole kiinnostunut ja opettele niitä asioita. Parempi on, kun ei sellaisesta aiheesta puhuta lainkaan. Tai ettei lapsi ainakaan kuvittele, että meillä olisi kaikenlisäksi jotain kysyttävää, jos emme opi ikinä mitään, koska SE ON MAHDOTONTA.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi tietenkään kiinnosta. Kaltaisiasi narskuja kiinnostaa vain sinä, sinä ja sinä itse. Ja kuka on taas loukannut sinua.
Lapsihan se tässä se narsistinen on. Häntä ei kiinnosta se, että minua ei kiinnosta. Ei se ole narsismia minulta. Kun ei vain kiinnosta ja piste.
ApNormaalin äidin mielestä lapsi ja hänen ajatuksensa kiinnostavat. Mutta Äitihullu tulee ja tekee ketjun palstalle kertoakseen kuinka vastenmielinen hänen lapsensa onkaan. Olet kuvottava. Piste.
Ei vaan hän vaatii/ olettaa vanhemmaltaan liikaa. Tai toisaalta vanhempi, joka feikkaa on törkeän epärehellinen ja epäaito ja epäluotettava lasta kohtaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 13v on psykologi. "Tiedätkö millaisen viestin nyt annoit toiminnallasi? Tästä hän ei nyt opi mitään, menetti tärkeän oppimiskokemuksen" Näin hän kommentoi minun toimintaani hänen 20 vuotiaan veljensä suhteen. Onhan se lapset ja teinit.
Ei oppinut mitä? Kuten? Antaisiko hän tuosta jonkun ajatuksen?
Ap
En anna mitään ajatusta. Kävimme läpi, miksi toimin niin kuin toimin ja hän oppi ymmärtämään myös muunlaisia motiiveja mitä ihmisillä voi olla. Mutta ehdottomasti painotin, että hän oli täysin oikeassa. Minun toimintani taas oli pelkkää laiskuutta eikä suositeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen tyhmän vanhemman harvinaisen fiksu lapsi.
Paljon fiksumpi olisi, jos kykenisi toisia kiinnostaviin aiheisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on jo osittain 5. ulottuvuudessa, jonne muukin ihmiskunta jossain vaiheessa siirtyy.
Tämä nykyinen globaali kriisi on osa siirtymää.
Arthur C. Clarke: Lapsuuden loppu
HIeno kirja, kuten muutkin Clarken kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 13v on psykologi. "Tiedätkö millaisen viestin nyt annoit toiminnallasi? Tästä hän ei nyt opi mitään, menetti tärkeän oppimiskokemuksen" Näin hän kommentoi minun toimintaani hänen 20 vuotiaan veljensä suhteen. Onhan se lapset ja teinit.
Ei oppinut mitä? Kuten? Antaisiko hän tuosta jonkun ajatuksen?
ApEn anna mitään ajatusta. Kävimme läpi, miksi toimin niin kuin toimin ja hän oppi ymmärtämään myös muunlaisia motiiveja mitä ihmisillä voi olla. Mutta ehdottomasti painotin, että hän oli täysin oikeassa. Minun toimintani taas oli pelkkää laiskuutta eikä suositeltavaa.
Minua taas vtuttaa, kun lapsen isä on epärehellinen ja esittää kiinnostunutta, jolloin minun on vaikeampaa olla kiva ja rehellinen. Koska ei lapsen isä oikeasti opettele noita ja pääse niihin sisälle.
Ap
Jaa. Minusta olisi kyllä hauska keskustella lapsesi kanssa tuosta pelistä. En ole kyllä itse sitä pelannut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.
t. äiti 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNormaalin äidin mielestä lapsi ja hänen ajatuksensa kiinnostavat. Mutta Äitihullu tulee ja tekee ketjun palstalle kertoakseen kuinka vastenmielinen hänen lapsensa onkaan. Olet kuvottava. Piste.
Ei vaan hän vaatii/ olettaa vanhemmaltaan liikaa. Tai toisaalta vanhempi, joka feikkaa on törkeän epärehellinen ja epäaito ja epäluotettava lasta kohtaan.
Ap
Niinpä. Tyhmältä äidiltä on kyllä huono olettaa ja vaatia liikaa. Varsinkin kun se tyhmä, narsistinen ja mt-ongelmainen äiti ei osaa katsoa kuin omaan napaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta olisi kyllä hauska keskustella lapsesi kanssa tuosta pelistä. En ole kyllä itse sitä pelannut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.
t. äiti 50v
Miksi sen pitää olla pelin kautta? Etkö osaa aikuinen ihminen puhua yhteiskunnasta tai vastaavista reaalimaailman käsitteillä ja nimillä? Sama asia, toisesta vaan puuttuu järki eli tuosta pelistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
t. äiti 50v
Ja siis periaatteessa sinä voit olla tuollainen. Mutta mä en ole. Minusta tuo on pelkkää paskaa, ja on pelkkää paskaa feikata lapselle, että haluan kuunnella ja tajuaisin jotain.
Ap
Jotenkin surullista. Lapsella on kiinnostuksen kohde, hän jaksaa pikkusormillaan näpytellä niin isoja sanoja ettei osaa edes kirjoittaa niitä oikein --- ja mitä tekee äiti? Haukkuu julkisesti AV:llä omaa lastaan.
Olin lapsena juuri tuollainen lapsi, että mielikuvitukseni oli tosi vilkas ja höpisin päivät pitkät omien fiktiivisten kansakuntieni ja otusteni asioita. Äiti kyllä ihan hyvin ainakin esitti kiinnostunutta. Meillä on edelleen tosi hyvät välit, koska äiti oli asioistani kiinnostunut ja syntyi hyvä keskustelusuhde, joka sitten iän myötä vaihtui käsittelemään enemmän reaalitodellisuuden asioita. Kääntöpuolena on se, että en tiedä olisiko sosiaaliset taitoni kehittyneet paremmiksi, jos olisin jotenkin tullut tietämään että kaikkia ihmisiä eivät mielikuvitusjuttuni välttämättä kiinnosta. Mutta uskon että äidiltä tulleella tyrmäyksellä olisi ollut huonommat seuraukset kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. äiti 50v
Miksi sen pitää olla pelin kautta? Etkö osaa aikuinen ihminen puhua yhteiskunnasta tai vastaavista reaalimaailman käsitteillä ja nimillä? Sama asia, toisesta vaan puuttuu järki eli tuosta pelistä.
Ap
Kyseessä on lapsi. Vieläpä oma lapsesi. LAPSI! Vttu, että saat mun raivon partaalle lastesi puolesta. Karma toivottavasti kostaa.
Mies ei opeta lapselle, että hän on itse siitä vastuussa, ettei kyllästytä muita tyhmillä jutuillaan. Ei kukaan ole velvollinen tuollaista paskaa kuuntelemaan koskaan.
Ap
Ap