Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset eivät noudata karanteenia - tartuntojen määrä räjähti 245:een päivässä

Vierailija
04.04.2020 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006464085.html
[quote]Tartuntojen määrä nousi 3-kertaiseksi vuorokaudessa[/quote]

Minkä takia toiset pysyvät kuuliaisesti kotona ja toiset lähtevät turuille ja toreille tartuttamaan?

Älkää poistuko muualle kuin korkeintaan kauppaan tai lenkkipolulle! Mikä ihmisiä vaivaa?

Kommentit (303)

Vierailija
261/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ihan 45 uutta tartuntaa. Ihan selvä maailmanloppu tulossa.

Vierailija
262/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testausta on lisätty. Kaikki eivät voi olla kotona, pakko käydä töissä ja liikkua julkisilla.

Töissäkäynti ja julkisilla liikkuminen tärkeämpää kuin oma elämä?

Onko sinulle tärkeämpää siis tilin saldo kuin se että olet hengissä?

En ymmärrä ihmisten logiikkaa..

Vit mit? Viimeisimpien tilastojen mukaan alle yksi prosentti tartunnan saaneista on kuollut. Ja kuolleista lähes kaikki ovat vanhuksia ja/tai sairaita. Ja koronan jälkeenkin pitäisi saada jostain rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tällä hetkellä kuolleisuus koronan sairastuttamien keskuudessa Suomessa? Ihan huolestuneena kyselen.

25 kuollutta js tartuntoja on todennäköisesti 20.000, eli tähän mennessä kuolleisuus on noin promillen luokkaa.

Vierailija
264/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Minun perheellisenä täytyy tuijottaa perheemme saldoa.

Mistä saan rahaa jos en töistä? jos lopetan töissä käynnin niin saan potkut ja olen työtön.

Vaimo on jo lomautettu eikä nyt vielä ole saamassa pitkään aikaan mistään rahaa, valtavat jonot Loimaan kassaan.

Ja kyllä,minä jatkan julkisilla liikkuvista niin kauan kuin se on mahdollista.

Kyllä menemme koko perheen voimin puistoon päivittäin niin kauan kuin se on mahdollista.

Kyllä menemme perheen voimin kauppaan niin kuin kuin se on mahdollista.

Vierailija
265/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pienyrittäjien kahvilat ovat kiinni, mutta Kuopiossa IKEA ja sen yhteydessä olevat, enimmäkseen ulkomaalaiset ketjuliikkeet vetävät kansaa.

Leviää se tauti niinkin, nyt kun aerosolitartunta on tiedossa.

Vierailija
266/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips

Minun perheellisenä täytyy tuijottaa perheemme saldoa.

Mistä saan rahaa jos en töistä? jos lopetan töissä käynnin niin saan potkut ja olen työtön.

Vaimo on jo lomautettu eikä nyt vielä ole saamassa pitkään aikaan mistään rahaa, valtavat jonot Loimaan kassaan.

Ja kyllä,minä jatkan julkisilla liikkuvista niin kauan kuin se on mahdollista.

Kyllä menemme koko perheen voimin puistoon päivittäin niin kauan kuin se on mahdollista.

Kyllä menemme perheen voimin kauppaan niin kuin kuin se on mahdollista.

Mites se koko perheen voimin kauppaan meno teidän taloudellista tilannettanne edistää? Sairaalapäivät ovat kalliita. Jos koko perhe inhaloi koronavirusta kaupan hengitysilmasta limakalvoilleen, joku tai useampikin teistä voi joutua sairaalahoitoon tai kuolla. Vielä ei osata sanoa voiko jollain perusteella arvioida omaa riskiään saada koronan vakava muoto. Et siis pysty toistaiseksi sitä mistään tietämään.

Kalliiksi se kuoleminenkin tulee. Jos vaikka joku lapsistanne kuolee, niin menee siihen sitten se toisen palkka, ei kuoleminen ole ilmaista. Ja jos vain sairastuu, ette pääse puistoon. Sehän teille oli tärkeintä.

Sitä tässä vaan haen, että se, mikä nyt tuntuu tärkeimmältä, tuntuu varmasti sitten sairaana tai pahimman edessä aika mitättömältä.

Vierailija
267/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi,ei se korollaviikus nyt niin helposti ilmasta tartu, ja tottakai meillä pidetään kiinni hyvästä hygieniasta.

Pesukone käy melkein taukoamatta kun pesemme vaatteita, aina kauppa/puistokäynnin jälkeen pestään vaatteet ja suihkuun jos siltä tuntuu.

Käsidesiä käytetään reilusti, meillä on käytetty ennen tätä flunssa epidemiaa myös käsidesiä joten tuttua meille pitää kiinni hygieniasta.

Ja emme ole tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa.

Ruokaa meillä on varmaan 1-2kk varastossa jos ihmiset muuttavat hulluiksi.

