Suomalaiset eivät noudata karanteenia - tartuntojen määrä räjähti 245:een päivässä
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006464085.html
[quote]Tartuntojen määrä nousi 3-kertaiseksi vuorokaudessa[/quote]
Minkä takia toiset pysyvät kuuliaisesti kotona ja toiset lähtevät turuille ja toreille tartuttamaan?
Älkää poistuko muualle kuin korkeintaan kauppaan tai lenkkipolulle! Mikä ihmisiä vaivaa?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista naisista yli 50% on lihavia. Lisäksi suomalaiset naiset polttavat ja juovat runsaasti alkoholia. Enemmän kuin muualla. Rasvamaksaa ja tervakeuhkoa löytyy Suomesta kummaltakin sukupuolelta runsaasti.
Miehet lakoo aiemmin näin myös koronassa. Miksi,?,,
Miehet altistuu taudille/viruksille enemmän koska he uhrautuvat naisten tähden.
Miehet työskentelevät ammateissa joissa on suurempi riski altistua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Finavia! Toivottavasti nämä Espanjasta ja Italiasta tänne raahatut ovat nyt edes viimeisen viikon älynneet jättää ABC-parveilunsa väliin.
taksilla kun valtion piikkiin hurauttaa kotiin lappiin lomalta niin jo vain ehtii monilla koronakahveilla käydä matkan aikana
Olen jotenkin tosiaan ollut huomaavinani, että ihmiset ovat alkaneet käyttäytyä niin kuin "vaara olisi jo ohi".
En tiedä, olenko julma, mutta toivon vakavampaa tautimuotoa niille, jotka riskeeraavat omansa ja muiden terveyden hengailemalla ympäriinsä kuten ennenkin. Samoin toivon vähällä pääsemistä niille kansalaisille, jotka eristäytyvät ja kotoilevat niin paljon kuin mahdollista.
Arvatkaa, kumpaan ryhmään itse kuulun.
Olisi äärimmäisen mielenkiintoista tietää:
a) kuinka moni ymmärtää termien "eristäytyminen" ja "karanteeni" merkityseron tässä tilanteessa
b) kuinka moni on ajan tasalla todellisista, Suomessa voimassa olevista rajoituksista ja kehotuksista
c) kuinka monen mielikuva tilanteesta on suurelta osin somesta peräisin
Esim. aloituksen "Suomalaiset eivät noudata karanteenia" viittaa kirjaimellisesti otettuna vain ulkomailta tulleiden karanteenikäytäntöön / sen rikkomiseen.
Pääsiäisen jälkeen kulkaas testataan oikein urakalla, mä luulen . Silloin luvut pompsahtaa pilviin, kun nämä 11 koneelista ,jotka tulivat silloin n pari viikkoa sitten espanjasta ja muualta , saivat vapaasti lähteä kylvämään.
koronaa maakuntiin.
Seuratkaa lukuja viikolla 16.
Ruotsin raja vuotaa... Uudenmaan rajan valvonta poistettu eli vuotaa...
Maalaiset kirjoittelevat itse lappuja työkeikoista Helsinkiin eli raja vuotaa...
Mutku Sanna sano! Se on sentään milleniaaliäiti, tuhat kertaa parempi kuin kukaan keski-ikäinen mies!
Eikö näitä vihafaktoja saada viimeinkin pois julkisuudesta? Aiheuttavat vain turhaa mielipahaa...
Vierailija kirjoitti:
w
Vierailija kirjoitti:
Testausta on lisätty. Kaikki eivät voi olla kotona, pakko käydä töissä ja liikkua julkisilla.
Töissäkäynti ja julkisilla liikkuminen tärkeämpää kuin oma elämä?
Onko sinulle tärkeämpää siis tilin saldo kuin se että olet hengissä?
En ymmärrä ihmisten logiikkaa..
Ai meinaat, että tehtaat tekee ruokaa itsekseen ja että sairaalat ja vammaislaitokset ym toimii ilman henkiläkuntaa. Joihnkin töihin on pakko mennä ja joistakin saa sakot, jos kieltäytyy.
Vi tuttaa kun ihmiset siellä Suomessa laitatte niitä kuvianne someen, jossa olette niillä vaunulenkeillänne, metsässä, mökillänne, pilkillä, hiihtämässä ja sitten käytätte häStäG# karanteeni, vaikka karanteenia ette ole vielä edes nähneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista naisista yli 50% on lihavia. Lisäksi suomalaiset naiset polttavat ja juovat runsaasti alkoholia. Enemmän kuin muualla. Rasvamaksaa ja tervakeuhkoa löytyy Suomesta kummaltakin sukupuolelta runsaasti.
Miehet lakoo aiemmin näin myös koronassa. Miksi,?,,
Miehet altistuu taudille/viruksille enemmän koska he uhrautuvat naisten tähden.
Miehet työskentelevät ammateissa joissa on suurempi riski altistua.
Tosiaan, miehethän siellä sairaaloissakin hoitsuina huseeraa ja päiväkodeissa varsinkin :D
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisen jälkeen kulkaas testataan oikein urakalla, mä luulen . Silloin luvut pompsahtaa pilviin, kun nämä 11 koneelista ,jotka tulivat silloin n pari viikkoa sitten espanjasta ja muualta , saivat vapaasti lähteä kylvämään.
koronaa maakuntiin.Seuratkaa lukuja viikolla 16.
Pääsiäisen jälkeen alkaa vasta-ainetestit. Aion mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vi tuttaa kun ihmiset siellä Suomessa laitatte niitä kuvianne someen, jossa olette niillä vaunulenkeillänne, metsässä, mökillänne, pilkillä, hiihtämässä ja sitten käytätte häStäG# karanteeni, vaikka karanteenia ette ole vielä edes nähneet!
Pienestäpä suakin vi tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä suomalaisista noudattaa karanteenia neljän seinän sisällä jos et sattunut tietämään. Meitä on paljon ulkomailla täydellisessä lock down tilassa.
Kannattas varmaan olla mediakriittinen ja tutkia vähän syvemmältä tätä asiaa
Vierailija kirjoitti:
Kannattas varmaan olla mediakriittinen ja tutkia vähän syvemmältä tätä asiaa
Nousi taas eilen 249:een. Että se niistä teorioista.
Ihmiset vaan ovat välinpitämättömiä ja luulevat että tauti oli ohi, ja kuri on lipsunut.
Suunta ylöspäin :( Nyt telkkarit auki ja tehkää vaikka voileipiä, ei ulos..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä suomalaisista noudattaa karanteenia neljän seinän sisällä jos et sattunut tietämään. Meitä on paljon ulkomailla täydellisessä lock down tilassa.
Niin?
Elämä on valintoja.
Lähden lenkille nyt - Suomessa 😘💕
Vierailija kirjoitti:
koronaa maakuntiin.Seuratkaa lukuja viikolla 16.
Melkoisen pitkä itämisaika sinulla tuossa koronassa jos kaksi viikoa sitten tuleet näkyvät testituloksissa viikon päästä.
Se voi olla ihan hyvä että jätät.
Anteeksi suuresti jos pahoitin sinun mielesi.
Terveisin: vakavasti perussairas jonka on oikeasti vältettävä ihmisiä mutta mentävä myös matalapalkkatöihinsä. :(:(:(