Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada itsetunto paremmaksi eron jälkeen?

Vierailija
04.04.2020 |

Olen eronnut kuukausi sitten, mies jätti. Suhde oli riitaisa ja siinä oli ongelmia, mm.miehen säädöt muiden naisten kanssa selkäni takia. Mies ei myöskään halunnut seksiä juuri koskaan, ekat 4 kk kiinnosti, sitten ei enää. Tämä vaikutti suuresti itsetuntooni ja en koe itseäni enää viehättävänä. Kirjauduin huvikseen happy pancake-sivustolle pari viikkoa sitten ja sain viikon aikana viestiä yli 140 eri mieheltä. Suurin osa heistä vielä kehui kauneuttani, mikä oli tietysti kiva kuulla. Mutta jotenkin en uskonut heidän kehujaan vaan ajattelin että ovat epätoivoisia tai jotain muuta. Onko ainut vaihtoehto vaan odotella vuosikausia ja toivoa et itsetunto kohenee kun pahin alakulo väistyy :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooloseksi. Eihän orgasmiin miestä tarvita.

Vierailija
2/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä harrastanut sooloseksiä, mutta ei se ole auttanut tähän ongelmaan.AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut treffeillä käyminen. Tuo sivustolle kirjautuminen on tosiaan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
4/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään laastarisuhteet ei itsetuntoa paranna. Itse en aijo samassa tilanteessa olevana, edes katsoa enään yhdenkään miehen nuljakkeen päälle. Oksettaa kaikki.

Vierailija
5/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minuakin oksettaa mutta kauhea ajatella että kaikki miehet olisi samanlaisia. Mulla ollut aikuisiällä 2 pitkää suhdetta, eka kesti 14 vuotta ja tämä viimeisin 5 vuotta. Molemmissa samantyylisiä ongelmia että mieheen ei voinut luottaa. Mistä niitä luotettavia miehiä löytää? Tuntuu että nykyään somet ja tinderit luoneet tilanteen jossa varsinkin miehet on levottomia ja eivät pysty tyytymään yhteen kumppaniin. Ap

Vierailija
6/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi onkin parasta lopettaa. Kynnysmatoksi ei kannata tietoisesti alkaa.

Vierailija
7/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä siis haluat? Miesten huomiota ja ylistyksiä kauneudestasi, seksiä, uuden miehen vai lääkettä masennukseesi? Mikä ihmeen kiire sinulla nyt oikein on? Etkö oikeasti keksi muuta tapaa itsetunnon kohotukseen kuin miesten huomion? Onko sinulla elämässäsi yhtään mitään muita kuin se asia?

Minkälaista haluaisit elämäsi olevan ja kuinka paljon nojaat jonkun toisen ihmisen sanomisiin ja tekemisiin? Onko sinua itseä ollenkaan vai oletko vain tyhjä kuori, jolla ei ole mitään omaa tahtoa ja ajatusta omasta hyvästä? Kuinka valmiiksi sinulle pitää kaikki tehdä ja pureskella, että voit sitten alkaa tekemään jotain itsekin? Kuinka vanha olet?

Vierailija
8/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffisivuilla nainen saa 100+ kehuja sisältävää viestiä vaikka laittais kuvan ryhävalaasta tai karhunkaisesta, joten vielä siitä ei kannata päätellä mitään.

Ap:n ero on vielä niin tuore että turha odotella jotain mahtavaa uutta suhdetta samantien. Jos tekee mieli laastaroida jollain kevytsäädöllä niin siitä sitten vain.

Vierailija
9/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, eikö sulla muka ole kaverimiestä jota voit käyttää boostaamiseen.

Vierailija
10/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nyt ensin arvostamaan ja tykkäämään itsestäsi. Keksi jotain viisaampaa ajanvietettä kuin peilin tuijottelu ja deittipalstat. Yksikään mies ei tee mitään naisella, joka ei ole millään tavoin sinut itsensä kanssa tai joka vain kerjää huomiota tavalla tai toisella.

Ala harrastamaan jotain mieleistä, lue ja opiskele itsellesi tietoja ja taitoja, joita pystyt käyttämään elämässäsi tästä eteenpäinkin. Kehitä itseäsi joka päivä jollakin tavoin tai useammallakin tavalla. Nyt olet täydellinen tylsimys, joten en yhtään ihmettele, että seurustelu meni pieleen.

Vierailija
11/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ruiskuttamaan AP:hen itsetuntoa peräkautta.

No ei vaineskaan, lähden kävelylle kun on niin kaunis ilma.

M

Vierailija
12/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö, että itsetuntosi oli parempi ennen eroa? Veikkaan, että ei ollut, sillä muuten et olisi jäänyt suhteeseen roikkumaan ja vänisemään. Mitä mies sai suhteestanne? Kuinka kauan olitte yhdessä? Kuinka monta suhdetta sinulla on ollut ennen tätä edellistä? Mihin ne loppuivat?