Vierailija
268/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma ovat he, jotka eivät noudata Suomen hallituksen ja viranomaisten ohjeita: "PYSY KOTONA!"

Esimerkiksi:

Ne ulkomaanmatkailijat, jotka ovat saapuneet valmiustilan aikana koronapandemia-alueilta Helsinki-Vantaan lentoasemalle, muille lentoasemille ja satamiin. He ovat jatkaneet matkaa kohti kotiinsa busseilla, junilla ja takseilla - ilman mitään varotoimia. Yksin Helsinki-Vantaan lentoasemalta on tullut noin 200 000 (= kaksisataa tuhatta!) matkustajaa ilman asianmukaisia korona-ohjeita ja tarkastuksia Suomeen! Kuinka monta kanssaihmistä he ovat tartuttaneet matkallaan lentoasemalta tai satamasta kotiinsa?

Ne Lapin matkailijat, jotka ovat juhlineet koronapandemiarajoitusten aikana yökerhoissa yms. - rajoituksista välittämättä. Kuinka moni koronatartunta on peräisin Lapin matkailukohteista?

Ne edesvastuuttomat yli 70-vuotiaat eläkeläiset ja itsekkäät suuret ikäluokat, jotka vähät välittävät Suomen hallituksen ja viranomaisten koronapandemia-ohjeista. Joutilaita eläkeläisiä maleksii kaupoissa ja apteekeissa. He pitävät torikokouksiaan kauppojen eteisissä ja käytävillä, palvelutiskien edessä ja kassajonoissa. Heitä suututtaa, kun mistään ei saa ilmaista kahvia ja ilmaisia ämpäreitä. Osa eläkeläisistä yrittää jopa tunkea puoliväkisin kyläilemään lastensa koteihin, sukulaisille, naapureille ja tuttaville. "Ei minulla mitään koronaa ole".

Ne ajattelemattomat äidit ja isät, jotka antavat lastensa kyläillä ja rampata alinomaa naapureitten ovilla. Osa vanhemmista jopa kyläilee mummoloissa ja hoidattaa lapsiaan koronapandemiankin aikana isovanhemmilla. Perussairailla ja iäkkäillä, yli 70-vuotiailla isovanhemmilla, jotka kuuluvat riskiryhmiin.

Ne uusavuttomat ja uushaluttomat vanhemmat, jotka kuskaavat lapsensa yhteiskunnan maksamaan päivähoitoon, vaikka ovat itse 24/7 kotona vanhempainvapaalla, hoitovapaalla, etätyössä, lomautettuna, työttömänä tai muuten vaan kotona. Nyt olisi mahtavasti 24/7 aikaa hoitaa lapsensa itse, mutta kun ei halua, ei huvita, ei viitsi eikä osaa. Lapset kuskataan päivähoitoon koronapandemiankin aikana, vaikka opetusministeriö suosittelee lapsille kotihoitoa.

Ne mukavuudenhaluiset vanhemmat, jotka laittavat lapsensa peruskouluun lähiopetukseen, vaikka opetusministeriö suosittelee koululaisille etäopetusta kotona koko Suomessa.

Ne kauppojen ja apteekkien piittaamattomat asiakkaat, jotka aivastelevat, räkivät ja yskivät päin, pyyhkivät räkää nenästään, nuoleskelevat ensin sormiaan ja käpälöivät sitten joko käteistä rahaa tai maksupäätteitä.

Vierailija
269/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on varastossa, silti laukkaamme koko perheen voimin kaupassa.

Lotjaamme käsidesiä, niin ei se korona voi ilmasta tarttua.

Hieno parodia flunssauskoisesta. Nauraisin, jos en olisi niin väsynyt.

Vierailija
270/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele jos korona vaan leviää täällä. Olimme eilen luontoretkellä ja paluumatkalla ajoimme ison kauppakeskittymän ohitse. Plantagen, XXL ym.kauppojen parkkipaikat täynnä autoja. Kenelläkään ei pitäisi tässä tilanteessa olla välitöntä tarvetta hengailla tuollaisissa kaupoissa. Oma elinpiiri on koti, ruokakauppa ja työpaikka (hoitoalalla). Kaikki muu karsittu pois. Ihmiset on itsekkäitä munapäitä.

Vierailija
271/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viperailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos korona vaan leviää täällä. Olimme eilen luontoretkellä ja paluumatkalla ajoimme ison kauppakeskittymän ohitse. Plantagen, XXL ym.kauppojen parkkipaikat täynnä autoja. Kenelläkään ei pitäisi tässä tilanteessa olla välitöntä tarvetta hengailla tuollaisissa kaupoissa. Oma elinpiiri on koti, ruokakauppa ja työpaikka (hoitoalalla). Kaikki muu karsittu pois. Ihmiset on itsekkäitä munapäitä.

