Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruotsi on siis ottanut korona-linjan, jossa annetaan satojen jopa tuhansien kuolla?

Vierailija
04.04.2020 |

Tuntuu uskomattomalta nuo toimet. Ei alkuun edes yritetty suojella virusta leviämästä. Nytkin juttuja tehty vähän kuin vasemmalla kädellä, mutta se taitaa ollakin tuolle kansalle ominaista!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää on. Kaikki eivät mahdu hoitoon.

Epäinhimillistä.

Vierailija
2/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on monen suomalaisenkin mielestä ihan ok. Kun pitäisi päästä omiin harrastuksiin ja omien lapsukaistenkin pitäisi päästä. Hällä väliä jos jotain riskiryhmäläisiä kuolee, tai muitakin. Kunhan en minä itse eikä minun jennajannicanicopetterit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaarattomaan tautiin kuole satojatuhansa, vaan vain tuhansia

Vierailija
4/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolee nopeammin ja isolla rytinällä

Suomessa vähitellen

Tegnellin filosofiska on että jos ruotsalaiset ei ymmärrä itse eristäytyä niin samapa se jos kuolevat

Vierailija
5/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen saa mennä karanteeniin ilman että valtio pakottaa. Ei kukaan sitä estä. Ruotsissa arvostetaan ihmisten vapautta enemmän, te tarvitsette jonkun Marinin kertomaan teille mitä saatte tehdä ja mihin mennä.

Vierailija
6/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo linja ole auttanut talousongelmiin. Ruotsissakin yrityksiä kaatuu kasapäin. Eli siellä tulee sekä talousongelmat että suuret kuolleisuusluvut. Hyvä valinta tosiaan.

Vierailija
7/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on monen suomalaisenkin mielestä ihan ok. Kun pitäisi päästä omiin harrastuksiin ja omien lapsukaistenkin pitäisi päästä. Hällä väliä jos jotain riskiryhmäläisiä kuolee, tai muitakin. Kunhan en minä itse eikä minun jennajannicanicopetterit.

Jos mun lapsi menee pelaamaan jalkapalloa niin miten se rauha-annikki-kalevi siihen kuolee? Hänhän on kiltisti kotona karanteenissa kuten riskiryhmiin kuuluvien tulee olla.

Vierailija
8/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tegnelliläinen dystopia.

Vierailija
9/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen saa mennä karanteeniin ilman että valtio pakottaa. Ei kukaan sitä estä. Ruotsissa arvostetaan ihmisten vapautta enemmän, te tarvitsette jonkun Marinin kertomaan teille mitä saatte tehdä ja mihin mennä.

Ihan joka maassa on rajoitukset ja nyt vasta Ruotsikin niihin vähitellen herää.

Vierailija
10/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään maa ei ole tainnut ottaa reagoimattomuutta taktiikakseen. Elämä liikkuisi normaalisti ja sairastuneet jäisi kotiin sairastamaan. Aikanaa sitten kerättäisiin kodeista kuolleet pois. Sairaalat eivät hoitaisi koronapotilaita, jolloin tilaa jäisi muille sairaille, toki taktiikalla tulisi paljon kuolleita. Suomessa 1% kuolleisuudella 55000.

Vierailija
11/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka maassa on rajoitukset ja nyt vasta Ruotsikin niihin vähitellen herää.

Eli pitäisi vaan matkia mitä toiset tekee, eikä miettiä itse mikä on parasta? Varsinkaan kun ei tiedetä mihin tuloksiin nämä rajoitukset tulevat pitkälle aikavälillä johtamaan.

Vierailija
12/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi leikkinyt jumalaa: annetaan heikkojen kuolla pois tartuttamasta terveempää ja tuottavampaa väenosaa.

Vierailija
13/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun lapsi menee pelaamaan jalkapalloa niin miten se rauha-annikki-kalevi siihen kuolee? Hänhän on kiltisti kotona karanteenissa kuten riskiryhmiin kuuluvien tulee olla.