Vierailija
13/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minuakin oksettaa mutta kauhea ajatella että kaikki miehet olisi samanlaisia. Mulla ollut aikuisiällä 2 pitkää suhdetta, eka kesti 14 vuotta ja tämä viimeisin 5 vuotta. Molemmissa samantyylisiä ongelmia että mieheen ei voinut luottaa. Mistä niitä luotettavia miehiä löytää? Tuntuu että nykyään somet ja tinderit luoneet tilanteen jossa varsinkin miehet on levottomia ja eivät pysty tyytymään yhteen kumppaniin. Ap

Nyt kannattaa pohtia miksi ajaudut suhteisiin, joissa noita ongelmia. Otatko esim. huonoitsetuntoisia miehiä, joilla ei ole kyky rakastua kunnolla ja kiintyä vaan siihen yhteen? Itselläni on ollut todella pitkä suhde ja toinen lyhyt suhde ja molemmissa samat ongelmat. Isäni on/oli samanlainen, voisin nimetä suoraan kaksi isäni piirrettä niihin miehiin ja sitten kolmannen piirteen, mikä on taas eri noissa miehissä. 

Nyt olen alkanut jopa pelkäämään että otan aina vaan isäni kaltaisen miehen. Tosin en ole käsitellyt tuota eroani, niin ei ole nyt aika suhteelle tai edes treffailuun. 

Vierailija
14/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kun kävin treffeillä, annoin olettaa, ghostasin ja sitten nautin kun miehiltä tuli aneluviestejä. Paskamaista toimintaa, täytyy myöntää, mutta itsetunto nousi kohisten ja oikean miehen sattuessa kohdalle olin ehjä ja valmis uuteen suhteeseen. Leikittele vähän, sillä se helpottaa!

Vierailija
15/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä kummallinen palsta. Täällä leimataan täydelliseksi tylsimykseksi sillä perusteella että ihmisen itsetunto on matalalla eron jälkeen. Voi luoja. En tietääkseni sanonut missään etteikö olisi harastuksia, myös hyvä työ löytyy. Jos hakisin miesten huomiota ainoana agendana,.niin oisin varmaan sopinut jo useammat treffit tuolta palstan kautta, vai mitä? En ole edes hakeutumassa mihinkään uuteen suhteeseen nyt. AP

Vierailija
16/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että itsetuntosi oli parempi ennen eroa? Veikkaan, että ei ollut, sillä muuten et olisi jäänyt suhteeseen roikkumaan ja vänisemään. Mitä mies sai suhteestanne? Kuinka kauan olitte yhdessä? Kuinka monta suhdetta sinulla on ollut ennen tätä edellistä? Mihin ne loppuivat?

Itsetuntoni oli parempi ennen tuota suhdetta,niinkuin sanoin. Suhteen pituus luki tekstissäni eli 5 vuotta. En tiedä mitä mies sai suhteesta, hän ei puhu tunteistaan juurikaan, ei osaa. Kaikki ongelmat lakaisi maton alle, ei halunnut selvittää riitoja.

Vierailija
17/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetuntoni oli parempi ennen tuota suhdetta,niinkuin sanoin. Suhteen pituus luki tekstissäni eli 5 vuotta. En tiedä mitä mies sai suhteesta, hän ei puhu tunteistaan juurikaan, ei osaa. Kaikki ongelmat lakaisi maton alle, ei halunnut selvittää riitoja.

Vaikka suhteesi oli tuollainen, niin silti jäit tuleen makaamaan peräti viideksi vuodeksi? Vaikka teillä ei ollut seksiäkään, niin silti jäit hengaamaan äijän kanssa? Teillä oli riitoja ja ette saaneet selvitettyä niitä, koska mies lakaisi maton alle, mutta sinua se ei haitannut, vaan jatkoit yhdessäoloa? Mies ei jutellut tunteistaan, mutta kesti viisi vuotta ennen kuin sen keksit?

Hohhoijaa... Taitaa sinulla olla enemmän ongelmia kuin tuolla miehellä. Hän sentään yritti tehdä jotain itsensä hyväksi, mm. löytää parempaa naista sinun tilallesi, mutta sinä se vain pyöritteli peukaloita ja tyydyit.

Älä syytä enää ikinä muita huonosta olostasi, sillä olon parantamiseen avain löytyy vain ja ainoastaan sinulta. Aina.

Vierailija
18/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mitkään ulkoiset asiat eivät ratkaise itsetuntoasiaa, vaikka toki toiset saavat hetkellisesti boostia painonpudotuksesta tai irtosuhteista.

Itselleni auttoi kliseinen "itseen tutustuminen": mistä asioista minä pidän, mitä itse haluan tehdä ja kuka/millainen olen. Pohdintojen jälkeen aloitin nuoruuden harrastuksen uudestaan, hain vaativampia tehtäviä uralla ja kouluttauduin lisää. 2-3 vuoden kuluttua koin eläväni itseni näköistä elämää ja olin siihen tyytyväinen ja silloin lähdin hakemaan uutta suhdetta.

Kauan se vei ja kipeää teki, en voi väittää, että helpolla olisi päässyt, mutta nyt on hyvä olla itseni ja maailman kanssa.

Vierailija
20/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se itsetunnon lasku kuuluu näihin eron jälkeisiin oireisiin. Minulla on ihan sama menossa. Ex-mies myös jäi kiinni Tindereistä. En tiedä voinko luottaa enää miehiin tämän jälkeen. Toisaalta en luota enää itseeni, kun tällaista katselin 3 vuotta. Meilläkin oli sama, ettei mitään riitoja saatu selvitettyä. En yhtään tiedä oliko hän koskaan vakavissaan minun suhteen, kun minä alusta asti kuvittelin molempien haluavan siitä loppuelämän suhteen.

Inhottaa tällä hetkellä kaikki treffihommat. Olen yrittänyt keskittyä ajatukseen, että pärjään paremmin yksin loppuelämäni. Teen sellaisen elämän itselleni, etten tähän miestä enää kaipaa.