Itse olit luontoretkellä, hei haloo sieltä voi saada tartunnan, on muita ihmisiä metsät täynnä yskimässä ja köhimässä.

Eikö tuollainen itsensä ajattelu ja omaan napaan tuijottaminen pitäisi kieltää.

Se oli ilmeisesti pelkästään Huviretki?

Kaikki kotiin peiton alla piiloon nyt.

Vierailija
272/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys että keskustelussa jossa MIES jatkoi salilla käyntiä, te ette sanoneet mitään vaan leimasitte naisen kontrolloijaksi. Naisia jaksatte täällä kyllä jahdata.

Ihan oikein että miehiin tarttuu. Itse ovat alistaneet ja vieneet naisten henkiä koko historian ajan.

Vierailija
273/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys että keskustelussa jossa MIES jatkoi salilla käyntiä, te ette sanoneet mitään vaan leimasitte naisen kontrolloijaksi. Naisia jaksatte täällä kyllä jahdata.

Ihan oikein että miehiin tarttuu. Itse ovat alistaneet ja vieneet naisten henkiä koko historian ajan.

Lol 😂

Vierailija
274/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Liikun normaalisti ulkona. Minua ei kiinnostasaanko taudin tai saako joku toinen. Minulla on oikeus korona hoitoon toisinkuin köyhillä koska veroprosenttini on korkeampi kuin köyhillä

Miten tuollaisella euron shampoota ostelevalla mt-potilaalla nyt rahaa olisi? Ikuinen yhteiskunnan elätti taidat olla.

Vierailija
275/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä uudet tartunnat ovat työssäkäyvillä. Miten he voivat lopettaa työssäkäynnin ja varoa tartuntaa, kun asiantuntijatkaat eivät osaa siinä neuvoa?

Onko jossain sanottu suoraan että ovat työssäkäyviä???

Ei työttömiä???

Asunnottomia???

Missä tämä data on mikä kertoo onko työtön vai töissä oleva sairastunut???

Niinpä. Onko jossain tietoa tästä työssä käynnistä? Ylipäätään sairastuneista kerrotaan liian vähän. Kiitos Sipoon kunnanjohtajalle avoimesta haastattelusta.

Vierailija
276/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viperailija kirjoitti:

Itse olit luontoretkellä, hei haloo sieltä voi saada tartunnan, on muita ihmisiä metsät täynnä yskimässä ja köhimässä.

Niin, menimme siis omalla autolla korpeen luontoretkeilemään ettei vahingossakaan törmätä muihin ihmisiin. Kyseessä ei ollut mikään ylikansoitettu luontopolku. Hiljaisiakin paikkoja löytyy vielä Uudeltamaalta. Oletko itse täysin lukkiutunut neljän seinän sisälle etkä poistu edes ulos? Kai sulla on avaruuspuku päällä?!

Vierailija
277/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se

Viperailija kirjoitti:

Niin, menimme siis omalla autolla korpeen luontoretkeilemään ettei vahingossakaan törmätä muihin ihmisiin. Kyseessä ei ollut mikään ylikansoitettu luontopolku. Hiljaisiakin paikkoja löytyy vielä Uudeltamaalta. Oletko itse täysin lukkiutunut neljän seinän sisälle etkä poistu edes ulos? Kai sulla on avaruuspuku päällä?!

Häpeällistä ajaa omalla autolla näinä aikoina,se rasittaa luontoa erittäin paljon, luonto on ainoa asia mitä meillä enään on.

Se on puhdas, ei saastuteta sitä enempää kuin on tarpeen.

Asun itse kerrostalossa, kyllä minunkin tekee mieli lähteä hurvittelemaan ja ilakoimaan luontoon mutta en uskalla lähteä.

Pelkästään julkisilla liikkuminen pelottaa, polkupyörällä matka on liian suuri, ei pysty minun sairauksilla.

Töissä minunkin on käytävä, ja kiitos siitä.

Ja mistä pystyit olemaan varma että juuri teidän retkikohteessa ei ole muita ihmisiä,ja jos olisi ollut, mitä silloin,olisitteko lähteneet kotiin.

Ps, avaruuspuku olisi hieno, mutta en usko avaruuteen.

Vierailija
278/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona! kirjoitti:

Suurin ongelma ovat he, jotka eivät noudata Suomen hallituksen ja viranomaisten ohjeita: "PYSY KOTONA!"

Esimerkiksi:

Ne ulkomaanmatkailijat, jotka ovat saapuneet valmiustilan aikana koronapandemia-alueilta Helsinki-Vantaan lentoasemalle, muille lentoasemille ja satamiin. He ovat jatkaneet matkaa kohti kotiinsa busseilla, junilla ja takseilla - ilman mitään varotoimia. Yksin Helsinki-Vantaan lentoasemalta on tullut noin 200 000 (= kaksisataa tuhatta!) matkustajaa ilman asianmukaisia korona-ohjeita ja tarkastuksia Suomeen! Kuinka monta kanssaihmistä he ovat tartuttaneet matkallaan lentoasemalta tai satamasta kotiinsa?

