Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset eivät noudata karanteenia - tartuntojen määrä räjähti 245:een päivässä

Vierailija
04.04.2020 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006464085.html
[quote]Tartuntojen määrä nousi 3-kertaiseksi vuorokaudessa[/quote]

Minkä takia toiset pysyvät kuuliaisesti kotona ja toiset lähtevät turuille ja toreille tartuttamaan?

Älkää poistuko muualle kuin korkeintaan kauppaan tai lenkkipolulle! Mikä ihmisiä vaivaa?

Kommentit (303)

Vierailija
281/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se

Viperailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos korona vaan leviää täällä. Olimme eilen luontoretkellä ja paluumatkalla ajoimme ison kauppakeskittymän ohitse. Plantagen, XXL ym.kauppojen parkkipaikat täynnä autoja. Kenelläkään ei pitäisi tässä tilanteessa olla välitöntä tarvetta hengailla tuollaisissa kaupoissa. Oma elinpiiri on koti, ruokakauppa ja työpaikka (hoitoalalla). Kaikki muu karsittu pois. Ihmiset on itsekkäitä munapäitä.

Itse olit luontoretkellä, hei haloo sieltä voi saada tartunnan, on muita ihmisiä metsät täynnä yskimässä ja köhimässä.

Eikö tuollainen itsensä ajattelu ja omaan napaan tuijottaminen pitäisi kieltää.

Se oli ilmeisesti pelkästään Huviretki?

Kaikki kotiin peiton alla piiloon nyt.

Niin, menimme siis omalla autolla korpeen luontoretkeilemään ettei vahingossakaan törmätä muihin ihmisiin. Kyseessä ei ollut mikään ylikansoitettu luontopolku. Hiljaisiakin paikkoja löytyy vielä Uudeltamaalta. Oletko itse täysin lukkiutunut neljän seinän sisälle etkä poistu edes ulos? Kai sulla on avaruuspuku päällä?!

Häpeällistä ajaa omalla autolla näinä aikoina,se rasittaa luontoa erittäin paljon, luonto on ainoa asia mitä meillä enään on.

Se on puhdas, ei saastuteta sitä enempää kuin on tarpeen.

Asun itse kerrostalossa, kyllä minunkin tekee mieli lähteä hurvittelemaan ja ilakoimaan luontoon mutta en uskalla lähteä.

Pelkästään julkisilla liikkuminen pelottaa, polkupyörällä matka on liian suuri, ei pysty minun sairauksilla.

Töissä minunkin on käytävä, ja kiitos siitä.

Ja mistä pystyit olemaan varma että juuri teidän retkikohteessa ei ole muita ihmisiä,ja jos olisi ollut, mitä silloin,olisitteko lähteneet kotiin.

Ps, avaruuspuku olisi hieno, mutta en usko avaruuteen.

Oletpas varsinainen täydellisyys. Luonnossa pystyy kyllä hyvin tekemään hajuraon niihin pariin ihmiseen ketkä siellä oli. Enemmän turvassa olen metsässä kun siellä työpaikalla jonne lappaa kymmeniä ihmisiä joka päivä. Mutta katsos kun hoitoala niin on pikkupakko. Mieluummin olisin kotona ja metsässä. Ja tämän jälkeen aion jättää hoitoalan.

Se voi olla ihan hyvä että jätät.

Anteeksi suuresti jos pahoitin sinun mielesi.

Terveisin: vakavasti perussairas jonka on oikeasti vältettävä ihmisiä mutta mentävä myös matalapalkkatöihinsä. :(:(:(

Vierailija
282/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista yli 50% on lihavia. Lisäksi suomalaiset naiset polttavat ja juovat runsaasti alkoholia. Enemmän kuin muualla. Rasvamaksaa ja tervakeuhkoa löytyy Suomesta kummaltakin sukupuolelta runsaasti.

Miehet lakoo aiemmin näin myös koronassa. Miksi,?,,

Miehet altistuu taudille/viruksille enemmän koska he uhrautuvat naisten tähden.

Miehet työskentelevät ammateissa joissa on suurempi riski altistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Finavia! Toivottavasti nämä Espanjasta ja Italiasta tänne raahatut ovat nyt edes viimeisen viikon älynneet jättää ABC-parveilunsa väliin.

taksilla kun valtion piikkiin hurauttaa kotiin lappiin lomalta niin jo vain ehtii monilla koronakahveilla käydä matkan aikana

Vierailija
284/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin tosiaan ollut huomaavinani, että ihmiset ovat  alkaneet käyttäytyä niin kuin "vaara olisi jo ohi".

Vierailija
285/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko julma, mutta toivon vakavampaa tautimuotoa niille, jotka riskeeraavat omansa ja muiden terveyden hengailemalla ympäriinsä kuten ennenkin. Samoin toivon vähällä pääsemistä niille kansalaisille, jotka eristäytyvät ja kotoilevat niin paljon kuin mahdollista. 

Arvatkaa, kumpaan ryhmään itse kuulun.