Sen lapsesi pelikaverin äiti voi olla kaupan kassa. Ja siellä kaupassa käy sairaanhoitaja. Ja Se sairaanhoitaja voi viedä taudin mukanaan työpaikalleen: syöpäosastolle tai vanhustenkotiin.

Moni riskiryhmässä oleva sairas ei nimenomaan voi pysyä nyt kotona, koska on käytävä tutkimuksissa johtuen siitä olemassa olevasta tai epäillystä sairaudesta.

Lisäksi jos sinä sairastut vakavasti, pääset todennäköisemmin teholle, jos olet nuori ja terve. Se riskiryhmäläinen voi jäädä ilman hengityskonetta, koska sinä makaat siellä ja riskiryhmäläisen ennuste on huonompi. Eli hänet jätetään kuolemaan ilman hoitoa, koska sinä et viitsinyt vältellä tartuntaa.

T. vakavasti sairaan läheinen

Vierailija
14/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ruotsalaisten riskiryhmäläisten perustaa oma #, jossa näyttävät keitä kaikkia tuohon uhrattavaan riskiryhmään kuuluu? Ei ole kyse vain vanhuksista, ja en kyllä ymmärrä tuotakaan asennetta, että vanhuksista ei piitata.

Twitterissä jaettiin viikonlopun aikana useita päivityksiä, jotka liittyivät koronvirukseen. Riskiryhmään kuuluvat henkilöt käyttivät kuvissa tunnistetta #HighRiskCOVID-19. -- Riskiryhmään kuuluvat ihmiset ovat paljastaneet kasvonsa muistuttaakseen ihmisiä, että heidän tulisi pysyä kotona. Riskiryhmään kuuluvat ihmiset eivät ole vain vanhuksia. Nämä kuvat osoittavat sen, että myös lapset ja nuoret kärsivät erilaisista perussairauksista. Se on nykyään melko tavallista, että kaikkien lähipiirissä on perussairaita ihmisiä.

https://fi.newsner.com/uutiset/koronan-riskiryhmaan-kuuluvat-nuoret-ker…

Vierailija
15/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää miten kävi.

Jos on laumaimmuniteetti, Ruotsi saa sen nopeammin.

Korkea käyrä tai matala käyrä... saattaa kuolleita olla silti.saman verran. Toisessa ne tulee hitaammin.

Totaali shut down olisi ratkaisu. 3 viikkoa ja homma olisi siinä.

Vierailija
16/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Ruotsin terveydenhuolto kestää suuren määrän sairastuneita ja tehohoidossa olevia. Tällä hetkellä kyllä näyttää siltä, että ainakin Tukholman alueella ollaan jo ongelmissa.

Vierailija
17/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hienoa, että yksi maa tekee toisin kuin muut. Tästä tulee hyvää tutkimusmateriaalia kun voidaan vertailla Ruotsia muihin Pohjoismaihin. Tiedetään sitten kun seuraava kulkutauti tulee, että miten kannattaa toimia.

Vierailija
18/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarvitse, mutta valitettavasti suurin osa muista ihmisistä näyttää tarvitsevan. Italiassakin ihmiset ottivat asian vakavasti vasta kun alettiin määrätä ulkonaliikkumiskieltoja.

Vierailija
19/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hienoa, että yksi maa tekee toisin kuin muut. Tästä tulee hyvää tutkimusmateriaalia kun voidaan vertailla Ruotsia muihin Pohjoismaihin. Tiedetään sitten kun seuraava kulkutauti tulee, että miten kannattaa toimia.

Ei välttämättä tiedetä. Tässä on paljon muuttujia, jotka vaikuttavat asiaan, eikä yhden valtion tilannetta voi suoraan yleistää muihin. Asia ei ole lainkaan yksinkertainen ja eri toimien vaikutusten analysointi on melko monimutkaista puuhaa.

Vierailija
20/34 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää on. Kaikki eivät mahdu hoitoon.

Epäinhimillistä.

No jos ottaa huomioon mitä ruotsi teki toisen maailmansodan aikana ja kuka on kuningattareren isä niin...