Ne Lapin matkailijat, jotka ovat juhlineet koronapandemiarajoitusten aikana yökerhoissa yms. - rajoituksista välittämättä. Kuinka moni koronatartunta on peräisin Lapin matkailukohteista?

Ne edesvastuuttomat yli 70-vuotiaat eläkeläiset ja itsekkäät suuret ikäluokat, jotka vähät välittävät Suomen hallituksen ja viranomaisten koronapandemia-ohjeista. Joutilaita eläkeläisiä maleksii kaupoissa ja apteekeissa. He pitävät torikokouksiaan kauppojen eteisissä ja käytävillä, palvelutiskien edessä ja kassajonoissa. Heitä suututtaa, kun mistään ei saa ilmaista kahvia ja ilmaisia ämpäreitä. Osa eläkeläisistä yrittää jopa tunkea puoliväkisin kyläilemään lastensa koteihin, sukulaisille, naapureille ja tuttaville. "Ei minulla mitään koronaa ole".

Ne ajattelemattomat äidit ja isät, jotka antavat lastensa kyläillä ja rampata alinomaa naapureitten ovilla. Osa vanhemmista jopa kyläilee mummoloissa ja hoidattaa lapsiaan koronapandemiankin aikana isovanhemmilla. Perussairailla ja iäkkäillä, yli 70-vuotiailla isovanhemmilla, jotka kuuluvat riskiryhmiin.

Ne uusavuttomat ja uushaluttomat vanhemmat, jotka kuskaavat lapsensa yhteiskunnan maksamaan päivähoitoon, vaikka ovat itse 24/7 kotona vanhempainvapaalla, hoitovapaalla, etätyössä, lomautettuna, työttömänä tai muuten vaan kotona. Nyt olisi mahtavasti 24/7 aikaa hoitaa lapsensa itse, mutta kun ei halua, ei huvita, ei viitsi eikä osaa. Lapset kuskataan päivähoitoon koronapandemiankin aikana, vaikka opetusministeriö suosittelee lapsille kotihoitoa.

Ne mukavuudenhaluiset vanhemmat, jotka laittavat lapsensa peruskouluun lähiopetukseen, vaikka opetusministeriö suosittelee koululaisille etäopetusta kotona koko Suomessa.

Ne kauppojen ja apteekkien piittaamattomat asiakkaat, jotka aivastelevat, räkivät ja yskivät päin, pyyhkivät räkää nenästään, nuoleskelevat ensin sormiaan ja käpälöivät sitten joko käteistä rahaa tai maksupäätteitä.

Kenen vastuu??? Hallitus.THL.Finnair.STM.Ulkoasunministeriö ????????? Herää kysymys mistä on kysymys.

Vierailija
279/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista yli 50% on lihavia. Lisäksi suomalaiset naiset polttavat ja juovat runsaasti alkoholia. Enemmän kuin muualla. Rasvamaksaa ja tervakeuhkoa löytyy Suomesta kummaltakin sukupuolelta runsaasti.

Miehet lakoo aiemmin näin myös koronassa. Miksi,?,,

Vierailija
280/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se

Viperailija kirjoitti:

Häpeällistä ajaa omalla autolla näinä aikoina,se rasittaa luontoa erittäin paljon, luonto on ainoa asia mitä meillä enään on.

Se on puhdas, ei saastuteta sitä enempää kuin on tarpeen.

Asun itse kerrostalossa, kyllä minunkin tekee mieli lähteä hurvittelemaan ja ilakoimaan luontoon mutta en uskalla lähteä.

Pelkästään julkisilla liikkuminen pelottaa, polkupyörällä matka on liian suuri, ei pysty minun sairauksilla.

Töissä minunkin on käytävä, ja kiitos siitä.

Ja mistä pystyit olemaan varma että juuri teidän retkikohteessa ei ole muita ihmisiä,ja jos olisi ollut, mitä silloin,olisitteko lähteneet kotiin.

Ps, avaruuspuku olisi hieno, mutta en usko avaruuteen.

Oletpas varsinainen täydellisyys. Luonnossa pystyy kyllä hyvin tekemään hajuraon niihin pariin ihmiseen ketkä siellä oli. Enemmän turvassa olen metsässä kun siellä työpaikalla jonne lappaa kymmeniä ihmisiä joka päivä. Mutta katsos kun hoitoala niin on pikkupakko. Mieluummin olisin kotona ja metsässä. Ja tämän jälkeen aion jättää hoitoalan.