Vierailija
286/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi äärimmäisen mielenkiintoista tietää:

a) kuinka moni ymmärtää termien "eristäytyminen" ja "karanteeni" merkityseron tässä tilanteessa

b) kuinka moni on ajan tasalla todellisista, Suomessa voimassa olevista rajoituksista ja kehotuksista

c) kuinka monen mielikuva tilanteesta on suurelta osin somesta peräisin

Esim. aloituksen "Suomalaiset eivät noudata karanteenia" viittaa kirjaimellisesti otettuna vain ulkomailta tulleiden karanteenikäytäntöön / sen rikkomiseen. 

Vierailija
287/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen jälkeen kulkaas testataan oikein urakalla, mä luulen . Silloin luvut pompsahtaa pilviin, kun nämä 11 koneelista ,jotka tulivat silloin n pari viikkoa sitten espanjasta ja muualta , saivat vapaasti lähteä kylvämään.

koronaa maakuntiin.

Seuratkaa lukuja viikolla 16.

Vierailija
288/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin raja vuotaa... Uudenmaan rajan valvonta poistettu eli vuotaa... 

Maalaiset kirjoittelevat itse lappuja työkeikoista Helsinkiin eli raja vuotaa...

Vierailija
289/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku Sanna sano! Se on sentään milleniaaliäiti, tuhat kertaa parempi kuin kukaan keski-ikäinen mies!

Eikö näitä vihafaktoja saada viimeinkin pois julkisuudesta? Aiheuttavat vain turhaa mielipahaa...

Vierailija
290/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

w

Vierailija kirjoitti:

Testausta on lisätty. Kaikki eivät voi olla kotona, pakko käydä töissä ja liikkua julkisilla.

Töissäkäynti ja julkisilla liikkuminen tärkeämpää kuin oma elämä?

Onko sinulle tärkeämpää siis tilin saldo kuin se että olet hengissä?

En ymmärrä ihmisten logiikkaa..

Ai meinaat, että tehtaat tekee ruokaa itsekseen ja että sairaalat ja vammaislaitokset ym toimii ilman henkiläkuntaa. Joihnkin töihin on pakko mennä ja joistakin saa sakot, jos kieltäytyy.

Vierailija
291/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi tuttaa kun ihmiset siellä Suomessa laitatte niitä kuvianne someen, jossa olette niillä vaunulenkeillänne, metsässä, mökillänne, pilkillä, hiihtämässä ja sitten käytätte häStäG# karanteeni, vaikka karanteenia ette ole vielä edes nähneet!

Vierailija
292/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista yli 50% on lihavia. Lisäksi suomalaiset naiset polttavat ja juovat runsaasti alkoholia. Enemmän kuin muualla. Rasvamaksaa ja tervakeuhkoa löytyy Suomesta kummaltakin sukupuolelta runsaasti.

Miehet lakoo aiemmin näin myös koronassa. Miksi,?,,

Miehet altistuu taudille/viruksille enemmän koska he uhrautuvat naisten tähden.

Miehet työskentelevät ammateissa joissa on suurempi riski altistua.

Tosiaan, miehethän siellä sairaaloissakin hoitsuina huseeraa ja päiväkodeissa varsinkin :D

Vierailija
293/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisen jälkeen kulkaas testataan oikein urakalla, mä luulen . Silloin luvut pompsahtaa pilviin, kun nämä 11 koneelista ,jotka tulivat silloin n pari viikkoa sitten espanjasta ja muualta , saivat vapaasti lähteä kylvämään.

koronaa maakuntiin.

Pääsiäisen jälkeen alkaa vasta-ainetestit. Aion mennä.

Vierailija
294/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi tuttaa kun ihmiset siellä Suomessa laitatte niitä kuvianne someen, jossa olette niillä vaunulenkeillänne, metsässä, mökillänne, pilkillä, hiihtämässä ja sitten käytätte häStäG# karanteeni, vaikka karanteenia ette ole vielä edes nähneet!

Pienestäpä suakin vi tuttaa.

Vierailija
295/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä suomalaisista noudattaa karanteenia neljän seinän sisällä jos et sattunut tietämään. Meitä on paljon ulkomailla täydellisessä lock down tilassa.

Vierailija
296/303 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas varmaan olla mediakriittinen ja tutkia vähän syvemmältä tätä asiaa

Vierailija
297/303 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattas varmaan olla mediakriittinen ja tutkia vähän syvemmältä tätä asiaa

Nousi taas eilen 249:een. Että se niistä teorioista.

Ihmiset vaan ovat välinpitämättömiä ja luulevat että tauti oli ohi, ja kuri on lipsunut.

Vierailija
298/303 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunta ylöspäin :( Nyt telkkarit auki ja tehkää vaikka voileipiä, ei ulos..

Vierailija
299/303 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä suomalaisista noudattaa karanteenia neljän seinän sisällä jos et sattunut tietämään. Meitä on paljon ulkomailla täydellisessä lock down tilassa.

Niin?

Elämä on valintoja.

Lähden lenkille nyt - Suomessa 😘💕

Vierailija
300/303 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koronaa maakuntiin.

Melkoisen pitkä itämisaika sinulla tuossa koronassa jos kaksi viikoa sitten tuleet näkyvät testituloksissa viikon päästä.